• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • fridajonsson
    emme 86 skrev 2011-08-17 12:38:26 följande:
    En prisfråga till er vana.
    En duo kombi -01 electric blue med, sittdel, liggdel, hjulen är bytta för några år sedan och vinkelleden är utbytt, åkpåse, footsack, regnskydd, myggnät och dyna för blöjbyten.
    Väldigt solblekt suflett!

Annonsen har legat ute sedan 10juli och ligger på 300kr, ja skall åka o titta på den på söndag. Vad tycker ni, kan man bjuda 200kr för den?
    Iom att ingen köpt den är så kan du prova pruta.
    Fast å andra sidan tycker jag 300 för en vagn med de tillbehören är bra pris.
    Är regnskyddet och de andra tillbehören i bra skick, så kan du alltid sälja de på tradera och få igen pengarna för vangen.

Såg tex en auktion med BARA PÅSEN till regnskyddet som gick för närmare hundringen! 
  • Lovely Miia

Hejsan!!
    Här är en Emmaljungafantast till :)
    Får man vara med i tråden?

Just för tillfället har jag en dansk liggvagn till min snart 4 månader gamla dotter men letar efter en sittvagn som hon kan börja använda när hon blir 6 månader

Någon av er som vet vilken emmaljungavagn man kan ha en adapter till britax babyskydd i?

• stor grön drake
    Lovely Miia skrev 2011-08-17 14:10:14 följande:
    Hejsan!!

Just för tillfället har jag en dansk liggvagn till min snart 4 månader gamla dotter men letar efter en sittvagn som hon kan börja använda när hon blir 6 månader

Någon av er som vet vilken emmaljungavagn man kan ha en adapter till britax babyskydd i?
    alla med easyfix, så alla utom cerox, scooter och spider
  • myran82
    Lovely Miia skrev 2011-08-17 14:10:14 följande:
    Hejsan!!

Personligen tycker jag det är ett onödigt köp med adaptern till vagnen när barnet är 6 månader. Då är det ju ofta ganska lagom att börja med en vanlig bakåtvänd stol.
  • MammaaL

Idag var jag på babyland och kollade på vinteråkpåsen men den var ju jättejättejättesupermegabautastor, så det blev ju hur trångt som helst i vagnen, tänker liksom på att man ska ha overall också, så det blir en brio shiny i färgen plum istället.

• stor grön drake
    emme 86 skrev 2011-08-17 12:38:26 följande:
    En prisfråga till er vana.
    En duo kombi -01 electric blue med, sittdel, liggdel, hjulen är bytta för några år sedan och vinkelleden är utbytt, åkpåse, footsack, regnskydd, myggnät och dyna för blöjbyten.
    Väldigt solblekt suflett!

Annonsen har legat ute sedan 10juli och ligger på 300kr, ja skall åka o titta på den på söndag. Vad tycker ni, kan man bjuda 200kr för den?
    Oj vad billigt!
    Men bjud 200 du, skadar inte att försöka.
    Jag fick ju mitt hopplock från 00/01 med sitt+liggdel, regnskydd (utan påse), extraklädsel till sittdelen och 1 st footsack med lite rangligt classic-chassi sålt för 800kr... Skämdes nästan att lägga ut den för det, men hade 4 som mailade på den innan dagen ens var slut... Det är överpris på beg.marknaden här... iof hade jag ju målat sufletten, så solblekt var den iaf inte

bara funderar nu, vad skulle ni ge för en Emmaljunga Big Star Supreme, som är lite nött i sufletten, men annars hel och superfräsh, med mjuklift och skötväska i matchande färg? Skulle 1500kr vara för mycket?
    Nej, jag ska inte sälja supremen, men en diskussion om den kostade överpris när jag köpte den ahr uppkommit, och vi står i konflikt i fråga om "vidareförsäljningsvärdet". Oxå därför jag postade ovanstående info om förra vagnen, så får ni en aning om vagnmarknaden här
  • yodi
    MammaaL skrev 2011-08-17 20:09:30 följande:
    åh vilken blev det???

en nitro i färgen forest
  • emme 86
    stor grön drake skrev 2011-08-17 20:58:05 följande:
    Oj vad billigt!
    Men bjud 200 du, skadar inte att försöka.
    Jag fick ju mitt hopplock från 00/01 med sitt+liggdel, regnskydd (utan påse), extraklädsel till sittdelen och 1 st footsack med lite rangligt classic-chassi sålt för 800kr... Skämdes nästan att lägga ut den för det, men hade 4 som mailade på den innan dagen ens var slut... Det är överpris på beg.marknaden här... iof hade jag ju målat sufletten, så solblekt var den iaf inte

bara funderar nu, vad skulle ni ge för en Emmaljunga Big Star Supreme, som är lite nött i sufletten, men annars hel och superfräsh, med mjuklift och skötväska i matchande färg? Skulle 1500kr vara för mycket?
    Nej, jag ska inte sälja supremen, men en diskussion om den kostade överpris när jag köpte den ahr uppkommit, och vi står i konflikt i fråga om "vidareförsäljningsvärdet". Oxå därför jag postade ovanstående info om förra vagnen, så får ni en aning om vagnmarknaden här
    Ja det får bli så att jag bjuder 200kr, annars får ja betala dem 300kr de bett om.
    Kommer förhoppningsvis att bli nöjd i vilket fall som helst.
    Oj, så mycket du fick för den! Jag är bara glad jag får tillbaka någon hundring om jag får för mig att sälja någon gång. Lika dant med vår tvillingvagn från -04, gav 470kr för den o får jag hälften när vi inte behöver den längre så är jag skitnöjd.

Det är lite farligt att hänga inne i denna tråden, man blir verkligen inbiten i dessa vagnar!
    Har en smart från -10, tvilling från -04 och förhoppningsvis en edge -01 snart. Ändå känns de som att jag vill ha fler.
    Sedan jag såg supremen så är jag ruskigt sugen på de till nästa barn, helt underbar ju!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5