• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Pysslaa

Hej!

Har en Edge Duo nu med classic chassi. (noll koll på stavning där), är det någon som ahr en bra idé
    eller vet om det finns någon typ av inlägg eller så som stoppar från stänk upp i "korgen" på chassit. Funderar på att sy något eget men någon som gjort det? eller använt något annat?

Vill kunna lägga saker/extra tröja under vagen utan att de ramlar ut eller blir hel smutsiga.

• stor grön drake
    Pysslaa skrev 2011-06-27 10:14:04 följande:
    Hej!

Har en Edge Duo nu med classic chassi. (noll koll på stavning där), är det någon som ahr en bra idé
    eller vet om det finns någon typ av inlägg eller så som stoppar från stänk upp i "korgen" på chassit. Funderar på att sy något eget men någon som gjort det? eller använt något annat?

Vill kunna lägga saker/extra tröja under vagen utan att de ramlar ut eller blir hel smutsiga.
    Vill minnas att det funnits en sorts "korg"/kasse med dragsko som varit till för att lägga just i varukorgar, men minns absolut inte vilken butik på nätet som sålde den geniala grejjen
    Uliise skrev 2011-06-27 10:07:22 följande:
    Wingtear: En stor dansk !   

www.blocket.se/malmo/Emmaljunga_barnvagn_m_si...
    Borta
  • fridajonsson
    Uliise skrev 2011-06-27 10:00:14 följande:
    Vad kul!

Alla vagnar kan man nu se de nya färgerna på, bara det att namnet diffar.

Men alltså, färgen som ligger under namnet happy pink, vad i h-vete är det för något? Vad tänkte dom? Vart är den snygg någonstans?
    Men tack! Jag satt själv ähromdan och funderade hur de tänkt!

De måste resonerat så att vi gör en ful vagn, nån tycker säkert den är snygg. Eller, smaken är som baken. Haha
  • VäntanochLängtan
    fridajonsson skrev 2011-06-27 16:08:25 följande:

De måste resonerat så att vi gör en ful vagn, nån tycker säkert den är snygg. Eller, smaken är som baken. Haha
    Menar ni den som heter "Nautic Navy"?
    Förresten, allihop: hjulskydd... Behöver man det och när använder man det? Jag såg nu att det fanns på leveranstidsschemat, men inte under tillbehörsmenyn, så därför såg jag aldrig nån bild på det och tänkte således inte på det när jag beställde vagn. Hur ser hjulskydden ut, länk till bild någon?

Sen undrar jag om de svarta regnskydden som väl ska följa med Nitro city är 2 olika, alltså ett som passar citykorg och ett som passar sittdelen, eller måste man köpa det till citykorgen för sig? (eller är det ett och samma skydd som passar båda delarna lika bra?) Nu när jag tänker efter så borde ju det till citykorg INTE följa med, eftersom en del ju väljer quadrolift istället. Men ja, frågar här, enklast så. Isf måste jag beställa ett som passar citykorgen gissar jag...

Sen när jag ändå är igång: är det nån som betällt sån där exklusiv bäddmadrass? Jag kände på madrassen i citykorgen i butiken och tyckte den kändes lite tunn, men i butiken sa de att de aldrig sålt nån tjockare exklusiv madrass så jag gissar att den som ligger i citykorgen duger gott och väl, och att man väl bara går i "köp-allt-det-bästa-till-ditt-barn-om-du-vill-vara-en-bra-förälder-fällan" när man tror att man borde köpa en sån ;)
  • JML

Hej!

Någon som har erfarenhet av en vit barnvagn i läder?

• t0va
    VäntanochLängtan skrev 2011-06-27 16:58:41 följande:
    Sen när jag ändå är igång: är det nån som betällt sån där exklusiv bäddmadrass? Jag kände på madrassen i citykorgen i butiken och tyckte den kändes lite tunn, men i butiken sa de att de aldrig sålt nån tjockare exklusiv madrass så jag gissar att den som ligger i citykorgen duger gott och väl, och att man väl bara går i "köp-allt-det-bästa-till-ditt-barn-om-du-vill-vara -en-bra-förälder-fällan" när man tror att man borde köpa en sån ;)
    Vi hade ingen sådan madrass, växlade mellan korg och quadrolift, sonen fick platt huvud men så hade vi ingen kudde heller och han levde de första måanderna i vagnen eftersom jag inte kunde lyfta honom alls. 

Men om man kör med kudde så tycker jag allt att man klarar sig bra på den madrassen som ligger i.  
  • 2små2stora
    Förresten, allihop: hjulskydd... Behöver man det och när använder man det? Jag såg nu att det fanns på leveranstidsschemat, men inte under tillbehörsmenyn, så därför såg jag aldrig nån bild på det och tänkte således inte på det när jag beställde vagn. Hur ser hjulskydden ut, länk till bild någon?

Sen undrar jag om de svarta regnskydden som väl ska följa med Nitro city är 2 olika, alltså ett som passar citykorg och ett som passar sittdelen, eller måste man köpa det till citykorgen för sig? (eller är det ett och samma skydd som passar båda delarna lika bra?) Nu när jag tänker efter så borde ju det till citykorg INTE följa med, eftersom en del ju väljer quadrolift istället. Men ja, frågar här, enklast så. Isf måste jag beställa ett som passar citykorgen gissar jag...

Sen när jag ändå är igång: är det nån som betällt sån där exklusiv bäddmadrass? Jag kände på madrassen i citykorgen i butiken och tyckte den kändes lite tunn, men i butiken sa de att de aldrig sålt nån tjockare exklusiv madrass så jag gissar att den som ligger i citykorgen duger gott och väl, och att man väl bara går i "köp-allt-det-bästa-till-ditt-barn-om-du-vill-vara -en-bra-förälder-fällan" när man tror att man borde köpa en sån ;)
    Regnskyddet som passar på sittdelen borde passa någorlunda på citykorgen också. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2011-06-27 16:08:25 följande:

Jag förstod att jag inte var ensam om att tycka såhär!

Den påminner om den där limited edition som Babyproffsen fick i våras, fast den här är fulare... Ska bli väldigt intressant att se den på riktigt.

Ja Nautic Navy, fast jag kommer att tänka på den som "Naughty Navy" i fortsättningen

Regnskyddet som följer med kan du har till city korgen också, lite stort men det funkar bra! Någon lyxig madrass hade jag inte i, vi använde den som följde med
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5