Inlägg från: Anonym (slarva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (slarva)

Synligt hål i tand

Att slarva med tandläkarebesöken kostade mig i slutänden 26000:- ur egen ficka.

• Anonym (slarva)

ja vad som kosatde?? jag hade slarvat med besök under flera år pga tandläkarskräck.Så det blev nytt delvis i överkäken o i underkäken.Detta var för 13 år sedan.Så idag är det mer än dubbelt så dyrt.

• Anonym (slarva)
    längtar och väntar skrev 2010-03-06 13:01:46 följande:
    Fast som sagt, vi har ett tandvårdnadsbidrag, försäkringskassan går in och betalar delar av behandlingen, precis som jag skrev ovan. Så det är oerhört ovanligt att det blir så dyrt. Jag slog ut tänder efter en olycka och fick då betala 13000 själv, medan försäkringskassan betalade säkert 15000 kr (sen fick jag tillbaka det jag betalat p.g.a. att jag blev påkörd av en bil)
    Skulle inte Fk gått in o betalat del av min behandling hade min slutsumma varit
    66.000kr ur egen fick.Ist för 26000kr
  • Anonym (slarva)
    längtar och väntar skrev 2010-03-06 13:19:28 följande:
    oj då, ja då hade du mycket stora problem, usch fy! Men tur att det här högkostnadsskyddet griper in!
    Ja jag hade stora problem.Men oavsett så kostar tandvård mer än vad en del tror
  • Anonym (slarva)
    Anonym (Aj.) skrev 2010-03-06 18:02:03 följande:
    Är det någon som vet om man kan få göra en betalningsplan eller liknande om man lagar tänderna? Eller är det så att det är banklån som gäller när det börjar handla om stora belopp?
    Ta det med din tandläkare.De kan svara på det.
  • Anonym (slarva)
    Libbe7 skrev 2010-03-06 21:08:47 följande:
    Jag tycker också att du ska ge dig iväg så snart du kan. JAg har en djävulsk tandläkarskräck och har inte varit iväg på 25 år. Nu har jag i alla fall samlat så pass mycke mod att jag beställt tid till en tandläkare som har lustgas. Hoppas bara att jag inte ringer och lämnar återbud. Chansen för det är ju stor. Men jag sitter med en tand som du, bara det att min gör så in i helvetes ont nu. Den och någon granne. Önskar att jag ringt tidigare så jag slapp detta. Nu knaprar jag tabletter som godis fram till jag får komma till. Min behandling får i skrivande stund kosta va den vill bara jag slipper att ha ont  =)Så gå nu iväg och lycka till
    Samma sits som jag var i.Som kostade mig 26000:- för 13 år sedan.
Svar på tråden Synligt hål i tand