Inlägg från: SuperDanil |Visa alla inlägg
  • SuperDanil

Blöjeksem

olivolja?

• SuperDanil
    Nenna B skrev 2010-03-03 21:17:59 följande:
    Vid varje blöjbyte? Eller under tiden han kutar runt som en nakenfis?
    vår son har nog känslig hy för han kan ofta bli röd osv. även fast vi ofta byter och luftar. men vi droppar på lite olivolja och låter det vara på, antingen när man har blöja eller inte. det hjälper för oss... smörjer nog skönt också så det inte blir så "skavigt".

bra tex innan natten då han har blöjan så länge
  • SuperDanil
    Nenna B skrev 2010-03-03 21:22:44 följande:
    Det stod att man inte ska använda salvan till vätskande sår... Det gör hans, kan t.o.m blöda lite när man byter på honom vid bajsblöja. När man måste torka.
    ajaj stackarn
    kör med lite olivolja. jag skulle testat det iaf!
    någon gång så blev det blödande här också och efter bara en dag med olja så var det nästan helt fint igen

men det är inte svamp också? det blir ju lättblödande då...
  • SuperDanil
    Nenna B skrev 2010-03-03 21:25:05 följande:
    Min lilla pojk har också ofta röd rumpa, men så här mycket har det aldrig varit. Vanlig olivolja man köper på mataffären? Vilket märke använder du?
    olivolja, sådan extra virgin

som sagt för oss funkar det bra
  • SuperDanil
    Nenna B skrev 2010-03-03 21:30:58 följande:
    Ingen aning... Vet inte hur det ser ut då. Har försökt leta fram nån bild så man kan jämföra men hittar inget vettig, ingen alls faktiskt. Det blir en tripp in till affären imorgon iaf, olivolja ska inhandlas! Har bara rapsolja här hemma, men det kanske fungerar också? Oljor är verkligen inte min starka sida.
    hahaha nej olja är inte så lätt
    det finns ju så många!!!

det jag vet är att olivolja extra virgin är bra för underliv osv
    och att det även är bra mot svamp
    så ja
  • SuperDanil
    Nenna B skrev 2010-03-03 21:32:57 följande:
    Får ta o kontakta BVC (VC här är inte nån höjdare, håller mig undan så länge jag kan) imorgon direkt när de öppnar. Hur ser det ut när det är svamp?
    blir ju rött och lättblödande
    men det som är lite extra är ju att det även är vitt, ja som små små vita prickar. och torkar man bort dem så blöder det ofta.
  • SuperDanil
    Nenna B skrev 2010-03-03 21:50:15 följande:
    Nää, det är sant. Det är inte alltid det klickar.Imorgon ringer jag till BVC, åker till affären och inhandlar olivolja och ännu fler tvättlappar.
    tur att det ändå "klickade" till slut

lycka till med allt! och hoppas att ni får bukt med det också!
Svar på tråden Blöjeksem