• Susie

Tips till er som gjort ivf men där ägget inte fäster...

Hej!

Vi är oförklarligt sekundärt "barnlösa"...har försökt få syskon till vår dotter som kom till naturligt på första försöket för 5 år sen, allt är toppenkvalité på alla undersökningar och vid vårt första Ivf fick vi skyhöga odds...men icke....Nu har vi gjort ett FET med samma höga odds...men känner att det inte blivit nåt (Bim på tis)...
    Jag var hos läkaren igår för att kolla upp detta med bakteriell vaginos men fick klara besked att det är svamp jag drats med länge.....Dock skickade hon på odling för säkerhets skull. Jag undrar om du hade de typiska symtomen som lukt osv?
    Hoppas sååå att det kommer lösa sig för er nu!
    Själv ska jag så fort jag vet om jag får mens eller inte göra en behandling mot svamp och sen försöka återställa balansen där nere med mjölksyra bakterier.
    Lite nyfiken, hur menade läkaren att bakteriell vaginos skulle kunna påverka IVF? Jag har fattat det som att det handlar om att spermierna dör...men inte som att det skulle påverka slemhinnan i livmodern negativt och därför att IVF ska funka ändå?
    Berätta gärna vad läkaren sa!

• Susie

Hej!
    Tack för info! Min läkare kollade också i mikroskop men hittade inget som tydde på bakterier.....lite svamp men ville för att vara 100% säker skicka det på odling.
    Jag hoppas att det är det här som är orsaken till att det inte tagit sig för er verkligen så att du snart blir gravid! Man kanske inte ska se era Ivf försök som just de försök som skulle ha lyckats (för jag tror inte att dessa påverkar vid Ivf vad jag läst), däremot kan det ju ha tagit kål på spermierna vid alla era andra naturliga försök.
    Håller tummarna för er! Meddela gärna hur det går framöver!

Svar på tråden Tips till er som gjort ivf men där ägget inte fäster...