Endometrios efter graviditet?
PUFFAR!!!!! Ingen som har erfarenhet???
Kram TFB , som också gärna vill veta!
PUFFAR!!!!! Ingen som har erfarenhet???
Kram TFB , som också gärna vill veta!
Och som ett brev på posten kom min mens igång efter graviditeten med vår dotter, som jag fortfarande ammar. Så nu kan jag erfara att jag hade väldiga ägglossningskänningar samt känsla av urinvägsinfektion (typiskt endometrios) och när mensen väl kom så var det inte såå himla mycket som det brukar och jag hade inga hemska menssmärtor som förr, utan det var mer molvärk etc. vid ägglossning. Däremot känner jag av den där endo-känslan, är även svullen i buken och det har vid tillfällen strålat ner i höger ben, från äggstock- vilket tyder på cysta igen. Jag hade en 2x2 cm cysta då jag blev gravid och befarar att den är igång och växer....
Fy! Men sån tur att vi har vår älskade mirakeldotter - som mot alla odds blev till efter operation, nedreglering etc. En fantastisk liten tös. Vi vill ge henne ett syskon och hoppas kunna börja försöka i höst, innan endometriosen har tagit fart och gjort det hela helt omöjligt. Vi hoppas på möjligheten att klara bedriften igen.
Aj då, befarar att jag kommer drabbas likadant. Vad kan man göra framöver, efter man fått de barn man 'kan' få. Ta bort äggstockarna? (vill ej medicinera..)