Längtan efter körsbärsblom
Förresten... ni med stora gräsytor... toppdressar ni? jag skulle nog döda mig själv både ekonomiskt och tidsmässigt om det var så.. kanske man får göra bitarna närmst huset.... nästa år el nåt ![]()
Förresten... ni med stora gräsytor... toppdressar ni? jag skulle nog döda mig själv både ekonomiskt och tidsmässigt om det var så.. kanske man får göra bitarna närmst huset.... nästa år el nåt ![]()
Fluffiga... nope... gör jag inte.. inte fiberduk heller... jag har använt svart markduk, täckduk under mina vinbärsbuskkar / rabarberland och lagt en massa täckbark ovan dock... detta för att ta livet av kirskålen...
mimmi... vilken superfin blogg du har! Härliga trädgårdsbilder
o vilken grymt fin sparris! Jag är avis, pratade om att anlägga en sådan bit redan förra året men iom att vi har så mkt sniglar än så vet i fasen... men shit så skoj!!
Jag tycker det är fint med pelargoner och murgröna i samma kruka
då får man både höjd och fall...
Superfint med stammade fuchsia och stammade rosor med silvernjurvinda och dekorstenar...
Sen finns det ju en massa fina "koner" o liknande i rostiga fina material som man kan sätta klematis i kruka med ![]()
Både Million Bells och snöflinga är ju tacksamma blommor som fram på sommaren bara flödar över i krukor och balkonglådor. Sådant gillar jag! ![]()
Någon som har bra tips på hur man driver upp ruccola på friland? Det var den enda salladssort jag inte lyckades få till ordentligt, så nu har jag rensat upp raden och undrar väl om det ens är lönt att ge den en chans till eller om man ska så plocksallad där ist...
mage... oj, vad är läskigt med cuprinol?? ... hur gödslar du dina luktärtor förresten, tycker mina tar sig skitsegt nu när de är utsatta
Memoria... superfint!!
Förresten, tack för tipsen ang ruccolan! jag gjorde som ni föreslog, satte om den med nytt märke och vips, det tog 2 dygn så var det en liten rad på G ![]()
Hinner inte med nätet nåt vidare tyvärr.... men tänker på er iaf
Versan... gahh, arsenik??
bort ska de! huga... tack!!!
Mage... lööv din blogg
superfina underbara pioner!
HIttar hit en snabbis ikvälll
Schersmin ska inte klippas helst, de blommar på fjolårsskotten så låt bli dem om man kan
en nyplanterad S ska vattnas mkt första året och regelrätt andra säsongen sen klarar den sig fint själv
Anlade själv en sådan schersminrabatt förra året och ja, tar sig finemang efter dessa små "regler"
Åhh så kul att det är liv i den här lovely tråden!!
Stod utmed husväggen igår, det pyste fram lite gräs och solen gassade, gissa vårkänslan och längtan!!! Oj så mkt planer man har för den här säsongen och oj så mkt man längtar...
Hoppas på en tiiidig vår iår
gsg... hej söt!!!
Den här tråden är grym :D
Här är det fullt ös i trädgården, men det tar enormt mkt tid med en 2 och en 4-åring.... så man är frustrerad konstant över allt man vill men inte hinner...
Altanbygge är vårt prio iår (astrist om ni frågar mig) men sen när den är uppe ska det upp päronspaljeer, pionrabatt mm mm :D gillas!!
Nu är det mest rensa häck (satte ju 55m ca, förra året, o den måste rensas ut, kika vilka som är döda, ersätta o rensa bort trist gräs mm...
GSG... det var en av "pladdertrådarna"
... lycka till med all jord!!! o uteplats
min make är ute o gräver för just detta i skrivande stund