Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2010-09-07 08:41:04 följande:
    Du får nog ut mest om du säljer nu men jag skulle ändå väntat då jag tror att du kommer att uppskatta din Cameleon riktigt mycket nu när bebisen börjar bli lite större och vill/kan sitta. Runt 6-18 månader så sitter barn så himla dåligt i traditionella vagnar tycker jag, och så även i Bee. Däremot Cameleon/Gecko/Frog erbjuder en helt annan sittkomfort och det är där som dessa modeller verkligen har sin styrka påstår jag.
    Instämmer! Milla satt som en otbåge i hennes gamla teutonia så camen var verkligen en dröm när vi köpte den när hon var 5-6 månader. Hon satt som en smäck och fick ändå "sitta upp" (i viloläget) och se överallt som hon ville. Hon älskade det!

Funderar lite på syskonvagn om än det är ett tag kvar. Vi har ju cameleon och bee nu och jag älskar båda. Om vi ska köpa någon syskonvagn så måste jag förmodligen sälja någon av de andra.. Vilken isåfall? Milla kommer vara 2 år och 2 månader när bebisen kommer. Helst hade jag velat ha kvar båda vagnarna och klarar mig med ståbräda såklart.. Eller nä, allra helst hade jag velat se buggans syskonvagn typ NU :-.D
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:58:03 följande:
    Nej, det var jag som mindes fel...

Men på tal om mässan; är det fler som det pirrar till i magen på när det ordet nämns?
    SYSONVAGN Det är det jag läääängtar och hoppas på! Solig
  • solouniko
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-15 22:58:10 följande:
    Ja det är en shopping korg man satt på

Jag å bror har funderat på vad den där tvåhjuliga saken kan vara frksmåland trode en resväska va? Bror trode de kunde vara en segway men efter att ha sett syskonvagnen så undrar jag om det inte kan vara en sidovagn som är universal och passar alla vagnar? en liten bug som man lägg kan fästa på sidan av chassit för att frakta trötta barn som inte orkar stå på ståbräda.....
    Men JA! Jag hoppas verkligen ni har rätt där!!
  • solouniko

Läskigt med så lika kopior Men tycker sittdelstyget ser vääldigt stort och sladdrigt ut, kanske toppsetet är orginal och själva sittdelen är lite mindre än den vanliga? Min varukorg har absolut bara en logga och den där ser ju ut att ha två, plastet runt chassit verkar ju också väldigt konstigt och även den svarta basen {#emotions_dlg.djavulsk} Man blir ju arg, hoppas ingen köper den!!

• solouniko
    Stargirl skrev 2010-09-21 21:00:00 följande:
    Nope, inte alls. Både locket till liggdelen och sufletten är annorlunda utförmad.
    yrväder skrev 2010-09-21 19:38:31 följande:
    Ok, ja så kan man väl se det. Tänkte bara när dom pratade om två nya modeller, men dom kanske anser att donkeyn är två modeller i en.

Smart teknologi är det ju, men hundlådan är väldigt ful och jag tyckte den såg ut som en kopia när jag såg första bilden, inte alls lika avskalad som deras andra samt mer plastig än camen.
    Ingen hundlåda, de flesta packar sin vagn väldigt full, det är grejer överallt och nu behöver du inte ens en korg när du handlar. Bara lägga sakerna i korgen och sedan upp på bandet och betala. Varje dag förvarar vi saker i eller på vagnar på ett sätt som inte är säkert.
    Typiskt! Man vill ju kunna använda alla sina fina toppset ju.. Också vill jag ha nya i massa färger men det känns ju onödigt att köpa då om dom ändå inte passar. Men ja, det är ju en vinst för dom såklart när folk MÅSTE köpa nytt Sambon blev käär i donkeyn och vill absolut ha en sån! Är det sagt ungefär när dom kommer att komma i butik?
  • solouniko

Ja just ja, priset kan ju vara kul att veta också.. Jag tänker som så att vi säljer väl Cameleon och har kvar Beet då och sen kanske det blir en Donkey Men behöver den ju i Maj... Börjar redan klura på vad jag ska välja för färgkombinationer Drömmer

