Vi som har barn med spalt del 15
Helle89: Fick en son med total högersidig lkg i oktober 2010, vi visste innan att han hade gomspalt, köpte medelas special-needs-flaska, vilken sen funkade toppen vid matning. Pumpade i typ 3 veckor, men sen orkade jag inte mer, som sofia sa, man ska inte slita ut sig med det! Vi fick bra förhandsinfo från vårt bb då de tom ringde upp och sa hur det brukar va med spalt-barn och det gjorde att jag iaf kände mig lite tryggare. Men visst tänkte jag som du, hur kommer det se ut, och det var nervöst, men sen när han väl kom så tänkte vi inte ens på den där spalten och då hade vår lillkille en rätt bred sådan.
Och jag var helt övertygad om att jag också inte ville "visa upp" min bebis och att jag inte skulle vilja ta några kort på honom osv, men han har träffat hur mycket folk som helst och är nog den mest fotograferade bebis jag känner :) Och även jag har upplevt att folk inte vågar fråga riktigt, men då är det bara säga som det är, och alla tar det väldigt bra och barn man träffar nöjer sig glatt med förklaringen att doktorn kommer laga och att han inte kommer ha "plåster" (tejpen) mer :)
Hoppas allt går bra och att ni snart får njuta av tjejen utanför magen! :)