• han

Bugaboo-tråd nr 21

vad tråkigt! men myggnät  ingår, har du kollat noga...den är inte så stor. :)

• han
    BamMyMan skrev 2010-06-14 22:37:23 följande:
    Hej!

Jag har en cameleon och min lille skrutt är 2,5 månad gammal.
    Han har inte riktigt kommit till ro i liggdelen, han har oftast sovit så länge det rullat men vaknat nästan genast vagnen stannat, och den senaste tiden även under promenaderna...

Nu har han dock varit förkyld så jag provade att byta till sittdelen och ha den i liggläge, men för att han skulle komma upp lite mer med huvudet och få lättare att andas.
    Och vilken förändring på bebisen!!! Nu sover han helt plötsligt flera timmar i vagnen och jag behöver knappt rulla den innan han sover!!
    Han verkar älska att ligga lite upp med benen, och om han råkar vara vaken så får han sitta i mellanläget och spana lite, det är han också toknöjd med!

Nu undrar jag om det är skadligt för en så liten bebis att redan vara i sittdelen?
    För från början var det ju bara tänkt som ett test under tiden han var snorig, men nu trivs han ju så mycket bättre så det vore toppen om vi kunde ha kvar honom i sittdelen, under förutsättning att det inte är skadligt så klart!

Någon som vet?
    spännande, jag har samma problematik med min bebis som är 2,5 månad... vill också vetaDrömmer
  • han

säg inte så :( men det är kanske sant för jag har kollat massa olika forum, bloggar och twittrar och hittat nada om mer nyheter :(

men nu när jag ändå är här och svamlar - är bugaboos nya åkpåse tillräkligt varmt för den kallaste vinterdan? bor i stockholm och har just nu elodie åkpåse, men är så sugen på en rosa men osäker på om det är tillräkligt varmt!

• han

jag vet inte om jag fick svar på min fråga Drömmer läser tråden varje dag men men man kan ha missat det ändå...men frågan var om bugaboos nya åkpåse är tillräkligt varm för den kallaste vinter så man kan ha bara en fleece overall på sin bebis? bor i stockholm :) tack för svar och kanske man kan lägga in i faq den information.

• han
    straw2008 skrev 2010-09-22 22:30:53 följande:
    Jag tycker den nya räcker locket är tjockt o mysigt o har dragsko, den gamla är mest som en sladdrig fleecefilt o denna nya är tjock stadig o superskön.
    tack! då slår jag till med en sån snarast! undra vilken färg hmm har en gråbas med offwhite top just nu tänkte eventuellt byta till den oranga topseten nu till hösten...kanske en bubbelgum rosa åkpåse. tycker det är synd att det inte kom fler nyheter på mässan :) vill ju ha fler färger att välja bland!
  • han

hej tråden, har en fråga ang försäljning av bugaboo cam. vi ska resa bort och vara borta 6-7månader så jag funderade på att sälja vår älskade bugaboo cam då våra behov kommer ändras när vi är tillbaka i sverige, förhoppningsvis blir det en donkey då! men det jag undrade var är det vart man får bättre pris- tradera eller blocket? har bara använt den sen april så den är ganska ny och jag är första köpare.

• han
    Bellbox skrev 2010-11-19 11:07:03 följande:
    Jag skulle absolut säga Blocket!
    (men kan ha fel; rätta mig gärna)
    Kanske beror på vart man bor förresten? man kan ju skicka med bussgods men jag tycker att det verkar som att barnvagnar går till ganska lågt pris om man kikar på Tradera... (köparen kan ju inte inspektera den innan köpet + att det tillkommer frakt + den osäkra känslan av "tänk om jag blir lurad") men det är bara vad jag tror
    Här gjorde jag en sökning på "avslutade auktioner" så kan du ju bläddra och kanske få en uppfattning? (jag har inte kikat igenom det själv)
    www.tradera.com/search/result.aspx?search=Bug...
    tack! inte så teknisk på tradera, men det såg onekligen inte bra ut! vissa inte sålda och vissa sålda för så lite som 2000! oj ja då blir det blocket då ...fast det är lite ångestfylld trode inte man kunde känna så här inför försäljning av en vagn Drömmer men det känns tråkigt att den bara ska stå och samla damm hmm
  • han
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 11:16:46 följande:
    Han: absolut Blocket. Men varför i hela friden får inte pärlan flytta med?
    för jag inte vill att den blir förstörd och sliten  Gråter
    där vi åker är mest sandvägar och och sol alla dagar. rädd att den ska blekas också!
  • han
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 11:46:40 följande:
    Jag skulle nog säga blocket för du kan torska en hel del på tradera.
    Tänk på att det inte betyder ngt att vagnen är ny av garantisynpunkten eftersom det bara är första säljaren det gäller för och att de flesta känner till det.
    Sen skulle jag säga att om du har mkt tillbehör skulle jag råda dig att sälja dessa separat (kanske på tradera), när man köper en ny vagn så vill man ändå själv köpa til åkpåse och allt annat efter ens egen smak.
    tack för tipset, har en del tillbehör!
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 11:49:06 följande:
    Var bor du?
    Bara i sthlm finns 75 st annonser på bugaboo cameleon och då menar jag bara privatannonser!
    Det verkar som de flesta INTE har så lätt att sälja, varför et jag inte.
    oj ja jag bor i stockholm :/ jaja får väl lägga ut den nu om jag inte får rätt pris så får jag behålla den tills jag inte behöver tvillingvagn längre Drömmer
  • han
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 12:07:29 följande:
    Nej eftersom den hänger ihop med kvittot och namnet/adressen som står på den.
    garantipappret är helt ogiltigt till ägare nr två.
    Tro mig jag kollade upp detta med bugaboo innan jag köpte min nya vagn =).
    ok, hmm trode jag var smart där haha tack! Tomte
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 12:00:13 följande:
    Men nu är du hel-knasig! *talar tillrätta* Du har ju en vagn för att använda den! I värsta fall får du väl köpa en redan solblekt topp så du slipper våndas över att det är under ditt överinseende som skadan sker . Och så har du dina fina klädslar kvar när du kommer hem. Nä, skärpning nu
    "ställer mig i skamvrån och skäms"Skäms haha men tro mig ska till afrika dit vill jag inte ta med min älskade bb jag drar inte ens upp den för trappor här hemma så rädd som jag är om denTungan ute  ingen annan än jag har fått köra den och där nere ska vi ha en nanny till ungarna...skulle då någon annan köra min vagn! :o
  • han
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 12:28:26 följande:
    Vid närmare tanke resonerar du helt rätt! Ungarna kan överlåtas till en nanny som drar dem i trappor men absolut inte vagne
    haha ja det är hårda bud Drömmer nä men de får bära ungen på ryggen som alla andra lol
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 12:31:01 följande:
    Är du gravid redan?
    Om du inte är det så vet du inte att du kommer att vara det heller när ni kommer tillbaka och att ni behöver en syskonvagn.
    Jag skulle absolut vänta med att sälja, många ser även bugga som en "sommarvagn" och satsar inte på en sån vintertid!
    Du torskar om du säljer nu, eller försök men får inte du dem pengarna du vill ha så sälj inte för underpris bara pga det!
    nope inte gravid än men superfertil! Cool men du har helt rätt, testar och kollar läget kommer aldrig sälja till underpris. bättre då att spara till jag inte behöver syskonvagn längre.
    och det där men att den ska vara en sommarvagn har jag inte riktigt förstått nu när det var snöstorm i stockholm så gick det ju galant att köra vagnen på tom oplogade vägar och då hade jag inte ens låst framhjulen ...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21