• Anonym (trist sexliv)

Vill ha mer sex...och mer vågat sex

Jag är kanske rätt ovanlig, men jag har aldrig haft analsex, är snart 40. När jag träffade min man för nästan tio år sedan pratade vi flyktigt om det. Jag sa då att jag inte tyckte det var något som jag skulle vilja göra. Det kändes så då. Sedan har vi aldrig pratat om det mer. Ångrar att jag var så emot det då!

Nu känns det som om jag skulle vilja prova det men vi har sällan sex, och när vi väl får till det så är det bara enahanda... såå tråååkigt. Jag har bett honom ta initiativ ibland, eftersom det i princip alltid är jag som får igång sexet här hemma. Men det blir inte så i alla fall och det sårar mig.

Jag skulle gärna också prova att göra lite nya saker, min man skulle troligtvis bli förvånad om han visste det. Som att få smisk till exempel. Kan bli väldigt kåt av att läsa om hur andra gör.

Vad säger ni män som lever i förhållanden utan analsex, smisk och lite mer vågade saker, saknar ni det? Och framförallt, kan ett ganska slentrianmässigt sexliv livas upp och bli bättre efter flera års tråkigt vaniljsex...? Om ni hade en fru som plötsligt började föreslå en massa saker ni aldrig gjort, hur skulle ni reagera?

Jag tar förstås gärna emot tips och råd av tjejer också

• Svar på tråden Vill ha mer sex...och mer vågat sex
  • gekkos

jag skulle bli skitglad om min sambo föreslog något nytt, vi har sex väldigt sällan och när det väl blir så känns det inte som hon är intresserad av något nytt eller att det finns tid till det...

• Anonym (Daisy)

Ja snälla ge mig tips också!!

• Anonym (trist sexliv)

Men gekkos, hur hanterar du situationen då...? Varför tror du ni har det så? Föreslår du någonsin nya saker?

Roligt att läsa att du skulle bli glad!

• gekkos

hon vill inte prata om sex alls, hon kan inte ens säga vad hoon gillar eller inte gillar...  fast gillar hon det inte  märker man det iofs.

så man borde egentligen fundera på om man skall fortsätta om det inte blir någon förändring.. för det är inte som jag vill ha det...

• Vassandra

Trist när man inte får till kommunikationen. Det som är så viktigt för att allt skall bli så bra som möjligt.

• Yxskaft

Jag har nog inget annat tips än att faktiskt prata med honom. Kollar ni på porr tillsammans? Om inte, föreslå att ni kanske skulle kolla på något tillsammans? Fråga vad han vill se, och smyg in att du är nyfiken på det här med analsex och spanking och att det skulle vara intressant att se? Tänk på att det finns hur mycket porr som helst, inte bara den massproducerade hollywood-porren

Du kan ju annars smygstarta med att helt enkelt föreslå någon ny ställning? Och börja "liva upp det" lite långsamt om du känner dig blyg.

Självklart kan ett tråkigt sexliv livas upp igen. Just en sådan sak som att prova något nytt kan verkligen göra underverk med relationen i övrigt.

• KalleKn

Nu är väl jag inte rätt person att svara då jag inte har brist på intressant sex i mitt förhållande men att skulle dom komponenterna inte finnas alls så tror jag inte att det förhållandet skulle vara speciellt långlivat.

• jfsebastian

Som nämns ovan, kommunikation är nyckeln till bra sexliv.

Börja med att ha en god lätt middag och lite vin till.
    Sedan kan du ta upp frågan om sexfantasier.
    Börja med att berätta själv om en hyfsat mild men för er ny aktivitet. Börja lugnt och sedan kan du trappa upp när ni kommit igång.

Säg att du vill testa ögonbindel, bara det.
    Känns det bra?
    Blev han glad?
    Kommer han med egna förslag?

Gör något nytt med dig själv. Köp nya underkläder, raka dig helt om du brukar vara hårig, gör dig extra sexig både för dig själv och för honom.

Be att han mailar dig en sexfantasi, så du kan läsa och förbereda dig mentalt.
    Maila en till honom.

Lär erotiska noveller ihop. Se om ni hittar någon ni båda gillar. Gör samma sak som dom gör i den.

Lycka till

• redneck girl

jag har ju så svårt att förstå att man har svårt att snacka sex med någon man varit i hop med i tio år.tycker nog bara att du ska ta upp det,vid lämpligt tillfälle bara.eller börja att visa honom när ni har sex......

• MrsAddams
    redneck girl skrev 2010-03-05 10:55:13 följande:
    jag har ju så svårt att förstå att man har svårt att snacka sex med någon man varit i hop med i tio år.tycker nog bara att du ska ta upp det,vid lämpligt tillfälle bara.eller börja att visa honom när ni har sex......
    Kan ur egen erfarenhet berätta Hur det kan vara svårt att prata sex med någon efter 10 år. Har man en respektive med stor återhållsamhet till att vilja prata om sex, spelar det nästan ingen roll hur man för det på tal. Man blir nonchalerad och känner sig som en besvärlig nymfoman som borde hålla bättre band på sig och till slut drar man sig för att ta upp ämnet. Troligen tar sådana förhållanden slut nån gång för utan kommunikation har man inget! 
  • Anonym (tjejen)

förspel är alltid trevligt..
    köp raffigare underkläder, samt kroppschoklad.. bara det är så tändande när man "smörjer" in choklad på ställen på kroppen och sedan slickar bort..
    vet inte hur ni har det med sexleksaker men det är också något som är eggande.
    Kanske en bättre penisringvibrator då båda får njuta.
    Eller varför inte köpa en leksak till dig och en till honom som ni får utföra på varandra. Det finns även sexspel att köpa, blir mer förspel då....

• Anonym

Enligt alla undersökningar man gjort är det en klar minoritet som prövat analsex, jag tillhör den stora minoriteten som inte har haft det och nte skulle vilja pröva, inte min make heller.

• KalleKn
    Anonym (tjejen) skrev 2010-03-06 09:48:53 följande:
    förspel är alltid trevligt.. köp raffigare underkläder, samt kroppschoklad.. bara det är så tändande när man "smörjer" in choklad på ställen på kroppen och sedan slickar bort.. vet inte hur ni har det med sexleksaker men det är också något som är eggande. Kanske en bättre penisringvibrator då båda får njuta. Eller varför inte köpa en leksak till dig och en till honom som ni får utföra på varandra. Det finns även sexspel att köpa, blir mer förspel då....
    Måste säga att det är bättre att kolla med killen först. Prata med honom om vad som ger honom kickar, för det där med kroppschoklad det är faktiskt en turnoff för iaf mig så hitta inte på nått bara och tro att han skall bli eld och lågor, det blir ju en rejäl besvikelse även för dig och han skickar ut dig i duschen istället för att börja slicka på dig.

Kommunikation ffs.
Svar på tråden Vill ha mer sex...och mer vågat sex