Längtan efter körsbärsblom
Nu finns jag på plats
Härlig bild! Underbar kombination med stark rosa och ljusgrönt.
Nu finns jag på plats
Härlig bild! Underbar kombination med stark rosa och ljusgrönt.
Nu har jag spanat in en hel del trädgårdstidningar i eftermiddag och fått mig en rejäl dos inspiration. I förmiddags att jag vid köksbordet, framför Vasaloppet och ritade garage som är vår7sommar/höstens stora projekt. Detta medför ju faktiskt att en hel del av trädgården behöver planeras då en befintlig garageplats skall läggas igen och ny tas upp
Detta kan jag ju sysselsätta mig med mellan bygglovet är inlämnat (det är jag som fixar dessa ritningar) och det faktiska arbetet sätter igång. Kul med nyanläggning!!!
Sedan skall jag iväg till glasmästaren inom kort och betälla nya glas till växthuset som rasat in. Inser att glasmästarn får en hel del att göra i vår, för varenda växthus jag spanat in står utan glastak
Bäst att vara ute i tid innan folkstormen dit börjar.
Inne "hos mig" kan ni läsa om härlig vårsol
Har tillbringat ett par timmar ute i södervägg med lite fika och trädgårdstidningar. Helt underbart!!!!!!!
Säger detsamma - välkommen alla nya och gamla
I fredags fick jag årets program för den lokala trädgårdsföreningen. I veckan är det en föreläsning med Kenneth Nillson (medverkar i Allt om Trädgård) där han berättar om fuschsior. Vet inte riktigt om det helt är "mitt" ämne, men det kanske kan vara trevligt som start på årets trädgårdssäsong iallafall. Sedan fanns det två minicirklar - en om trädgårdsplanering och en med hypertyfagjutning, spännande båda två tycker jag. Några trädgårdsbesök och två resor också. Skall försöka vara med på mer än jag var i fjol då jag endast var med på två trädgårdsbesök.
Nu börjar det dra i "trädgårdstarmen"
Sitter och planerar och ritar på vårt nya garage och har bestämt att det skall bli några trevliga förnster för vinterförvaring oavsett vad sambon säger
han kunde när jag föreslog det tidigare inte alls se någon mening med detta.