Libbe7 skrev 2010-03-06 22:54:12 följande:
Jag har till och med hör upp till 800 men det spelar ingen som helst roll. Min första tanke var att jag skulle vara nersövd om dom skulle göra något med mig, men ger lustgasen en chans. Om det handlar om att förlora alla tänder eller betala för lustgasen så är valet lätt. Jag är så orolig och har sådan ångest att bara ta mig dit.
ja absolut, det fårstår jag, tänkte för min egen del. fick lustgas hos tandläkaren när jag var yngre och det inte kostade nånting, jätteskönt. men jag är inte lika rädd längre även om jag ligger och grinar varje gång dom lagar hål och jag är fattig student så jag hoppar nog lustgasen men jag har blivit lovad stesolid vid ett större ingrepp.
fick dra ut en visdomstand för några år sen, var så sjukt rädd och ville bli nedsövd men jag fick sedering (massa lugnande och sövmedel intravenöst fast man inte sover utan bara är helt väck) och löfte om att jag skulle sövas direkt om jag tyckte det var otäckt. gick hur bra som helst, minns att jag låg och tänkte att dom kunde såga av mina ben utan att jag skulle reagera :)
och btw, jag tycker du är superduktig som går till tandläkaren om du är rädd! har du pratat med dom om stesolid? man blir bra lugn på det och det kostar inget extra!