• Anonym

    stickningar i bröstet..

    började jobba  vaken natt som pers assistent i januari
    och de nätter jag jobbar sticker det i bröstet, som värst är det
    på morgonen vid 08.30 när jag ska åka hem..
    va kan det bero på ?
    att jag sover för lite, eller vad?
    tacksam för svar..

  • Svar på tråden stickningar i bröstet..
  • Anonym

    Kan va symptom på sömnbrist eller stress. Även om du inte känner dig stressad så kan du va de ändå, märkliga kroppar vi har.

    Har du jobbat natt förr så du vet att de inte brukar kännas såhär, annars kan de va ett sätt för kroppen att säga att den kanske inte klarar av att jobba natt

  • Anonym

    jag har inte jobbat natt förr.. har en 3 åring hemma och gravid i v 7..
    känner att jag knappt har tid med min son..
    har lidit av inre  stress eller ja jag gör det fortfarande men jag har aldrig
    haft stickningar i bröstet förr..

    Antar att det är kroppens sätt att säga ifrån..
    men jag kan ju inte sluta jobba heller :/ det enda som finns är natt tjänsten..

    jag är en människa som behöver sova mycket, har alltid vart så helst 10 tim
    i sträck nu blir det inte mer än 4..

  • Anonym

    får jag fråga om du kasnke är lite otränad.
    jag arbetade på ett ålderdomshem förut. var otränad och fick muskelknutar i ryggen som låg mot en nerv som gjorde att jag fick stickningar i bröstet.

    men jag tycker du ska prata me en läkare om det inte går över.

  • Anonym

    nej otränad kan man inte säga att jag är..
    och jag gör ju endå inga lyft på natten..

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-03-03 00:06:04 följande:
    jag har inte jobbat natt förr.. har en 3 åring hemma och gravid i v 7.. känner att jag knappt har tid med min son.. har lidit av inre  stress eller ja jag gör det fortfarande men jag har aldrig haft stickningar i bröstet förr.. Antar att det är kroppens sätt att säga ifrån.. men jag kan ju inte sluta jobba heller :/ det enda som finns är natt tjänsten.. jag är en människa som behöver sova mycket, har alltid vart så helst 10 tim i sträck nu blir det inte mer än 4..
     Har aldrig jobbat natt förr heller men känner ju alla på jobbet som gör de och många nattisar som gått över p ådag och tvärtom. Vissa klarar bara inte av nattjobb. Inte själva jobbet utan tidsomställningen de trots allt blir. Själv funderat på att söka natt då jag är gravid och skulle kunna lösa mkt genom att jobba natt sen när jag ska börja jobba igen.

    Och de där med inre stress MÅSTE du ta på allvar!! Spec om du är gravid. Prata me läkare eller kanske en kurator...KBT så du får lära dig hantera stress. Är liksom du en sömnberoende människa och nuförtiden lättstressad och minsta lilla jag struntar i de signalerna nu så går jag in i en depression. Akta dig för de och ta hand om dig
Svar på tråden stickningar i bröstet..