Inlägg från: julmusten |Visa alla inlägg
  • julmusten

    Septembertråden 2006 del 20

    Ah hej och ha. Jag ar helt slut efter en valdigt trevlig svensk skol-konferens inne i stan sa jag ville bara hoppa in, saga hej och lagga till er i favoriterna. Tank att vi ar inne pa 20:e traden nu, det ar ju inte klokt.

  • julmusten

    Har brukar de har regler pa skolor, (alltsa det som ar dagis), att antingen bjuder man in alla fran samma klass, eller sa bjuder man in max 20% av klassen. Att bjuda in mer, men inte alla, bidrar tydligen till en massa tjaffs eleverna i mellan, och jag kan faktiskt tycka det ar en helt OK regel.

    Ella har sprungit sitt forsta race i dag. Hela 100 meer sprang hon med sin pappa. Det var jattegulligt och hon ar valdigt stolt over sin medalj. Nu skall jag se om jag kan fa barnen i sang. Min man sprang han med, och gick ut och firade efterat medans jag och barnen akte till svenska skolan. Kanns inte riktigt som helt rattvist kanske, men han var ensam med barnen hela dagen i gar sa jag kunde ga pa natverkskonferens inne i stan. Jag ar trott nu dock. Skall kolla Oscars i kvall tankte jag. Hoppas jag orkar halla mig vaken bara.

  • julmusten

    Sa spannande med lite varkar lugnas. Hoppas du far sova lite i alla fall.

    eio, finns det nan mojlighet att saga att killen far komma om han har en foralder med som kan ha ansvar for honom??? Kanske du kan ringa till hans familj och fraga om det ens skulle vara en mojlighet for honom att komma pa ett sant kalas, (och da kanske beratta om forra arets kalas da han gjorde sonder nagot for en frammande tjej), eller kanner ni inte hans foraldrar sarskilt val?

    For jag skulle nog gjort ngot i den stilen.

    Vi har haft en fantastisk dag har idag. Vi var pa zoo hela dagen nastan med kompisar och deras barn, och sen sa gick vi ut och at allihopa efterat. Ella och deras tjej var jattegulliga ihop. Deras tjej ar ett ar yngra an Ella sa det ar inte forran nu som hon har blivit gammal nog att kunna leka, men de gjorde verkligen det jattefint. Det ar kul att se tycker jag.

    Na, nu maste jag lagga min lilla pojk har. Han har just upptackt att han kan ga baklanges, sa han har gatt bakat in i allt mojligt har idag. Han skrattar at sig sjalv precis hela tiden!!

  • julmusten
    Fåret Shaun skrev 2010-03-09 14:43:36 följande:
    ja om hans fötter passar i skorna. Sen är båda stora lika förtjusta i skor som sin mamma
    Nan gang lar de val passa, vi far bara hoppas de passar pa ratt arstid! Finn har lika stora fotter nu som Ella hade nar hon var tva, sa alla vara piffiga planer om att de skall dela vinterkangor och sant har nog gatt i stopet. Men, men, kanske anda att det kommer funka pa nagot vanster. Ella gillar skor, men Finn ar mer inne i vaskor, han tycker det ar jattekul att packa och packa ur saker.
  • julmusten

    Grattis lillinda till lilltjejen. Jobbigt att det varit sa tufft bara, men nu ar hon har i alla fall. Jag tycker Lilly ar ett jattefint namn som passar bra med Stella och Steven, men du vill ha nat pa S va?? Snart sa kommer ni pa nagot skall ni se.

    Vi har varit och lekt hela dagen vi. Forst i en lekpark, sen hemma hos en kompis och till sist akte vi och at pizza hos ytterligare en kompis. Det ar sana har dagar som jag ar sa glad att jag kan vara hemma med barnen pa heltid. Fast nu skall det tydligen osregna i helgen, sa da lar vi ju bli fast harinne. Kolla med mig pa mandag hur kul jag tycker det ar sa skall ni nog fa ett helt annat svar!!

  • julmusten

    Ahh sa spannande Anoke!! Det gar inte messa mig fran Sverige, sa skit i det. Jag far vanta tills alla andra!!

    Lottizm, jag tyckte att tvabarnsshocken kom nar Finn kunde borja rora pa sig. Nu ar det jobbigt att kla pa honom, att ga i parken och sant. Men det ar inte sa himla jobbigt anda. Men jag kan ju undra varfor jag tyckte allt var sa himla jobbigt vissa dagar nar jag bara hade en, (och sa undrar jag lite hur folk med typ 5 barn overlever!! ).

  • julmusten
    Tate skrev 2010-03-12 20:41:04 följande:
    Jag tror min tvåbarnschock bestod av "va, kan man få två barn som sover skitdåligt?! Fan vad orättvist!"
    Hahaha, det dar kanner jag igen. Jag fragar mig dagligen hur jag och maken, som verkligen ar skitbra pa att sova, kan ha fatt tva barn som ar sa ointresserade av det!!

    Idag skall jag sluta nattamma for hundrasjuttonde gangen. Han blir ju sjuk precis hela tiden nar jag slutar och det enda som far honom att sluta grata ar att amma honom, (och det ger mig en liten chans att ligga ner och blunda i alla fall). Sa vi far se hur bra det gar nu. Jag forvantar mig nastan inte att det skall funka, och det ar val helt fel installning, men jag har seriously forsokt att sluta sen i oktober, och inget har ju funkat hittills.

    Jag fick ocksa ett mess forresten. Maste fraga Anoke vad hon har for abbonemang, for jag kan inte messa mina foraldrar, och kan inte fa meddelande fran dem heller.
  • julmusten

    Grattis lugnas. Ar det nagon kvar nu, och var Stefanie enda tjejen i den har rundan???

  • julmusten

    Hur lange racker ett paket valling om man dricker en flaska om dagen?

    Jag ammade inte alls pa hela natten, men nar klockan var 6:00 sa tyckte jag Finn hade varit sa duktig att han fortjanade nagot mys, sa jag gjorde en flaska till honom, (hade en pase jag fatt av en kompis), och han slukade hela flaskan med hull och har. Det ar ju egentligen jattedumt att vanja honom vid nat sant nu nar vi har klarat oss sa bra utan det i ett ar, plus att det inte finns att fa tag pa har, men mina foraldrar kommer nasta vecka, sa om det racker med att de tar med sig nagra pasar sa kanske jag kan plocka pa mig fler nar jag aker i sommar, (och aker vi inte sa blir det val att sluta da).

    Gaahhh, jag vet verkligen inte hur jag skall gora. Far se om det finns nan toddler formula som vi kanske kan ge honom i stallet. En flaska valling de dagar Ella har skola skulle verkligen underlatta.

Svar på tråden Septembertråden 2006 del 20