Längtan efter körsbärsblom
Fluffiga :Dig e det ordning o reda med som vanligt, tack för det goda initiativet, hoppas på fortsatt trevligt trädgårdsbabbel även denna sässong :)
Favoritar direkt
kram kram från en trött tjock kula
Fluffiga :Dig e det ordning o reda med som vanligt, tack för det goda initiativet, hoppas på fortsatt trevligt trädgårdsbabbel även denna sässong :)
Favoritar direkt
kram kram från en trött tjock kula
Håll i er tjejer här kommer FUL bilder 
Det här är gången mellan vårt o grannens hus som jag vill få till att bli lite frodig o grön nu i sommar.
Har tänkt mig ett planteringsbord på ca 2 m långt o 70 cm brett, lite hyllplan med vackra krukor ovanför. Lite vackra klätterväxter upp på väggen och någon form av rabatt som löper längst med husgrunden. Men nu till problemet hur får jag till det
.
Kom gärna med förslag om ni orkar. Cyklarna ska bort så de behöver ni inte tänka på men elskåp o soptunna kan jag inte flytta hur som helst.

Här är det skugga mest hela dagen, tänker mig gröna vita blommor och kanske mer leka med form o struktur på bladen än massa färger 
T
De två plattraderna längst med huset kan tas bort för att göra en smal plantering längst med huset.
. Funderade ett tag på att göra som en pergola längst med hela gången så det skapar en k'änsla av "ombonad tunnel" men sen blev jag rädd för att det skulle bli för mörkt. Tycker du att jag ska satsa på klätterväxter med jämna mellanrum i stället längst med hus väggen o bara ha någon undervegetation i botten o skippa rabatterna?. Vad kan jag ha utöver klätter hortensia? pipranka funkar det tror du?
. Kanske jag kan göra något på förrådsväggen längst bort som gör att man vill kika ner där o bli nyfiken. tack för tipsen ska surfa runt o inspireras lite.