Inlägg från: happy73 |Visa alla inlägg
  • happy73

Längtan efter körsbärsblom

Hej nu har jag också hittat hit. I maj får jag min första trädgård så nu måste jag lära mig allt. Få bort mossa från den så kallade gräsmattan, fixa träden,buskar o annat trevligt. Vad o när ska man plantera lökar o andra roliga saker.

• happy73

Hej tjejer! nu har jag varit borta i flera dagar o har inte hängt med för fem öre.
    Jag har en undran om någon vet vad det kan kosta o få hjälp med att bekära träd. Fråga två är när  ska man bekära träden (fruktträd). Jag funderar också på hur man får en syrenbuske att växa snabbt.

Vi flyttar till hus i maj o jag vet inget om trädgårdar så tips mottages.

• happy73

Tjock kulan

Nej det är inga höga träd det är bara det at svärföräldrarna inte gjort något med dem sedan de typ planterade dem för hundra år sedan. Jag skulle vilja ha hjälp i år så kan jag vara med o ta lite lärdom hur man gör.
    När det gäller syrenen hur långt ner beskärd du den. Tar du bara rätt av eller ska man ta lite här o där. Skrattar åt mig själv, jag är så otroligt ny i detta.

• happy73

ja jag tror att en av grannfarbröderna är duktig. Han har jätte fina buskar o blommor. Kanske kan höra med honom om han vill visa mig. Nu tror jag att jag fått mod till syrenen. Det verkar som om man inte kan hadöd på den hehe. Men när skulle man ta syrenen (vilken månad) vi bor i västerås. Tack snälla ni för alla för alla svaren

• happy73

passar på o frågar om det är någon som har någon bild på ett vitt fint staket som kan rekomenderas. Vi ska ha ett staket ut mot vägen så inte vår lilla hund o barn kan springa ut. Även syrenträdet/busken kommer stå där så jag hade en tanke på att staketet skulle vara lagom högt så att syrenen syns ovanför stakektet.

• happy73

Här hemma har vi inte kommit till huset ännu så det blir mest letande efter fina trädgårdsmöbler.

Svar på tråden Längtan efter körsbärsblom