• emindy

EC-light

Jag försöker potta på rutin och när lillan (nu 13 månader, vi började väl när hon var fyra månader) säger till, vilket är mer vissa dagar och mindre andra. Men hon säger aldrig till när hon skall bajsa!
    Är det bara att gilla läget eller har ni några tips?
    Det är ju liksom de blöjorna man helst skulle slippa...

• Svar på tråden EC-light
  • emindy

Jag kan ju uppdatera med hur det gått för oss

Det har nu hänt flera gånger att hon bajsat på pottan, men det är inget hon säger till om utan det har snarare varit tur och tajming.

Angående det här med pott-träning så har lillan börjat på dagis och då har jag sagt det att vi sätter gumman på pottan på rutin efter att hon sovit, för att det skall komma mer självklart när hon är stor nog att sluta med blöjor. Tyvärr har de inte nappat ännu men det kan bero på att vi hämtar strax efter att hon sovit klart.
    Morföräldrarna skall dock få en likadan potta som vi har, den skall bo hemma hos dem för när gumman är där. Det har hänt några gånger att hon hållit sig ganska länge när hon varit hos dem, kanske i väntan på potta?

• emindy

nu har vi bakslag överhuvudtaget, hon har inte tid att sitta på pottan utan allt som oftast hoppar hon upp igen och så kommer det på golvet... Jätteroligt men vad gör man? Distraherar med bok ibland eller helt enkelt ber henne sitta kvar men hur lätt är det?

Svar på tråden EC-light