Dottern pratar inte med min nya kille :-(
Jag har en dotter som är 3½ år. Hennes pappa och jag är separerade sen ca 1½ år sedan. hon träffar sin pappa ganska sällan, ca en helg i månaden.
Strax innan jul träffade jag en ny kille, pga hur mitt liv ser ut så fick han träffa min dotter tidigt och sov över tidigt i relationen. Allting gick jätte-bra i början, dottern lekte och pratade med honom.
Men så för typ en månad sen vände det helt, hon vägrar prata med honom, hänger bara efter mig och pratar till honom genom mig. Om de är ensamma tillsammans en stund så vägrar hon prata med honom, svarar inte på tilltal. Hon är väldigt medveten om vad hon gör, för hon säger ibland \"Mamma, jag pratar inte med xxxx, bara med dig\". Vi har försökt prata med henne och sagt att man inte gör så och att hon gör honom ledsen, men hon verkar inte ta det till sig.
Min nya kille tar väldigt hårt på det här och känner sig väldigt sårad. Hur ska vi göra, ska vi jobba på det på något sätt eller bara låta tiden gå och hoppas allt blir som i början igen, då vi hade jätte-mysigt tillsammans alla tre.