Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Bugaboo-tråd nr 21

livet från ljusa sidan skrev 2010-03-06 21:58:49 följande:
    Rullar in och dammar av buggan i väntan på bebisen!! Kom uuut nuuu! Man börjar ju nästan tro att det är en möbel istället för ett färdmedel
    Har hört att man även kan ha den som prydnad
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    sok skrev 2010-03-08 19:22:00 följande:
    när börja med sittdelen?är 5 mån för tidigt?
    Vi köpte våran bugga när Milla var strax över 5 månader, då satte vi på sittdelen på en gång. Hon hade INTE varit nöjd med att ligga i liggdelen, men det där är ju så olika. Du kan ju alltid prova och se hur hon trivs i den. Men den är ju mer "öppen" och oskyddad än liggdelen, så är hon nöjd skulle jag nog vänta en månad eller två tills det blir lite varmare här Blåser gör det ju för fasen aalltid!
  • solouniko
    Berit82 skrev 2010-03-13 09:47:53 följande:
    Hej! Behöver lite åkpåsehjälp.Jag är sugen på en Elodie åkpåse till min Bugaboo men jag har hört att en del är irriterade över att den glider, fast andra är nöjda med den. Vill verkligen inte att den glider, kommer också bli irriterad om den gör det! Men de är ju så förbannat snygga! Kan man inte fästa upp den över ryggen på sittdelen så den hålls fast?Hur funkar det med Buppas åkpåsar? De är också snygga!Sen undrar jag hur Bugaboos egna åkpåsar passar i andra vagnar? Kommer köpa en syskonvagn och det blir nog en Emmaljunga, Teutonia eller liknande med svängbara framhjul där man kan ha sittdelen emot sig.
    Jag tror det beror också lite på vilken påse man har från Elodie. De "glansiga" typ retro revolution och blossom bird glider nog mer än tex denim och folklore rose som är av ett annat material. Jag har använt folklore rose nu när det varit som kallast under vintern och satte fast den över ryggen på sittdelen. Har aldrig haft problem med att den glidit alls faktiskt, men den är ju "ohalkigare" (svenska lärare nästa ) än de andra så det kanske är därför. Så fort det blir varmare kommer jag dock byta till Buggans egna, den sitter ju som gjutet i vagnen och dessutom är jag kräkless på allt mönster nu
  • solouniko
    SaraSelinda skrev 2010-03-17 13:04:23 följande:
    Tack för er hjälp, ni är underbara!! <3Är en annan sak jag tänkt på lite; om det blir en sådan vinter som det var 2009/2010 nästa år, hur skyddar man bäst en 1åring då i vagnen? Ska man ha regnskyddet på då som "vindskydd"?
    Jag har en 1åring och vi bor typ i världens mest blåsiga och kalla stad (Luleå) och jag har aldrig upplevt det som ett problem. Vi har hund och är ute mycket, när hon sover har jag alltid vagnen i fullt liggläge och åkpåsen igendragen ända upp. Dock har jag inte buggans egna åkpåse nu då jag tycker den är för kall för den värsta vintern här, men snart kommer jag byta. Har aldrig använt något slags "vindskydd"
  • solouniko

Idag bestämde jag mig för att det var vår! {#lang_emotions_flower} Så jag bytte till min fina vita bugga åkpåse och skaffade både bas och topp i brunt, käääär! {#lang_emotions_heart} Såklart började det ju snöa nu bara därför! {#lang_emotions_djavulsk}

• solouniko
    Candra skrev 2010-03-18 21:30:26 följande:
    Jag vill köpa en ny färg på basen! Men vilken är snyggast? Är så less på den gråa, vill ha nåt "gladare".. 
    Har också haft grå bas ända sen jag köpte vagnen för ett par månader sen. Var verkligen spyyyless på den tråkiga färgen så nu är det bytt till den underbara färgen brunt Den är SÅ snygg och passar till i stort sett alla toppar, fast hundra gånger snyggare och "varmare" än grått. Har helbrunt nu och en offwhite åkpåse, till sommaren blir det rosa, gult och offwhite i omgångar skulle jag tro {#lang_emotions_dreamer} Brunt är INTE fult

Grattis till bebis livet från den ljusa sidan! {#lang_emotions_flower}
  • solouniko
    modestyclara skrev 2010-03-19 20:12:20 följande:
    mums!
    BombshellBaby skrev 2010-03-19 20:11:33 följande:
    fiiiin
    Ja mums Kawaiikids hade ute massor men tror att alla utom min blev osålda. Sökte på "petunia" och hittade ingen, ren tur att jag sökte på "skötväska" också för där fanns det ju många gobitar Dumt att bara skriva "PPB" i annonsen kanske, men tur för mig
  • solouniko
    Soppa skrev 2010-03-23 18:41:21 följande:
    Finns det någon bee tråd ??kolla in vad jag shoppade idag thehurtig.blogg.se/
    Välkommen till träsket Milla vill ju också ha en Bee, fasen att köparna på lägenheten ångrade sig och vi fick mindre´{#lang_emotions_djavulsk} Sambon lovade mig en Bee om vi fick över en viss summa ju, och det fick vi först men sen drog dom tillbaka budet. Jäkla sthlmare!! {#lang_emotions_demon}
  • solouniko
    Soppa skrev 2010-03-23 21:08:09 följande:
    Du får tulla från några andra pengar ,, det var min ikea resa som blev en vagn, Vill att Rox ska bli frisk nu så vi kan gå ut och rulla bee
    Joo, till sommaren MÅSTE jag ha en Bee, så är det bara! Men nu har jag bytt färg på både basen och toppen på vagnen så det känns nästan som att jag har en ny
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21