Inlägg från: Melvin o Alvas mamma |Visa alla inlägg
  • Melvin o Alvas mamma

EC-light

Jag började sätta min son på pottan när han hade lärt sig att sitta själv, lite före 5 månaders ålder.

Jag satte honom där på morgonen och efter han sovit förmiddagsvila.

Sedan har det mest blivit sporadiskt på eftermiddagen om jag hört honom pruppa brukar jag sätta honom också. Så det kan väl vara ett tips, försöka kolla om han gör det innan han vanligtvis bajsar. Många kanske bajsar samma tid varje dag, fast det där kan ju ändras så fort också.

Den senaste månader (han är nu 9 månader) så har han bajsat varje morgon. Direkt när jag sätter honom så börjar han krysta, det ser verkligen sött ut! Jag tror han har upptäckt att det är skönare att slippa gå runt med bajset i blöjan : )

Någon gång när vi haft honom naken och luftat så har han börjat gnälla. Då har jag ställt honom upp och låtit honom hålla mina fingrar så har han själv styrt raka vägen mot toan! Imponerande!

Många kanske tycker att det är tidigt att försöka lära dom små att gå på pottan, men jag känner att så länge de tycker att det är kul så skadar det ju inte. Sedan kommer det säkert bakslag i perioder också när han inte alls vill gå, men sånt får man ju räkna med ; )

Kul att läsa era historier! Lycka till med bajseriet!

Svar på tråden EC-light