Buttelina skrev 2010-03-15 13:44:07 följande:
vi har en sommar stuga.. nu i veckan ska jag så blomman för dagen som ska klättra på båda sidor om en spalje (ska bli spännande och se om dom klarar det för de vill ju ha det rätt skyddat) sen funderar jag på lite lökar att ha i krukorna.. är liiite trött på pelargoner hoppas på lite härlig inspiration härifrån Planterade rosor och klätterrosor förra sommaren... hoppas att de klarat vintern .vad har du på gång?
Ohh, låter ju härligt! Ja, pelagoner är ju inte såå kul. Värst tycker jag att de luktar kattpiss.
Jag bor andra året med trädgård, o har massa på gång. Blomväg i år blir jätteeterneller, zinnior, solrosor o dahlior o lite annat. Sen ska jag utöka lavendelplantaget, göra en rund rabatt där barnens pool stod i somras, där ska det dit lite andra perenner men vet inte vilka än. Har tänkt o jobba vidare på de gamla sorterna som fanns i trädgården, är ett gammalt ställe, o ha saker i den stilen.
Grönsaker är det mest tomater o en gurkplanta i år, o potatis o lite sånt. Hade också planer att barnen ska odla 4 sädeslagen i en liten ruta, som vi kanske kan ge hönsen sen eller nåt. Mest i lärosyfte liksom. Förra året hade de solrosor, över hela tomten, som sen fåglarna fick o det tyckte dom va kul. Oj, blir en monolog här, man blir ju så ivrig när man träffar likasinnade!
I nån av dina krukor tycker jag du bör ha minst en lavendel, som både är lättskötta o som har sån underbar romantik över sig, tycker du inte? Jag har knippen överallt i huset, från i fjol, o gjorde små lavendelkuddar till julklappar, folk är nog trötta på mig o mitt lavendelmas, men jag ger mig inte. Lavendel är underbart!