• han

Bugaboo-tråd nr 21

hej alla experter :)
    ni som INTE använder bb´s egna regnskydd- vad skulle ni rekomendera istället? helst ett som passar både ligg o sittvagn o tar liten plats :)

• han
    Ms Ms Kanga skrev 2010-04-21 11:40:17 följande:
    Jag har ett tullsa - det funkar både till ligg och sitt

tack ska genast googla :P
  • han

haha jag vill diskutera sufletter nu om det går bra...vart beställer man en cam suflett? alltså inte hela topset utan bara suflett. så undrar jag om någon har haft denna från frankofant? om ni tycker de är bra i kvaliten o så ? tacksam för svar {#lang_emotions_dreamer}
    BAROQUE PINK

• han
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 16:15:23 följande:
    Jag tror inte att någon här i tråden har en sufflett från Frankofant. Personligen tycker jag att några av dem är jättesnygga, bl a den du länkade till. Originalsuffletter kan man köpa från vilken bugaboo-återförsäljare som helst som är lite serviceinriktad men det kommer antagligen att ta lite tid då den beställs som en reservdel. Kidzshop brukar ha en del lösa suffletter på lager så där kanske du kan ha tur. Annars om du vill ha hemmasytt för en billig penning så kan jag rekommendera "mamma på vift" här på FL. Duktig, snabb och billig är hon. Kolla in i bildtråden (adress i TS) så ser du en del som hon har sytt
    jag tycker oxå den är finast bland alla frankofants :) men hur kommer det sig att ingen verkar ha de sufletterna? har inte sett några på stan heller...är det för att de är för dyra eller att de bara inte faller folk i smaken :/

jag var inne på bonti och efterfrågade endast sufflett, men precis som du säger är det beställningsvara och kommer ta veckor och jag har inte lyckats hitta något på kidzshoppen :( jag vet inte hur jag tänkte...men jag tror det var ruskigt kallt ute när jag beställde min vagn med svart fleece {#lang_emotions_throwup}  som ni ser så behöver jag en ny sufflett asp! {#lang_emotions_dreamer}

en till fråga hur mycket kostar endast (orginal) suffletten? tänkte om man hittar på blocket eller tradera så man inte betalar överpris :)
  • han
    Asereht skrev 2010-05-29 16:25:16 följande:
    De här säljer också suffletter till bugaboo och syr på beställning. www.32ga.se/Har inte handlat själv men har sprungit på annonser både på blocket och tradera. Synd att de sålt den här för den hade jag gärna köpt. www.32ga.se/4532.gif
    söta men inte min smak :) tack men jag behöver en suffla nu! helst igår :(
    man tycker ju med så många bugaboos i stan så borde det finnas lite mer tillbehör på blocket/tradera{#lang_emotions_undecided}
    så nu tycker jag att ni som sitter på massa suffletter och tröttnat på de lägger ut en annons eller två {#lang_emotions_tongue_out}
  • han

tack för all hjälp tjejer:) men nu vann jag precis en vit canvas sufflett på tradera ...pust
    och ang frankofant...nja inte reflexen som lockar, jag är däremot förälskad i lisa bengtssons röriga stökiga härliga design ;P därav den sufflan <3

• han

suck ...en till fråga till er alla experter :/ har precis fått min parasoll från tradera, men människan har bara skickat med fäste nr3 till cam... var ska den sitta på vagnen? den verkar ju alldeles för stor {#lang_emotions_undecided} och kan man köpa lösa fästen? funkar fästena från mugghållaren?
    oj vad många frågor det blev{#lang_emotions_embarassed}

• han
    Sjukhus Mamman skrev 2010-05-31 11:58:48 följande:
    den ska sitta på ramen, dom gamla parasollen kom bara med de fästet och kan inte bytas. kan man ta bort fästet på ditt?bonti och NK har fästen hemma. säkert kidzshop.se oxå! ja de e samma fästen som till mugghållaren
    tack för snabb svar :)
    ramen? ramen på liggdelen? fick inte plats där, för litet... nu fick jag på den på foamdelen av handtaget, ska den verkligen sitta där? blir det inte märken efter ett tag? vart sätter ni andra era parasoller?

ju fästen gick ju att ta bort.
  • han

snabb fråga :)
    blir den svarta parasollet snabbt solblekt? och hur mycket kan man ta betalt för en lite solblekt svart cam parasoll? Drömmer

• han

jag köpte parasollet på tradera...
    men det stod ingentingt om att den var solblekt i annonsen stod däremot att den var i bra skick eftersom den var knappt använd !.... jätte tråkigt tycker jag
    men när jag fick den så visade sig förutom att den var smutsig så är den solblekt(skiftar i rött i vissa partier) + att det har blivit glansiga märken här o där på parasollet efter metallbitarna som håller parasollet uppe... inte bra skick alls skulle jag vilja säga, hon jag köpde den ifrån påstår att hon inte sett det och anser parasollet vara i bra skick.  jag tycker det är helt ok att sälja defekta produkter på tradera men då ska man redovisa att den tex är solblekt!
    iaf jag kan inte använda den för jag är alldeles för kinkig för sånt :) så jag tänkte om ni har koll på hur mycket man kan ta betalt för en solblekt parasoll utan dålig samvete? och sen undrade jag om de blev fort solblekta eftersom hon nu säger att den knappt är använd är det väldigt konstigt att den är solblekt Obestämd
    det som är mest tråkigt att jag var dum nog att betala för mycket för den eftersom jag trode den var i bra skick :( kunde ju köpt helt nytt med alla fästen och allt!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21