Inlägg från: sara1981 |Visa alla inlägg
  • sara1981

Bugaboo-tråd nr 21

Jag skulle också vilja se lite bilder... :)

• sara1981

Vicka81;
    När jag skulle beställa babyskydd och bas blev frakten nästan 600kr. Lite mastigt... :)

• sara1981

Jag bara beställde som vanligt, fick sedan ett mail angående fraktkostnaden.
    Väntar på leveransen nu, skulle ta 5-7 dagar. :)

• sara1981
    galojj skrev 2011-03-23 19:00:42 följande:
    Kan ingen svara på mina frågor

Behöver man sommarsuflett? hur varmt blir det i en cameleon?
    Nej, man behöver inte sommarsuflett, men det är ju alltid kul att köpa nytt. Blir inte varmare än någon annan vagn. Vi hade ofta utan suflett och parasol istället, men det är ju en smaksak!
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    linalotta skrev 2011-03-31 08:20:37 följande:

Fröken ida: Tack så mycket för svar..då ska jag kolla upp vagnen...men om jag förstod dig rätt så är alltså adaptrarna desamma som i sverige så jag kan köpa vagn med adapetr och sedan bilstolen i sverige och de kommer att passa i hop som vanligt?  :)

Är det någon som vet om det är samma sak om man köper från England? Eller har dom remmerna fästa i ramen så att de liknar de svenska varianterna? Hur är det med deras bilstolar? Är dom E märkta och godkända för Sverige? Eller är det samma sak där tro att man kan köpa kärran och adapter och sedan kanske lungt och tryggt köpa till en svensk stol istället?

Jättetacksam för svar för jag vill jättegärna ha en kärra jag med!!  Tungan ute

Finns även bra paketpriser på pramworld där buggan säljs tillsammans med maxi-cosi med bas och åkpåse för runt 10000kr tror jag...

Finns flera alternativ, men här är ett:
    www.pramworld.co.uk/product/9413/Bugaboo_Cameleon_Package_2_Canvas_Fabrics_KIT_
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    mammageno skrev 2011-03-31 12:23:47 följande:
    Smygläser lite här och går och funderar på en camelon... jag undrar en sak dock; det går inte att köpa bara sittdelen ny utan man får liggdel med? Stämmer det?
    Sedan är jag nyfiken på var man kan hitta bästa priset på en ny CAM jag har kört pricerunner men ibland vet ni om det finns specialerbjudande bättre, där står ord priset bara.. bor i Göteborg kan tilläggas!
    Billigast är nog att beställa från england, tror att du kan få en cam för runt 8000kr.
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981

Linalotta:
    Jag har inte behövt nån annan vagn alls. Mina har åkt bugga så länge de har behövt åka vagn.
    Sen kan det ju hända att man vill ha nåt nytt, typ Bee, men det behövs egentligen inte... ;)

• sara1981

M y:
    Vad jag förstått så finns det inte sittdelstyg i ocean? Bara suflett och liggdelslock.

• sara1981

Ja, det verkar som att bugaboo håller på att "avskaffa" sittdelstyget. Ingen av de nya/specialfärgerna kommer väl med sittdelstyg...

• sara1981

Sjukhusmamman:
    Jag använder oftast inte heller sittdelstygen, tycker att det är snyggare utan. :)

• sara1981

Är såå sugen på att sommarpiffa min bugga, men har ju liggdel just nu som inte alls är lika skojig och enkel att variera...
    Vagnen är just nu helbrun, tips emottages tacksamt...

Amilia 2006 Max 2008 Freja 2011
  • sara1981

Jo, den rosa sufletten åker nog på tror jag, eller sand-liggdel och vit suflett Obestämd.
    Måste iaf köpa ett nytt parasoll tror jag bestämt!

• sara1981
    Duntoffla skrev 2011-06-07 13:20:03 följande:
    Brunt och rosa är ju fint ihop. Eller orange suffla om du har. Eller varför inte brunt och offwhite

Själv är jag sugen på en orange Sittdelarna till min röda eller rosa suffla.
    Jag sålde min orangea suffla tyvärr, är supersugen på orange bas jag med, men maken har inte fallit för min övertalning (ännu)
  • sara1981

Fick ett litet ryck och tog alla tre barnen och hastade iväg och köpte tyg för att sy ny suflett.
    Nu måste jag bara bestämma vad som ska vara utåt resp inåt?
    Gult eller gul/rosa rutigt?
    Just nu lutar det åt gult utåt och rutigt inåt... Hmm...

• sara1981
    AnPa skrev 2011-06-07 20:34:45 följande:
    röstar för gul utåt
    Fröken Småland skrev 2011-06-07 20:51:57 följande:
    Och jag älskar gult och rosa ihop så jag röstar på det
    Måste bara sy klart barnens hissgardin först, men imorgon ska jag sätta igång. Blir nog den gula utåt och rutig insida, ska bara bestämma kantband också...
  • sara1981
    imaj skrev 2011-06-17 16:31:46 följande:
    Grattis Liten Mjau!!

Och grattis Joddan till ditt kap ! Kan du testa fästa den på liggdelen och se om det funkar ?
    De hade den på liggdelen när jag var på babyproffsen häromdagen. Den var fäst på ramen i fotändan.
    Vill också ha en organizer...
  • sara1981
    Sweetheartno1 skrev 2011-06-20 17:37:54 följande:
    barnliv.com har 50% på ALLT i butiken ! 
    Har precis beställt nya framhjul till reserv ! Två till priset av en .
    Dom har inte mkt kvar av något. Men gå in och kika !! 
    kod?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21