• solouniko
    MiniM3 skrev 2010-09-22 08:31:15 följande:
    Jag hörde av någon att den kanske inte kommer från nästa höst... 
    och att den skulle kosta ungefär 1900 mer än camen? 
    Det lär ju isåfall "billigt", tänkte att den skulle kosta kring 14-15 ungefär.. Men ja, jag ska ju inte klaga om den är billigare såklart
  • solouniko
    Fröken Småland skrev 2010-09-22 14:32:13 följande:
    Fast det blir ju ungefär de pengarna när man köper till en extra ram för syskonfunktionen....
    Jaha så den kommer säljas som singelvagn och om man vill får man köpa tillbehör för att få det till en syskonvagn? Trodde det var en "syskonvagn" och då borde ju såklart båda delarna ingå tycker jag.. Men det var ju den summan vi hade förväntat oss ungefär så det blir nog ändå rätt bra
  • solouniko
    Fröken Småland skrev 2010-09-22 15:39:57 följande:
    Jag tror att Donkey klassas som en singelvagn precis som t ex PT och då är självklart syskonsits tillval.
    Machina skrev 2010-09-22 14:37:01 följande:
    Tack tack tack :) Jag höll på att bli galen :)

Om det är någon i sthlms trakten som har en liggdel till salu så får ni gärna pm:a mig :)
    Man får inte efterlysa i tråden så där *skäller på*. Sätt en köpes-annons på Köp&Sälj vetja
    Ja det är klart. ÅH vad spännande! Jag var först liite skeptisk men sambon som inte brukar bry sig ett dugg är KÄR nu så det blir nog en Donkey Hjärta Beroende på när den kommer såklart!
  • solouniko
    Stargirl skrev 2010-09-22 16:45:27 följande:
    Inte en syskonvagn. Det är en "Donkey" den blir vad du vill att den ska vara. Singel, dubbel, tvilling....
    Man köper den i singel utförandet och "bygger" på med vad man vill.
    Ja, men det verkar ju egentligen rätt rimligt Vet du ungefär när den kommer komma till Sverige?
  • solouniko
    Stargirl skrev 2010-09-22 17:05:29 följande:
    Ja, om ett år. Bugaboo gör en limiterad lansering, typ som Apple gör med sina Iphones. De börjar med USA, Spanien och Holland i första ronden.
    Åh, skulle ju behöva den i maj Obestämd Kanske får köpa nått skrutt eller köra med sele tills den kommer då.. Eller camen + ståbräda förståss det kan ju funka också.
  • solouniko

Hej experter! Har det kommit några nya bud ang. Donkey? Nääär kommer den till Sverige? Åh vad jobbigt detta är, jag behöver verkligen den i maj! Den känns så ultimat för oss, men vi får nog nöja oss med en p&t tills vidare va för den lär väl inte hinna komma till Sverige innan dess? Obestämd

• solouniko

ÅÅhhh vad jag längtar tills jag ska dressa om vagnen till den fiina, orörda, inplastade bruna liggdelen Det ser ju så mysigt ut! Hade dock gärna haft en extra ram så man kan ha sittdel på en och liggdel på en beroende på vem som ska använda vagnen, det MÅSTE man väl nästan ha? Drömmer 

• solouniko
    DrömmerNär jag köpte min vagn så valde jag den gråa tråååkiga basen precis som många andra försgångsköpare Men jag tröttnade oerhört fort och bytte till brun, GUUD så mycket snyggare det är! Och ändå "praktiskt" och passar till alla toppar. Ja, kort och gott så ÄLSKAR jag min bruna bas

Men vill dock gärna ha orange också. Orange/rosa är ju snyggaste sommarvagnen ever Just nu kör vi brun/brun och det är superfint, andra favvosar är brun/rosa och brun/offwhite. Nu vill jag nog ha den nya gröna färgen tror jag, det borde väl också vara fint till det bruna?

Kunde inte hålla mig och packade upp min fiiina inplastade och oanvända liggdel och monterade den på vagnen, åh så mysigt och fint det blev 30 dar ännu till BF men äsch, storasyster får åka p&t tills det är dags. Men frågan är, HUR bäddar man den så det blir ombonat och mysigt den här årstiden? Den är ju helt gigantisk verkligen Milla som är 2 kunde ju ligga i den utan problem haha! Bäddningstips?
    Milla 090316 ♥ Bebis maj 2011 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    Fröken Småland skrev 2011-04-04 18:22:20 följande:
    solouniko: jag skulle ha tagit ett fårskinn, vikt in kanterna så att det hade blivit smalt och trångt för bebisen. Och sen bädda något ovanpå efter tycke och smak.

Tack för tipset! Ja ett fårskinn har vi ju, det borde funka även om/när det är varmt för de andas väl.. Kommer ju ha en p&t mjuklift också till den vagnen så den kanske passar i liggdelen på buggan också? Milla var dock inte speciellt förtjust i ståbrädan haha utan ville mest ligga i liggdelen, blir väl ett himla liv sen
    Milla 090316 ♥ Bebis maj 2011 ♥ solouniko.blogg.se
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21