• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • yodi
    fridajonsson skrev 2011-06-16 17:02:02 följande:

Nu ahr jag sett färgkartan på de nya färgerna men det var inte mycket att hurra för.

Men vi får väl se om man ändrar uppfattning när man ser dem IRL, de brukar ju aldrig göra sej bra på bild ;)

är alla lika mörka som färgerna man såg på bilden här ovanför?

vet du om dom ska ha kvar grey flower?

• fridajonsson
    yodi skrev 2011-06-16 19:01:00 följande:

är alla lika mörka som färgerna man såg på bilden här ovanför?

vet du om dom ska ha kvar grey flower?

Ja de var mkt mörkt. Nu kollade jag abra snabbt men såg inte Grey Flowers, men däremot så komemr det en BROWN flovers! Sen var det lite rutigt, som såg tantigt ut men de kan ju vara finare IRL. 

Sen var Creme Letherett tillbaka på bl.a CCn

Men alla ÅF ska ha fått en afisch (stavning?) med de nya färgerna så spring till din butik! ;)

• yodi
    fridajonsson skrev 2011-06-16 19:13:50 följande:

Ja de var mkt mörkt. Nu kollade jag abra snabbt men såg inte Grey Flowers, men däremot så komemr det en BROWN flovers! Sen var det lite rutigt, som såg tantigt ut men de kan ju vara finare IRL.

Men alla ÅF ska ha fått en afisch (stavning?) med de nya färgerna så spring till din butik! ;)

ah så bra, ska springa dit i morgon
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2011-06-16 19:13:50 följande:

Fast creme leatherette finns ju på CCn nu också.

Är inte ALLS avis på dig som jobbar med vagnar och får se redan, åv vad spännande det ska bli sedan när vi vanliga dödliga får se

Men synd att det var så mycket mörkt, är så less på den här svarta-vagnen-trenden.
    Majken 100421
  • fridajonsson
    Uliise skrev 2011-06-16 21:30:11 följande:

Är inte ALLS avis på dig som jobbar med vagnar och får se redan, åv vad spännande det ska bli sedan när vi vanliga dödliga får se

Men synd att det var så mycket mörkt, är så less på den här svarta-vagnen-trenden.
    Ja de kasnke den gör.. Minnet försvann i samband med att ajg gick på mammaledigt och började amma ;)

Men butikerna ska ha fått plancherna nu så alla borde kunna få se de nya. Gå till din butik och fråga efter den ;)
  • yodi
    Uliise skrev 2011-06-16 21:30:11 följande:

håller med dig, förstår inte heller varför dom ska vara så mörka.
  • yodi

har nu varit nere i den lokala barnvagns butiken och tittat på dom nya färgerna, och personligen tycker jag helt klart bättre om 2011 färgerna, tur att pro forest finns kvar på många av modellerna.

sen får jag tänka om angående vilka modeller som ska inhandlas, jag hade tänkt en ny scooter till mellan dottern och en nitro city eller ozone till yngsta dottern.

då jag hört att dom nya scootrarna är lite trängre vid bågen än dom gammla så fick dottern provsitta, och det var tur det för det vissade sig att dom nya (2.0 orna) antingen är kortare eller har längden fördelat anorlunda än dom gammla för den var ca 5 cm för kort vid benen och den gamla passar.

så nu vet jag inte om jag ska behålla den gamla scootern eller införskaffa en city cross eller cerox (dom var tillräkligt långa)

problem nr två, ska minstingen ha en nitro eller ozone?

jag gillar suffleten bättre på nitron och det känns som om sittdelen är lite rymligare sen i vinter (åkpåse och overall osv) men å andra sidan så sitter hon så bra i sittdelen på ozonen och den är lite lättare.

hur hade ni gjort/resonerat?

förlåt om jag använder er som bollplank men sambon bara tittar oförstående på mig när jag börjar prata barnvagnar

• lilla snöflingan
    t0va skrev 2011-06-15 19:00:27 följande:
    sen i verkligheten är väl spin i samma storlek och vikt som scootern? Jag lckas inte få brios hemsida att fungera nu. 
    Nja.
    Scooter: 12 kg, 88x53x52
    Spin: 11,7 kg, 89x54x35 (alltså mycket lägre än scootern)
    Race: 11 kg, 90x53x36 (också mycket lägre)

Personligen tycker jag att Brios sulkys är snyggare än Emmaljungas (men det vågar man väl inte säga här). Emmaljungas är så plåttriga, speciellt PP och de andra färgerna är så tråkiga...

Roligt med de nya färgerna! Tycker att det var tråkigt med så mycket mörkt, de rutiga verkar speciella... och PP har jag aldrig riktigt tyckt om. Tackar vet jag -07-08, då kunde emmaljunga göra snygga vagnar
    T född april 2011 - barnvagnsblogg.blogspot.com
  • 2små2stora
    lilla snöflingan skrev 2011-06-17 16:18:27 följande:
    Nja.
    Scooter: 12 kg, 88x53x52
    Spin: 11,7 kg, 89x54x35 (alltså mycket lägre än scootern)
    Race: 11 kg, 90x53x36 (också mycket lägre)

Personligen tycker jag att Brios sulkys är snyggare än Emmaljungas (men det vågar man väl inte säga här). Emmaljungas är så plåttriga, speciellt PP och de andra färgerna är så tråkiga...

Roligt med de nya färgerna! Tycker att det var tråkigt med så mycket mörkt, de rutiga verkar speciella... och PP har jag aldrig riktigt tyckt om. Tackar vet jag -07-08, då kunde emmaljunga göra snygga vagnar
    Vad sjutton har de gjort med scootern??? Min scooter blev inte högre än 37 hopfälld. De måste ha skrivit fel. Scootern kan inte vara högre ihopfälld än city cross 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora

Vad är ett vettigt pris för en ca 1 år gammal allround åkpåse?

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5