Inlägg från: november09 |Visa alla inlägg
  • november09

Bugaboo-tråd nr 21

hej alla kunniga!
    Jag undrar om bugaboo frog.. är det en bra modell även om de har kommit 2 efter den? Att köpa en BB frog 05 är de dumt? eller är det bra? Vad är den värd?

• november09
    Fröken Småland skrev 2010-06-03 10:17:38 följande:
    Frog är en jättetrevlig modell, min favorit om jag bara fick välja en Bugaboo Drömmer. Åldern på vagnen är ganska ointressant utan det är skicket du skall kolla på. Beroende på skick skulle jag säga att en Frog skall kosta mellan 2.000 och 3.000 kr.
    Tack för infon!!!
    Ja okej.. det är nämligen min svärfar som ska plocka upp den.. sen är iof inte jag heller så duktig på att kolla skicket.. förutom solblekt och liknande kan jag ju se.. :P
    Men den verkade fin och bara använt till ett barn och varit inne.. åå såå svårt.. vi har en babytravel nu och en bult lossnade helt plötsligt! Den håller upp hela sittdelen!! Otäckt!
    men skicket.. vad ska jag försöka få svärfar att kolla efter?? eller är det helheten?
  • november09

kanske kan passa på och fråga alla mina funderingar..
    Att man inte kan justera handtaget på frog är det nått som stör när man tex åker buss? (tänker att man inte kan vinkla ner den) Min son är 6 månader men är 72cm och väger 10kg.. kommer han vara lite förstor att sitta i den om ett halvår?  Hur sover era barn i en bugga när man sover sådär upp med bena?
    jaa som ni hör så kan jag inte så mycket om den... har värsta beslutångest.. haha snacka ilandsproblem jag vet.. men vill få rätt vagn..

• november09

nu har jag fått hem min bugaboo frog.. Måste kolla med er:
    När jag fäller upp vagnen så sätt inte chassit helt fast.. utan om jag drar ner handtaget igen så åker bakhjulen in som när man ska vika den.. Förstår ni vad jag menar.. ska det vara så? Sen när jag sätter på sitsen så blir de ju inte så.. men utan sitsen på..

• november09

hehe bra!! =) lite dum-varning men men =)
    fick med en skötväska med.. bugaboo väska. Men fattar inte hur den ska sättas fast.. de e lixom inte som en axelväska.. utan den har som en ryggsäck men banden sitter inte fast som en ryggsäck utan är korta. Två uppe och sen 2 nere.. så man kan ju inte direkt ha den som en ryggsäck.. ..

• november09

Okej.. nu har jag varit ute på den första promenaden med min bugga..
    "störde" mig på vissa saker.. hoppas det bara är en vanesak. Tänkte kolla vad ni säger om de sakerna.
    Först att det inte fanns någon titthåll i sufletten. Sen att bygeln inte gick att ändra? tycker den e lite hög... Skulle vilja kunna ta ner den lite. Sen att det känns som att sitdelen är för kort? Upplevde som att min son satt lite som på kanten av en stol. som att de vore bättre om den va lite djupare så att säga. Tänker att han inte är så skyddad typ i höst/vinter utan sitter ganska långt ute?
    Annars måste jag säga OJ VILKEN skönhet att köra! Verkligen skön, lätt, smidig och snygg :D
    Men som sagt.. 3 saker som jag funderar lite på..

• november09
    Kavat skrev 2010-06-08 19:15:51 följande:
    Hm, tittlucka. Varför då? Har du redan vänt den?! Jag har min 3 åring vänd mot mig fortfarande när han åker vagn!

Bygeln har jag inte använt alls, så det har jag ingen synpunkt på.

Djupare? Till och med min 5åring sitter bra på djupet tycker jag...? Det är inte så att ditt barn sitter långt ut och hänger mot bygeln? Vi har alltid använt 5-punktssele och aldrig bygel så här har jag inte upplevt problemet.
    På höst/vinter har jag alltid haft åkpåse och blåser det mycket kan man ju sätta på regnskyddet. Men i och med att jag haft sonen vänd mot mig så har det inte blivit lika utsatt läge heller.

Men visst är det en härlig vagn! Solig
    haha jaa jag har vänt.. eller jag brukar ha min son mot mig tills han vill sitta o titta mer ut. Då vände jag.. Så hade velat haft en liten lucka på sufletten så man ser honom.. hehe Vill inte din son vara vänd framåt? Kanske jag inte ska ha honom framåt då... kanske dumt..

Använde selet med.. men vet inte.. upplevde att han satt lite som utanpå vagnen..
    Ja åkpåse ska vi ha.. men kanske jag bara tycker så för att min andra vagn va väldigt djup så att säga.. mer lik babyjogger.. Men jag ska testa med mina syskonbarn imorrn och se hur de sitter..
    Har ju svårt att tro att min son kommer kunna sitta i vagnen när han e 3år.. Men han e ganska så stor redan men kanske stannar upp lite i växten snart ;)
  • november09
    Fröken Småland skrev 2010-06-08 20:24:17 följande:
    Ryggsäcken skall sättas fast med de fyra kardborrarna, den hänger/ligger längs handtaget kan man säga. Om du kollar på baksidan av ryggsäcken så ser du att själva baksidan är ett lönnfack och att du kan gräva fram en rem som man sätter snett över bröstet. Ena delen drar du fram uppifrån och andra nedifrån och så sätts de samman med en kardborre. Simsalabim!
    aaaahaaa! NU SÅ!  Tackar!
  • november09

Kan jag som har en frog ha klädsel från cameleon? Sommarsuflett?

• november09

ÅH!!!
    Som ni vet så har jag nyss köpt en bugaboo frog begangnad.. Idag märkte jag till min stooora besvikelse att de fanns MÖGEL på den! Säljaren nämde att de va lite svarta stänk längst ner på fotsitsen. Min svärfar hämtade vagnen. Men säljaren va så noga med allt annat på vagnen så jag litade så klart på henne. Nu inne i sufletten, längst in ser jag massa svarta prickar som är mögel!!! FÖrstår ni hur ledsen jag är??? 2500kr betalade jag för den... inte lite pengar när man är student dessutom.. Ser även att de finns mögel på varukorgen, under sitsen.. jaa känns som hela allt.. åååååå! :(   :(
    Jag som blev mer och mer nöjd med vagnen.. drömde tom om den ;) hahaha
    Nej men förstår ni hur ledsen man kan bli för såna små saker.. ibland ler inte livet åt en!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21