• tjorven01

Tips till er som gjort ivf men där ägget inte fäster...

Hej tjejjer.
    Jag kastar mig in även här. Jag går precis som du barn10 under samma behandling.
    Var hos henne i onsdags och fick det konstaterat att jag hade dessa bakterier. Så nu står både jag och min man under behandling. Själv är jag väldigt skeptisk till att även jag skulle kunna få en solskenshistoria och som ni skrev så vet man ju inte om det är det här är det här som är orsaken till våra misslyckade ivf, men det kan ju vara orsak. Speciellt eftersom det sägs att många som blivit hjälpta av just henne, har ett antal misslyckade ivfer bakom sig, och är just oförklarligt barnlösa. Det jag tycker är skrämmande är att ingen doktor i Stockholm ens har kollat med mikroskåp utan bara kollat allmänt och sagt att jag inte verkar ha någon infektion. Att man ska behöva åka ända upp till Sundsvall för att någon överhuvudtaget ska orka bry sig.

Nej nu får vi helt enkelt ta och hålla tummarna för oss båda.

• tjorven01

Barn10
    Ja själv har jag inte upplevt några biverkningar, har ätit antibiotika sedan i onsdags förra veckan. Och väntar efter avslutad behandling på mens. Jag hoppas såå för oss båda och alla andra som är i vår sits att det ska gå vägen nu. Precis som du så upplever jag att de inte vet vad de ska kolla efter.
    Nej någon gång ska det banne mig gå.
    Håll mig uppdaterad och jag lovar att hålla tummarna för oss båda.

• tjorven01

Jag har precis avslutat behandlingen som jag fått av Ludmilla och det ni säger att ni inte förstår varför man ger två kurer och att de borde slå ut varandra har jag inget svar på men jag bara undrar. Hur kan läkarna säga att bakteriell vaginos inte BORDE påverka graviditeten eller att den NOG inte påverkar resultatet vid en ivf. De har tydligen ingen koll. Jag har iaf själv upplevt att de inte riktigt vet vad de ska kolla efter. Känns inte bra att de inte ens försöker behandla. Själv har jag gått med svampinfektioner rätt ofta och fick hos Ludmila veta att svampen lever på bakterierna så att bara behandla svamp är som att bara behandla symptomen och inte själva orsaken. Dessutom tror jag att man får dessa två kurer för att med säkerhet slå ut all bakterier och sedan bygger man upp slemhinnorna igen så att de blir fräscha. Vi som gått och dragits med BV ofta rätt utmattade slemhinnor som har blivit rejält påfrästade. Genom att bara känna på slemhinnan frågade hon mig. Visst svider det efter sex. Och jag svarade ja. Äntligen någon som lyssnar.
    Jag har ingen aning om det är BV som är orsaken bakom infertiliteten men det känns ju iaf bra att rensa ut och göra rent där nere. Och tydligen så har ju folk lyckats efter denna behandling, och dessutom på egen hand. 

• tjorven01

Ja, jag förstår att man lätt kan känna sig lurad efter att ha blivit behandlad men då det fortfarande inte har fungerat. BV är säkert inte orsaken till all oförklarlig barnlöshet men jag tycker att det är skrämmande att inte ivf läkarna är intresserade av att ta reda på orsakerna till barnlösheten. Själva har vi nu 6 misslyckade ivf bakom oss och på cvl säger de bara att allt ser så bra ut men va f-n något fel är det ju. Bara det att ingen läkare ens har varit intresserad. Nu har både jag och min man genomgått Ludmilas behandling och även om det inte är den som har orsakat barnlösheten så känns det ändå bra att ha rensat ut.
    Man får ju iaf hoppas.
    Lycka till allihop

• tjorven01

Barn10
    Jag vet hur det känns, har ännu inte hunnit försöka efter behandlingen men jag säger till dig som jag har sagt till mig själv. Även om vi inte blir gravida efter den här behandlingen så har vi ju iaf rensat ut och städat upp. Sedan så tror jag att det för ens egen skull kan vara skönt att kunna stryka alla möjliga orsaker från sin lista. Själv känner jag att jag om jag nu aldrig lyckas bli gravid så vill jag ändå i slutändan känna att vi gjorde allt vi kunde. På det sättet tror jag att man kan få frid iaf.
    Själva kommer vi bara att ge det ett försök på naturlig väg då vi har nästa ivf inplanerad i juni. Och då måste även jag, som helst hade velat bli gravid igår säga att ett försök är väldigt lite. Vi har precis som ni hållit på i tre år men ge inte upp. Det finns massor av par som har blivit gravida efter längre tid än så. Jag håller tummarna för er. Låt mig veta hur det går.

Styrkekramar till dig
    {#lang_emotions_flower}

• tjorven01

Barn10
    Jag håller alla tummar och tår.
    Står ni i kö på landstinget eller är det där ni har gjort era tidigare försök? Själva har vi äntligen fått tid på landstinget efter drygt 1,5 år i kö. Och tvärt emot vad många säger så var de superglliga när jag var där. Tyckte tom. att jag fick ett bättre bemötande där än privat. Och som jag tidigare sa ett försök är väldigt lite även om allt står rätt till.

• tjorven01

Ja, det kan man säga var lite snabbare. Nej som sagt vi har nu 6 misslyckade ivf på cvl bakom oss. Har dock kvar 4 eskimåer i frysen men dem vågar jag inte ens hoppas på. Har nästa tid på KI i huddinge och beräknad ÄP vecka 22. Jag hoppas så att det ska gå nu den 7e gången då vår läkare där har lovat oss att vi ska få tillbaka två embryon nästa gång även om båda skulle vara toppkvalitet. Så vi lever på hoppet...

