• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Noiis

Ja men så kom jag ÄNTLIGEN till skott och beställde den där scooter S som jag velat om så länge. Tog med en footsack oxå  om de nu blir en vargavinter som alla verkar tro. Vart en PP Black/blue! oooh nu får de gärna bli min födelsedag för då ska den levereras Tajming kallas de  

• t0va
    Noiis skrev 2011-09-12 09:36:41 följande:
    vart var de man såg leverans statusen på vagnarna? j
    Står en länk högst upp på sidan i trådstarten, www.emmaljunga.se/delivery/
    heter den. :) 
  • mammatill2härligavildar

Halloj!
    Har en dotter på 1 år och 2 månader som inte trivs att åka i framåt sittvagnen vi har. Funkar bra i syskonvagnen med brorsan bredvid men inte när hon är själv. Har varit sugen på en Emmaljunga flera månader men tänekr att hon är för stor snart för en sån stor rejäl vagn. Att vi kanske bara använder den ett kort tag till så det är onödigt. Men så hittade jag en som heter Crossway som vi kan få billigt. Men vad är det för modell, för och nackdelar???? Vekar itne finnas längre ju? Har det varit massa dåligt med den eller nåt? Nån som vet vad en sån i fint skick borde kosta???

• Nifelheim
    mammatill2härligavildar skrev 2011-09-12 13:19:25 följande:
    Halloj!
    Har en dotter på 1 år och 2 månader som inte trivs att åka i framåt sittvagnen vi har. Funkar bra i syskonvagnen med brorsan bredvid men inte när hon är själv. Har varit sugen på en Emmaljunga flera månader men tänekr att hon är för stor snart för en sån stor rejäl vagn. Att vi kanske bara använder den ett kort tag till så det är onödigt. Men så hittade jag en som heter Crossway som vi kan få billigt. Men vad är det för modell, för och nackdelar???? Vekar itne finnas längre ju? Har det varit massa dåligt med den eller nåt? Nån som vet vad en sån i fint skick borde kosta???
    Min son gillade inte heller att sitta framåtvänd och vi använde City Crossen och Nitro tills han var 3,5 åtminstone.
    Crossway är en tidigare modell av City Cross. De slutade tillverkas -05 eller något sånt och borde inte kosta så mycket. En bit under tusenlappen i alla fall.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Uliise
    mammatill2härligavildar skrev 2011-09-12 13:19:25 följande:
    Halloj!
    Crossway är samma sak som City Crossen, bar det att den hette Crossway tidigare, fram till 05.
    Majken 100421
  • mammatill2härligavildar

Tack för svaren. Slutade tillverkas 05 låter ju gammalt ju, ändå såg den så fin ut faktiskt. Hmmm, svårt. Vill gärna ha en emmaljunga, å får man en så billigt så kanske man ska slåtill även om den är några år:) Skönt att höra att du Nifelheim använd er så länge. Har liksom tänkt att man "självklart" kan ha en lättare sittvagn när dom blir runt 1 för d funkade så bra med storebror.

Ska ta mig en funderare:) 

• Eddam
    mammatill2härligavildar skrev 2011-09-12 19:53:47 följande:

Tack för svaren. Slutade tillverkas 05 låter ju gammalt ju, ändå såg den så fin ut faktiskt. Hmmm, svårt. Vill gärna ha en emmaljunga, å får man en så billigt så kanske man ska slåtill även om den är några år:) Skönt att höra att du Nifelheim använd er så länge. Har liksom tänkt att man "självklart" kan ha en lättare sittvagn när dom blir runt 1 för d funkade så bra med storebror.

Jag köpte en gammal CrossWay för 250:- en -04a, visserligen bara för att ta chassit men sittdelen var bra skick den med. "Felet" var att den hade solblekt suflett.. Skulle helt klart kunna ha hela vagnen med, speciellt om det bara var för en tid.
  • stor grön drake
    mammatill2härligavildar skrev 2011-09-12 19:53:47 följande:

hade en -01a och den var underbar, så gammal vagn behöve ej vara dålig vagn, beror på va den varit med om
  • nattsudd
    eec82 skrev 2011-09-09 18:56:57 följande:
    spraya in så mycket silikonspray el annan smörningsspray om du har de hemma så brukar skiten ge med sig. =)
    Tack det funkade kanon!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5