• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • KasperSixten
    MammaaL skrev 2011-08-22 09:08:07 följande:
    tycker den ser jättefin ut, vad kostar nya hjul?

Den är jätte fin……J ! Tyget är inte det minsta slitet. Blev så mycket snyggare när jag tvättade upp allt tyg, fick en helt annan lyster.

Hjulen är ju som de är men om man tittar på andras citycrossar med likadana hjul så ser de lika ”hemska” ut. Tror att nya hjul kostar runt 800kr. För mitt pris på vagnen plus nya hjul så skulle man ju få en betydligt bättre och snyggare än övriga vagnar från 08 som ligger ute till försäljning……

Skulle gärna ha två vagnar men då förrådet är på 3 kvm och där ska även cyklar och annan in så är det en omöjlighet.  Sen så vägrar vår Skrutta att sitta tillbakalutad i citycrossen när den är bakåtvänd, hon ska hänga ut över kanten och spana.  Brukar sluta med att hon blir övertrött och får somna i famnen. Med vår sulky somnar hon alltid snällt och fint….. (syskonen är så olika, storebror vagnhatare och lillasyster läskigt självständig för att vara dryga 10 mån)

• annakoh1209

men den såg jättebra ut vagnen :)
    men om ni nu har funnit regnskyddet så ska ni nog ändra annonsen att det finns regnskydd 

• MammaaL
    KasperSixten skrev 2011-08-22 11:19:00 följande:

Den är jätte fin……J ! Tyget är inte det minsta slitet. Blev så mycket snyggare när jag tvättade upp allt tyg, fick en helt annan lyster.

Hjulen är ju som de är men om man tittar på andras citycrossar med likadana hjul så ser de lika ”hemska” ut. Tror att nya hjul kostar runt 800kr. För mitt pris på vagnen plus nya hjul så skulle man ju få en betydligt bättre och snyggare än övriga vagnar från 08 som ligger ute till försäljning……

Skulle gärna ha två vagnar men då förrådet är på 3 kvm och där ska även cyklar och annan in så är det en omöjlighet.  Sen så vägrar vår Skrutta att sitta tillbakalutad i citycrossen när den är bakåtvänd, hon ska hänga ut över kanten och spana.  Brukar sluta med att hon blir övertrött och får somna i famnen. Med vår sulky somnar hon alltid snällt och fint….. (syskonen är så olika, storebror vagnhatare och lillasyster läskigt självständig för att vara dryga 10 mån)

Okej nejdå jag tycker att du har lagt ut ett bra pris på vagnen :)
  • JML

Hej!

Ja, alltså jag och sambon funderar på en Emmaljunga white leatherette! Antingen en Modial eller Citycross!

Vad är det egentligen för skillnad? Vi var nämligen och kikade igår på Barnenshus men ingen säljare hade tid för oss så vi gick därifrån utan svar.. Har försökt att kolla på Emmaljungas hemsida men tycker den är tjorvig att förstå "jämförelsetabellen".

Och sen - det måste väl finnas någon där ute som har denna barnvagn i white leatherette??? Snälla - berätta! Är den så lätt att torka av som man hör? Ska man hellre ta sittdelen i annan färg?

Alla tips och råd motages varmt! :)

• Eddam

Är det någon som har koll på EL's ståbrädor? En bräda som passar på en scooter 2.0 -10, passar den på en Nitton -09 tro? Tjejen som vill sälja den säger att det passar men läser man på EL's hemsida verkar det ju inte göra det?! Någon som vet vad som stämmer?

• 2små2stora

Nu har jag varit och beställt nya fästen till suffletten, men de är verkligen trista på vårt Barnens Hus.

• sandqvist

Den största skillnaden tycker jag är att mondialen är mycket större, klumpiga och väger mer. personligen hade jag valt citycrossen!

• Ben10

Om jag köper en city cross från 08 funkar adapter + bilstol oavsett vilket år dom är ifrån?
    Vagn har jag hittat i rätt prisklas men just adapter o stol e lite svårare att hitta på blocket så det får vi kanske köpa nytt därför funderar jag nu på om det passar.

Tacksam för svar 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5