Inlägg från: kattochbebis |Visa alla inlägg
  • kattochbebis

Smart med all-inclusive?

Hej! Någon som har erfarenhet av all-inclusive-hotell? Ska sticka utomlands med familjen (inklusive en tvååring) i juni, tänkte oss Medelhavet. Är det bra att ta all-inclusive? Har aldrig testat. Är rädd att det blir lite trist, att maten är sämre. Och blir det verkligen billigare? Tacksam för alla råd! Gärna tips på specifika resmål och hotell också! :)

• Svar på tråden Smart med all-inclusive?
  • kattochbebis

Jag har just suttit och räknat. Det kommer att bli 20000 kr minst för vår lilla familj för en vecka med all inclusive till Rhodos eller Gran Canaria! Helt sjukt. Men men, som vanligt är vi ute i sista stund (vill åka i juni) och det är bara hotell 4+ som finns kvar.
    Hm, det kan bara inte bli dyrare att skita i all inclusive och lägga till maten... det får kanske bli lägenhetshotell istället. Äta ute ibland, (se till att det finns restauranger i närheten då :) och göra frukost, kanske lunch hemma i lägenheten.
    Vad gäller sämre mat på all inklusive - min erfarenhet säger mig att massproducerad mat alltid är snäppet sämre än exklusivt vald. De lär ju välja de billigaste råvarorna liksom.

• kattochbebis
    Angelica77 skrev 2010-03-07 20:49:12 följande:
    Prisar All Inclusives grundare allt vad jag kan. Sicken smart kille/tjej Älskar konceptet. Oerhört skönt att slippa all väntan som annars blir på restauranger. . . . Komma dig, sitta ner, vänta,  en kypare kommer, beställa, vänta, drickan kommer, vänta, maten kommer, vart är kyparn - vi vill betala, väntar, kyparn kommer, notan tack, väntar, notan kommer, lägger pengar, väntar....snart klara.... Nä, tacka vet jag gå och hämta sin mat, bli nöjd och gå därifrån utan att ens behöva bry sig om pengar o dyl. Guld värt är tiden man sparar oxå och kan hitta på annat skoj när man reser med barn. Visst - åker man ett förälskat par endast och bara vill sitta ner i det lugna och vänta så är restaurangerna mer spännande kanske. Men alla de gånger vi åkt på AI så har maten varit fantastisk. Finns ju inget man eg kan sakna. Alla får den mat dom vill ha...sallader i mängder, kött, fisk, bröd, dricka, kaffe, efterrätter....Ja, jag längtar redan..Två veckor kvar drygt!
    Där har du en poäng som jag inte har tänkt på! Att man slipper all väntan runt omkring själva restaurangbesöket.
    Låter positivt att så många har upplevt AL-maten som bra!
Svar på tråden Smart med all-inclusive?