• tjorven01

Barn 10

Bara en fråga till dig. Har du fortsatt med Ludmillas friskvårdsbehandling efter ägglossningen? Blev bara lite fundersam då jag hörde någonstans att spermierna inte skulle gilla de bakterier som man tillför med lactalen. Måste kanske ringa Ludmilla ändå {#lang_emotions_undecided}

• tjorven01

Nej, det hade jag inte. Då jag bor i sthlm och besökte Ludmilla i Sundsvall. Hon bad mig dessutom att gå ner till apoteket nedanför hennes mottagning då  personalen kände till hennes behandlingar och recept. Till mig skrev hon bara ut recept och skrev det som en partnerbehandling, dvs, dubbla doser av pencillinet.
    Lycka till!

• tjorven01

Ring direkt när de öppnar och som sagt "häng på låset".

Till dig Anna LIsa. Tycker nog att du kan lyssna på din gyn. Hon verkar ändå vettig. Själv fick vi bara flagyl och doxyferm i 9 dagar, kanske därför vi fick båda?

• tjorven01

Nej, inget {#lang_emotions_plus} än men har bara hunnit försöka en månad efter hennes beh. och som sagt även  för de par som inte har problem räknas ett år som rimligt innan man lyckas. Jag tror helt enkelt att man får vara tålmodig.

Själva har vi nu valt att gå vidare med nästa ivf eftersom vi nu fått tid på landstinget. Och vad gäller ludmillas beh. så känns det akönt att ha rensat ut och städat upp där nere. Har ju alltid kännt att det är något som inte står riktigt rätt till. Skulle egentligen redan gjort ivf förra månaden Förra månaden men fick skjuta på den för att hinna avsluta ludmillas beh. Så nu har vi 3 ivf på landstinget äggplock på onsdag så ni får hjälpa till att hålla tummarna. Detta blir ju som sagt trots allt vår 7e ivf. Har dessutom bestämt mig för att ingå i en studie på kvinnor som får en extra dos d-vitamin så om inte annat så får vi hoppas att det kan göra susen. 

• tjorven01
    Missne skrev 2010-08-17 13:30:34 följande:
    Är det någon som arit till Ludmila som nte ått diagnosen Bakteriell Vaginos? Har själv funderat på att låta henne undersöka mig då jag är oförklarigt barnlös och gjort otaliga IVFer. Det jag är rädd för är att hon kommer att säga att man har BV och behandla fast man kanske inte har det. Jag har nämligen inga symptom alls och min IVF-läkare sa att hon kollat och inte sett att jag har BV. Vem skulle man då lita på????
    Ja, precis så tänkte jag oxå vid mitt första besök, Men eftersom jag ställt frågan till andra läkare som inte verkade ta mig på allvar så tog jag chansen och gick till henne. När hon sedan frågade mig om det sved efter sex så visste jag att jag kommit rätt. Och den skillnad jag känt efter hennes behandling är då defenitivt inte inbillning.
    Dessutom så har jag svårt att tro att någon läkare skulle hitta på en diagnos för att försöka ge hopp till sådana i vår situation. Det vore inte bara oetiskt utan grymt.
    Sedan kan tillggas att BV verkar vara ganska nytt inom fertilitetsutredning så det verkar inte vara så många läkare som kan så mycket om det.
    Du får göra som du vill, men för mig var det en enormt positiv upplevelse efter att ha blivit behandlad av henne. 
  • tjorven01
    milou67 skrev 2010-08-21 11:01:51 följande:
    haloj tjejer, jag har skrivit lite i denna tråd förut. Men vill berätta att på EGV i RIga (gör ÄD där)så vill dom att man tar prover på myckoplasma och ureaplasma. Jag hade som många andra ureaplasma och fick antibiotika för det. Har läst en del om det på nätet och det är ev en lättare släng av BV. vad jag förstår. SÅ be om att få ta ureaplasma test. Enligt EGV har deras + resultat ökat sedan dom införde detta test.
    Ett litet tips ;) ha det gott
    Som sagt alla tips är bra utom de dåliga.
    Ska be att min läkare här i Sthlm tar de proverna.
    Är det blodprover eller tas de lokalt där nere?
  • tjorven01
    callimero skrev 2011-02-10 10:49:00 följande:
    Hur går det för er alla som besökt Lumila?

När jag bad min gyn kolla om jag hade bakterill vaginos eller liknande sa hon att man kan få det som biverkning av antibiotikan man tar mot detta. Moment 22?
    Kalimero,
    Jag blev behandlad av Ludmila våren 2010 för BV. Hade eg inte haft några direkta symptom men svamp- och urinvägsinfektioner ofta. Även lätta blödningar efter sex trots att det inte gjorde ont.
    Kände en stor skillnad efter hennes behandling och den är rätt rejäl och omfattar även efterbehandling för att bygga upp slemhinnan igen.
    Tyvärr så återkom svampinf. efter sommaren och alla bad utomlands och nu väntar jag som sagt på op. av slemhinnan. Tror dock inte att det hänger ihop med BV behandlingen.
    Slutsats vet inget om att man kan få det av antibiotika men om du känner symptom på BV så skulle jag absolut överväga ett besök hos henne om det inte är alltför krångligt för dig att ta dig dit.
    Däremot så gillar hon inte att man talar om henne som någon mirakeldoktor då hon menar att hon bara gör sitt jobb.
Svar på tråden Tips till er som gjort ivf men där ägget inte fäster...