• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Lillstrumpan03

Hej alla!
    Jag har en liten fråga. Väntar mitt första barn i slutet på september och jag och min sambo hämtade vår Emmaljunga förra veckan. Härlig känsla och vagnen är helt underbar! MEN, jag får ingen stil på regnskyddet man får med. Vi testade det till liggdelen och får liksom inte till det som det ska. Är det meningen att man ska kunna använda regnskyddet till liggdelen eller är den endast till för sittdelen? Vi har en city cross.

Tacksam för svar! :)

• Summermom11
    Lillstrumpan03 skrev 2011-08-21 19:06:30 följande:
    Hej alla!
    Jag har en liten fråga. Väntar mitt första barn i slutet på september och jag och min sambo hämtade vår Emmaljunga förra veckan. Härlig känsla och vagnen är helt underbar! MEN, jag får ingen stil på regnskyddet man får med. Vi testade det till liggdelen och får liksom inte till det som det ska. Är det meningen att man ska kunna använda regnskyddet till liggdelen eller är den endast till för sittdelen? Vi har en city cross.

Tacksam för svar! :)

kan använda till båda delar, har mitt på citycrossen med citykorgen nu dock sitter det lite säckigt. Dragkedjan ska iaf vara mitt fram 
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

vad är en vit läder nitro 2010 med fotsack värd?

• Lillstrumpan03

Det är med citykorgen vi testat också, blir säckigt. Men då vet jag att det blir lite pösigt och att vi inte gör helt åt skogen fel. Tack för svaret! :)

• stor grön drake
    Lillstrumpan03 skrev 2011-08-21 19:23:16 följande:
    Det är med citykorgen vi testat också, blir säckigt. Men då vet jag att det blir lite pösigt och att vi inte gör helt åt skogen fel. Tack för svaret! :)
    Orsaken till att det passar så dåligt är att det är enormt!
    Jag blev helt chokad, men det passar perfekt på min supreme liggdel
  • sandqvist

Jag kom på nu allihopa att det är ju en 2011-modell ändå eftersom den är gjord i augusti :) ska kolla vad det står på sittdelen!

• emme 86

Sådär, nu är ja en EL rikare.
    Edgen ja skulle iväg o kolla på idag fick följa med mig hem för 300kr. Den är blekare än vad som stod i annonsen men ja orkade inte krångla om det, den ska ju ändå bara vara en dagisvagn.
    Men go är den o köra o mycket tillbehör.

Men sen undrar jag en sak, dämpningen? Går det att byta ut plastgrejerna så att den inte svampar så?

• KasperSixten

Vi försöker att få vår citycross såld på blocket men ingen hör av sig. Vi valde att lägga ut den vad vi tycker är gasnka lågt med andras vagner.

är 1800 kr för mycket begärt för en citycross (platina) från 2008, det ingår en mjuklift. Vagnen är mkt fint skick (har haft en vagnvägrare och en sova vid dörren tjej), det enda som är lite mer slitet är hjulen då vi grusvägar när vi bor.  Vagnen är använd runt 10 mån till varje barn och alltid förvarad inomhus. 

Eftersom vi verkligen ville bli av med den snabbt så la vi ut den mkt lägre än andra på blocket men 1800 är kanske inte tillräckligt lågt? 

Några tips för hur vi ska slippa ha två vagnar i förrådet? 

• Muminlina

Hej, jag har en liten fråga till er som kan Emmaljunga.

Jag har en beige Classic, årsmodell -06 tror jag och jag gillar den skarpt, har använt den massor till dottern. Nu väntar vi ett syskon och jag ska piffa till den men jag vet inte hur jag ska tvätta suffletten?! Den går inte att ta isär och ta ut skenorna på, eller? Ska man lämna in den på kemtvätt?
    De andra delarna går ju att ta loss och tvätta i maskin el för hand, men med alla dessa skenor och fästena vet jag inte om jag vågar ge mig på den själv.

Har ni något bra tips?

Mvh
    Lina  

• KasperSixten
    Muminlina skrev 2011-08-21 22:17:06 följande:
    Hej, jag har en liten fråga till er som kan Emmaljunga.

Jag har en beige Classic, årsmodell -06 tror jag och jag gillar den skarpt, har använt den massor till dottern. Nu väntar vi ett syskon och jag ska piffa till den men jag vet inte hur jag ska tvätta suffletten?! Den går inte att ta isär och ta ut skenorna på, eller? Ska man lämna in den på kemtvätt?
    De andra delarna går ju att ta loss och tvätta i maskin el för hand, men med alla dessa skenor och fästena vet jag inte om jag vågar ge mig på den själv.

Har ni något bra tips?

Mvh
    Lina  
    Jag tvättade nyss upp min vagn inför försäljning. Suffletten tog jag loss från vagnen, lät skenorna sitta kvar och la allt i badkaret och tvättade med en trasa och milt tvättmedel av allt tyg. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5