Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Längtan efter körsbärsblom

hej...  vilken bra tråd!!!Vi köpte hus med tillhörande 3800kvadratmeter trädgård i höstas... De senaste 5-6åren har trädgården fått förfalla men i grunden finns jättefina odlingar som vi ska se om vi kan få ordning på.. men mycket jobb o vi har inga kunskaper men vi hoppas på att lära oss!

• Pigelinen
    Ari Gold skrev 2011-05-08 16:25:44 följande:Det är ungefär samma tomtstorlek som vi har. Väldigt lagom storlek tycker jag, skulle gärna hamer men då inte som trädgård utansom hagmark eller något annat man inte behöver sköta på samma sätt.
    jag tycker att våran är jättestor Idagsläget är den indelad i tre delar kan man säga... vet inte så bra bilder men ändå lite..

Framsidan med två småplättar. Här ska vi låta det vara i dagsläget.

Baksidan som är överväxt med blommor, bär och ogräs... tre sektioner med odlingar som det inte finns någon ordning i. Jag har börjat med hallon/rabarber delen som syns på detta kort. Vi har nu dessutom dränerat huset så baksidan är nu jordbekläd närmast huset. Tanken är att vi ska bygga ett trädäck från altandörren och ut till högra gaveln på bilden sett. Men jag vill ha en stor som man kliver rätt ner från..På sikt vill jag ha bort odlingarna så att det finns fria ytor för barnen att leka på här o bara ha kvar ätliga delar... har tänkt att låta odlingarna vara ett tag till och se vad det är för växter som kommer upp och på sikt göra en blomsterrabatt längst ner i trädgården.  

Sista o största sektionen är nere vid "ladugården" här är det bara gräs... plant o gräs... vet inte hur vi ska få till denna yta så att det blir bra. Men vi får se... har ju en bra fotbollsplan än så länge
  • Pigelinen
    Ari Gold skrev 2011-05-08 17:31:15 följande:
    Perfekt yta för en hönsgård juh! Och kanske en damm med ankor?
    o NEJ... jag gillar verkligen inte fåglar... urch!!!! Sen ahr vi två barn o en labbe, en damm i den kombon blir inge bra
  • Pigelinen
    Hannnas skrev 2011-05-09 19:53:49 följande:
    gsg... hej söt!!!

Den här tråden är grym :D

Här är det fullt ös i trädgården, men det tar enormt mkt tid med en 2 och en 4-åring.... så man är frustrerad konstant över allt man vill men inte hinner...

Altanbygge är vårt prio iår (astrist om ni frågar mig) men sen när den är uppe ska det upp päronspaljeer, pionrabatt mm mm :D gillas!!

Nu är det mest rensa häck (satte ju 55m ca, förra året, o den måste rensas ut, kika vilka som är döda, ersätta o rensa bort trist gräs mm...  
    Vist har vi "möts" i någon annan tråd???

Idag fick vi hem två traktorlass med matjord som vi ska sprida ut lite varstanns för att jämna till samt att bredda parkeringen så att man lättare får plats med bilen. Sen har vi idag startat att rita en uteplats, så svårt hur man ska göra, inbyggd trapp ner till trädgården el en utanpåliggande?.. mmm mycket är det just nu...
Svar på tråden Längtan efter körsbärsblom