• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Madebyday

För ett tag sedan, efter att ha sett i delivery-listan att fotsack i Pro Bordeaux till CC/Nitro var helt slut, så ringde jag runt till olika baby-butiker i halva Sverige för att försöka få tag på en....och lyckades tillslut i Helsingborg som självklart kunde skicka upp den till min BH-butik :D
    Lite senare såg jag, i listan, att även allround åkpåsen var slut :(  Med lite sorg i hjärtat började jag inse att jag kanske blir tvungen att ha en annan färg (ex. grå, svart) på åkpåsen, men tänkte att det kan ju bli snyggt att bryta av med också.
    Fram till igår....då jag gjorde ett spontant besök på min BP-butik. Där hade dem en åkpåse i min färg!!! :D Överlycklig, men fortfarande fundersam över om jag skulle ta en annan färg. Men när butiksbiträdet berättade att ett Pro Bordeaux-par varit inne häromdagen och funderat likadant som jag om ev. annan färg, så gick det fort att bestämma sig - den ska bli min!! :) (det kan ju vara så att hon bara sa så, för att få sälja...;) vad vet jag)
    Men slipper jag leta efter en åkpåse i hela Sverige, det räckte med fotsacken ;)

Dessutom blir ju andrahands värdet lite högre, när man har samma märke och färg på alla delar
    Så i mitt CC/Nitro stall finns nu:
    CC chassi -11
    Nitro chassi -09
    Sittdel Pro Bordeaux -11
    Quadrolift Pro Bordeaux -11
    Fotsack Pro Bordeaux- 11
    Allround åkpåse Pro Bordeaux -11
    Skötväska Sport Pro Titan -11

Dessutom, det som gjorde min dag ÄNNU bättre.
    Jag fick titta och känna på de nya tyg-proverna!!
    Kände mig som ett barn på julafton :D:D

MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • VäntanochLängtan

Hm.. Vi beställde för ett par veckor sen en nitro city 2011 i Black/red. Åkpåsarna var slut enligt leveranslistan så vi tänkte att ja, ja, vi får väl köpa en av annat märke i svart då eller se om färgen finns i 2012 kollektionen.

Det är bara allroundåkpåsen som finns i back/red (den finns alltså i 2012-kollektionen såg jag nu). Vinteråkpåsen finns inte i black/red så då får man väl ta en svart eller nåt. Men om det inte matchar helt, så känns det ju som man kan köpa en billigare variant. Ska jag betala extra för Emmaljungagrejer vill jag att det ska matcha helt helst. Men nu är frågan: allroundpåse eller vinteråkpåse... Behöver man båda eller räcker det med en av dem och vilken ska man isf ha?

Men så fundera jag på: emmaljungaåkpåsarna har ju  bältesöppningar och clips som ju inte är likadana på en billigare variant. Hur viktigt är det att dessa passa? Man kan ju skära upp egna hål gissar jag annars, men det kanske inte blir riktigt bra.

• 2små2stora
    Madebyday skrev 2011-06-28 10:59:28 följande:

För ett tag sedan, efter att ha sett i delivery-listan att fotsack i Pro Bordeaux till CC/Nitro var helt slut, så ringde jag runt till olika baby-butiker i halva Sverige för att försöka få tag på en....och lyckades tillslut i Helsingborg som självklart kunde skicka upp den till min BH-butik :D
    Lite senare såg jag, i listan, att även allround åkpåsen var slut :(  Med lite sorg i hjärtat började jag inse att jag kanske blir tvungen att ha en annan färg (ex. grå, svart) på åkpåsen, men tänkte att det kan ju bli snyggt att bryta av med också.
    Fram till igår....då jag gjorde ett spontant besök på min BP-butik. Där hade dem en åkpåse i min färg!!! :D Överlycklig, men fortfarande fundersam över om jag skulle ta en annan färg. Men när butiksbiträdet berättade att ett Pro Bordeaux-par varit inne häromdagen och funderat likadant som jag om ev. annan färg, så gick det fort att bestämma sig - den ska bli min!! :) (det kan ju vara så att hon bara sa så, för att få sälja...;) vad vet jag)
    Men slipper jag leta efter en åkpåse i hela Sverige, det räckte med fotsacken ;)

Dessutom blir ju andrahands värdet lite högre, när man har samma märke och färg på alla delar
    Så i mitt CC/Nitro stall finns nu:
    CC chassi -11
    Nitro chassi -09
    Sittdel Pro Bordeaux -11
    Quadrolift Pro Bordeaux -11
    Fotsack Pro Bordeaux- 11
    Allround åkpåse Pro Bordeaux -11
    Skötväska Sport Pro Titan -11

Dessutom, det som gjorde min dag ÄNNU bättre.
    Jag fick titta och känna på de nya tyg-proverna!!
    Kände mig som ett barn på julafton :D:D

Här har det slutat med samma färg på allt också. 
    Cerox -11 Black
    Allroundåkpåse -10 Black
    Footsack -11 Black.
    Minimizer sittdyna -10 eller -11 den är ljus beige i alla fall. Köpte den i april.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Uliise
    2små2stora skrev 2011-06-28 15:09:41 följande:
    Vad säger ni om denna annons

vagnen måste vara från 89. Min moster hade samma mönster på sin som hon köpte våren 89.

www.tradera.com/Valvardad-vagn-med-lift-aukti... 
    Just den där modellen är nog mer från 91-92, men innertyget hade de något år innan. Grääsligt är det! Har en emmaljunga från den tiden med samma hemska innertyg:

Majken 100421
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-06-28 14:27:00 följande:
    Wingtear: Dansken jag postade igår är uppe igen
    www.blocket.se/malmo/Emmaljunga_barnvagn_m_si...
    ATTANS! Den är ju oxå gamal, och ful sittdel är det emd. HMPF! Min aquamarine klädsel i den modellen går ju an, men det är ju bara för den grann-turkosa färgen...
    Vill ha en med easyfix fästen, inte de gamla skjutsakerna... (när hemlig dröm okm att cruisa med jet-sittdelen på big star chassi bara för att se alla miner )
  • 2små2stora
    Uliise skrev 2011-06-28 15:18:54 följande:
    Just den där modellen är nog mer från 91-92, men innertyget hade de något år innan. Grääsligt är det! Har en emmaljunga från den tiden med samma hemska innertyg:

Hon hade en ljusblå/lila skai med 35cm hjul De flyttade till Tyskland 1990 och tog då vagnen med sig dit. Den var rätt unik då de flesta körde på hjul à la paraplyvagn
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5