• My Girls

Är det rätt att separera som småbarnsförälder?

Ja det är helt rätt. Bättre att inse det under småbarnsåren i så fall än att fortsätta slita på varandra och sedan utsätta barnen för åratal av försök bara för att det är så det ska vara. 

Sen förstår jag inte en sak. Visst kan man prata igenom ALLT innan barnet kommer, MEN det händer även att verkligheten inte alls överrensstämmer med det som blivit bestämt innan. Vissa egenskaper förstärks. Värderingar ändras och det kan skapa mer obalans i förhållandet än man någonsin kunnat ana.
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • My Girls
    beabus87 skrev 2010-03-05 13:18:19 följande:
    Jag röstade NEJ p.g.a att då har man troligitvis inte gjort sitt bästa att försöka hålla ihop familjen om man går skilda vägar när barnet fortfarande är litet. Att skaffa barn är ett stort beslut. Det innebär att man väljer att leva bunden till denna personen för resten av livet. Barn är inget man skaffar bara för att ha barn. Barn görs av kärlek :)
    Och hur kan du veta att "man" inte har gjort sitt bästa bara för att man väljer att gå skilda vägar? Givetvis är det ett stort beslut, men det är även ett beslut som kan förändra personen man trodde att man kände... talar inte om mig själv personligen, men vet att de existerar. Tänk om man inte gillar den utvecklingen man ser och inte kan kompromissa fram en bra lösning? 
    Barn görs av kärlek oftast ja, men det finns fall tyvärr där kärleken tar slut. 
    Det måste vara härligt att leva i en drömvärld. 
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
Svar på tråden Är det rätt att separera som småbarnsförälder?