Inlägg från: sara1981 |Visa alla inlägg
  • sara1981

Bugaboo-tråd nr 21

willezmamma skrev 2010-04-14 22:42:21 följande:
    Hej. Är det någon som har en aning om vad det kostar att skicka ett bugaboo cameleon chassi? Vilket är billigast posten eller bussgods? Ska skickas mellan sthlm och eskilstuna.
    Runt 200kr med bussgods. :)
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Kavat skrev 2010-04-26 16:21:22 följande:
    Är det någon här som haft buggan och babyskydd ihop. Vad har ni haft för babyskydd? Hur har det funkat? Funderar fram och tillbaks. MÅSTE ha med bas i bilen att klicka i och ur, så då är det Maxi Cosy, Besafe eller Actas Gracos Logico S som funkar. Besafes väger över 6 kg läste jag så det går bort. Actas är också tung... Logico S hade vi sist och var nöjda (ca 1700:- med basen), men då måste vi köpa ny adapter (~450 Maxi Cosy går på ca 3300:- med basen (men har då adaptrar till Cam). Den är dessutom mycket lättare (jag har haft stora ryggproblem tidigare). Vad väljer man? Ytterligare en fråga, någon som vet om Bee Plus har samma adaptrar till babyskyddet som Been?
    Vi hade Maxi Cosi, beställde från tyskland, vilket gick på ungefär 2200kr totalt, inklusive frakt...
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981

Här hade de iaf rabatt på babyproffsen, 4790kr, vet inte om det var Bee+ iofs...{#lang_emotions_undecided}

Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Tjejen79 skrev 2010-07-04 18:03:59 följande:
    Vagnen är inte köpt i USA men från Nederländerna via Fruugo.

Min vagn har hål exakt som den begagnade klädseln... Långt ut i sidorna nertill men även två st längre in mot mitten ganska tätt sitter dom. Sen är de fyra hål för axelbanden, på den begagnade finns endast dom övre.
    Har inte usa klädslar hålen i mitten bak? Obestämd
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981

Idag har jag gjort världens fynd, är så nöjd!

Köpte:
    Ram, inkl suflettfästen och spännen,
    Bumperbar
    Komplett sandfärgad bas, inkl madrass
    Regnskydd
    Topset i brunt

För 1000kr!

Att fynda buggagrejer är den sanna lyckan! ;)

• sara1981

Skulle det inte komma någon ytterligare modell snart?
    Eller har jag missförstått det hela och att det är syskonvagnen som är alla de nya i ett?

• sara1981

Ha, ha!

Attans då, jag som är sugen på nåt nytt...
    Kanske får bli en Bee som tröst istället.

• sara1981

Då kanske jag ska skynda mig att tröstköpa en Bee, så att den inte är "ny" om det ev kommer nåt nytt framåt vår/sommar... ;)

• sara1981

Vi har använt camen så länge barnen åkt vagn. På slutet har vi haft en sulky som komplement, men den har ärligt talat inte använts så mycket.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21