• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Salamina
    Salamina skrev 2011-05-26 09:52:58 följande:
    Jag har för tillfället  BÅDE CityCrosen med syskonsits på + en Graco sulky i bagagen, funkar det också ;)
    Fast vi har en V70 iofs. Sulkyn är alltid i bilen för att sätta babyskyddet på, och CC är i bilen när vi åker till djurparken och diverse utflykter. Sen har jag alltid min Babybjörn air med också, den är smidig att alternera med. Har hänt någon gång att storasyster vill åka sulky i affären (ovanligt för hon vill oftast gå) och då får lillasyster åka babybjörn istället ;)
    Jag tycker att det låter bökigt med  adaptrar hit och dit.....
    CityCrossen, stavade fel Tungan uteObestämd
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • t0va
    pmö80 skrev 2011-05-26 08:34:10 följande:
    Ok ja för jag hittade bara det negativa om den, men som sagt var det test från några år tillbaka. Det han i barnvagns affärn sa var att det finns ju lika bra billigare?! Men han var ju inte heller nån förespråkare för adaptern.  
    Madebyday skrev 2011-05-26 07:40:48 följande:
    Vi har en Britax Babysafe Plus. Men för att den skulle passa på adaptern (den mellan chassi och babyskydd) var vi tvugna att skaffa adaptrar att sätta direkt på babyskyddet, för att ha något att fästa i på adaptern.
    Se inlägg 140 i BT www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457-14.ht...

Så allra smidigast, med Britax, blir det om man köper Britax babysafe SHR, då den modellen ha de där extra adaprarna inbygda Skrattande Dessutom har de nyare modellerna av Britax separat solskydd och handtag. På våran så sitter solskyddet fast i handtaget och kan alltså inte fällas fram längre än handtaget, så ganska ofta får killen solen i ögonen, trots solskydd på bilrutorna.
    Vi är jätte nöjda med kombinationen Babyskydd och chassi. Trodde inte vi skulle komma att använda det jätte mycket, men det har verkligen varit till nytta. Exvis vid storhandlingar och korta snabba i och ur hopp till mataffären eller korta ärenden på stan/shoping centrat.

Ni lär inte ångra er!!
    Men det låter ju mer och mer som om man kanske kommer att använda den?! Jag tänkte på en gång när jag såg att det fanns nu för tiden att det var ju jätte smart för det fanns ju inte på dotterns tid för 9 år sen :) Till henne hade jag en Britax och även då satt solskyddet fast så. Men då ska jag kolla upp hur den här Britax babysafe SHR ser ut och verkar!

Tack för alla bra svar Hjärta
    Vi köpte vårat begagnat av en vän så det blev inte så dyrt, däremot ifall vi hade köpt nytt så skulle jag nog valt något billigare. 

I alla fall emmaljungas babyskydd gick att sätta i sittdelen på vagnen också så man slapp byta mellan sittdel och babyskydd. Jag är gravt allergisk mot paraplysulkys så någon sådan har vi inte testat. Sätter ni babyskyddet direkt på eller klickar fast som på en vanlig vagn? 
  • 2små2stora
    Salamina skrev 2011-05-26 09:52:58 följande:
    Jag har för tillfället  BÅDE CityCrosen med syskonsits på + en Graco sulky i bagagen, funkar det också ;)
    Fast vi har en V70 iofs. Sulkyn är alltid i bilen för att sätta babyskyddet på, och CC är i bilen när vi åker till djurparken och diverse utflykter. Sen har jag alltid min Babybjörn air med också, den är smidig att alternera med. Har hänt någon gång att storasyster vill åka sulky i affären (ovanligt för hon vill oftast gå) och då får lillasyster åka babybjörn istället ;)
    Jag tycker att det låter bökigt med  adaptrar hit och dit.....
    Tycker också att det verkar krångligt med adaptrar och grejer känns som att ställningen för babyskyddet tar lika mycket plats som en paraply/shoppingvagn. 

Vi har en stor bil men måste ha 6 stolar i så då blir det inte så mycket bagage. Numera sitter W i kundvagnen när vi handlar. Har monterat på ståbrädan på shoppingvagnen så det räcker med en vagn
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Salamina
    t0va skrev 2011-05-26 10:21:43 följande:
    Vi köpte vårat begagnat av en vän så det blev inte så dyrt, däremot ifall vi hade köpt nytt så skulle jag nog valt något billigare. 

I alla fall emmaljungas babyskydd gick att sätta i sittdelen på vagnen också så man slapp byta mellan sittdel och babyskydd. Jag är gravt allergisk mot paraplysulkys så någon sådan har vi inte testat. Sätter ni babyskyddet direkt på eller klickar fast som på en vanlig vagn? 
    Jag har en Graco Mirage sulky (ej paraply), och babyskyddet klickas smidigt fast på lekbrickan med fotsidan åt sufletten. Så det är bara att fälla upp vagnen med en hand och sätta dit babyskyddet :)
    Skulle aldrig använda den som "vanlig vagn" även fast det är fullt liggläge, där finns inget som konkurrerar ut CityCrossen. Gillar inte små snurrande hjul igentligen.
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • bailley
    pmö80 skrev 2011-05-26 08:23:18 följande:
    Ok har du börjat använda det än eller är bebeisen fortfarande i mage
    Inte än. Jag är i vecka 37 nu. Jag har läst att den här SHR modellen har problem med handtaget så det är därför jag har köpt den andra modellen plus den extra adaptern (allt kostade 1900 med base också). Modellen 2011.

http://www.britax.se/bilbarnstol/bilbarnstol/baby-safe-plus-ii
  • Viktorsmamma2010
    bailley skrev 2011-05-26 12:23:47 följande:
    Inte än. Jag är i vecka 37 nu. Jag har läst att den här SHR modellen har problem med handtaget så det är därför jag har köpt den andra modellen plus den extra adaptern (allt kostade 1900 med base också). Modellen 2011.

www.britax.se/bilbarnstol/bilbarnstol/baby-sa...
    Vi har oxå den stolen, Jättenöjda! det jag ångrar när sonen va nyfödd va just att jag inte köpte adaptern ti vagnen så man kunde sätta stolen direkt på chassit, det hade varit mycket smidigare mååånga gånger för oss. Jag ska lätt köpa adaptern till nästa bebbe :)
  • Ben10

Äntligen hittade jag tråden igen efter att den försvann från mina favoriter.

• Ben10

Köpte en bugaboo till bebis i magen men bebisen valde att inte stanna kvar i magen tiden ut. Men har nu plusat igen. Bf jan

Har hunnit provköra buggan med minstingen(4år) här hemma o insett att det inte alls e en vagn som funkar för oss här på landet. Minsta lilla det lutar så svänger vagnen

När denna införskaffades kollade vi jättemycket på Nitorn men hittade ingen i rätt prisklass.

Nu en erfarenhet rikare inser jag att en vagn med 4 hjul är det som vi ska ha.

Har nu tittat på en city cross. För/nackdelar, bilder, tips ja allt möjligt.

När säljs 2011:orna ut o när kommer nya färger?

Har helt snöat in på jeans black nämligen o vill inte missa den. Men måste sälja buggan först o sen e det nog inte fel om jag väntar lite längre denna gång innan jag köper en ny vagn. Iaf om inte gubben min ska få dåndimpen

• Eti

Är sugen på en spider, vad tycker ni om den ni som har provat den?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5