katja74 skrev 2010-03-06 22:45:34 följande:
Det hedrar dig! Här här de höga priser ändå. Området vi bor i är inget "snattarområde" direkt, utan de är rent ut sagt förjävla dyra utan egentlig anledning. Butiken har fått "pris" som stockholms dyraste i sitt slag.
Tyvärr finns det folk ur ALLA samhällsgrupper som snattar, har läst undersökningar som har visat på att en STOR % av befolkningen någon gång "glömt" att betala för någon vara, antingen medvetet eller omedvetet.
Alla varor som förs ut ur affärerna utan att man betalar för dem är en direkt förlust; förlusternas "pris" slås ut på de andra varorna och då stiger priserna. Tyvärr verkar det som om folk i allmänhet inte har förstått detta enkla samband, utan tänker "jamen jag handlar ju ändå i den affären så ofta, att jag glömde att betala det eller det för x kr gör ju inget". När det i värsta fall kan handla om tiotals kunder som resonerar på samma sätt VAJRJE dag, börjar det märkas i priserna.
(Riktar mig inte till någon i denna tråd, men bara som en reflektion till varför prissättningen stiger när folk glömmer att betala/stjäl från affärerna).