Bugaboo-tråd nr 21
hej alla kunniga!
Jag undrar om bugaboo frog.. är det en bra modell även om de har kommit 2 efter den? Att köpa en BB frog 05 är de dumt? eller är det bra? Vad är den värd?
hej alla kunniga!
Jag undrar om bugaboo frog.. är det en bra modell även om de har kommit 2 efter den? Att köpa en BB frog 05 är de dumt? eller är det bra? Vad är den värd?
. Åldern på vagnen är ganska ointressant utan det är skicket du skall kolla på. Beroende på skick skulle jag säga att en Frog skall kosta mellan 2.000 och 3.000 kr.kanske kan passa på och fråga alla mina funderingar..
Att man inte kan justera handtaget på frog är det nått som stör när man tex åker buss? (tänker att man inte kan vinkla ner den) Min son är 6 månader men är 72cm och väger 10kg.. kommer han vara lite förstor att sitta i den om ett halvår? Hur sover era barn i en bugga när man sover sådär upp med bena?
jaa som ni hör så kan jag inte så mycket om den... har värsta beslutångest.. haha snacka ilandsproblem jag vet.. men vill få rätt vagn..
nu har jag fått hem min bugaboo frog.. Måste kolla med er:
När jag fäller upp vagnen så sätt inte chassit helt fast.. utan om jag drar ner handtaget igen så åker bakhjulen in som när man ska vika den.. Förstår ni vad jag menar.. ska det vara så? Sen när jag sätter på sitsen så blir de ju inte så.. men utan sitsen på..
hehe bra!! =) lite dum-varning men men =)
fick med en skötväska med.. bugaboo väska. Men fattar inte hur den ska sättas fast.. de e lixom inte som en axelväska.. utan den har som en ryggsäck men banden sitter inte fast som en ryggsäck utan är korta. Två uppe och sen 2 nere.. så man kan ju inte direkt ha den som en ryggsäck.. ..
Okej.. nu har jag varit ute på den första promenaden med min bugga..
"störde" mig på vissa saker.. hoppas det bara är en vanesak. Tänkte kolla vad ni säger om de sakerna.
Först att det inte fanns någon titthåll i sufletten. Sen att bygeln inte gick att ändra? tycker den e lite hög... Skulle vilja kunna ta ner den lite. Sen att det känns som att sitdelen är för kort? Upplevde som att min son satt lite som på kanten av en stol. som att de vore bättre om den va lite djupare så att säga. Tänker att han inte är så skyddad typ i höst/vinter utan sitter ganska långt ute?
Annars måste jag säga OJ VILKEN skönhet att köra! Verkligen skön, lätt, smidig och snygg :D
Men som sagt.. 3 saker som jag funderar lite på..

Kan jag som har en frog ha klädsel från cameleon? Sommarsuflett?
ÅH!!!
Som ni vet så har jag nyss köpt en bugaboo frog begangnad.. Idag märkte jag till min stooora besvikelse att de fanns MÖGEL på den! Säljaren nämde att de va lite svarta stänk längst ner på fotsitsen. Min svärfar hämtade vagnen. Men säljaren va så noga med allt annat på vagnen så jag litade så klart på henne. Nu inne i sufletten, längst in ser jag massa svarta prickar som är mögel!!! FÖrstår ni hur ledsen jag är??? 2500kr betalade jag för den... inte lite pengar när man är student dessutom.. Ser även att de finns mögel på varukorgen, under sitsen.. jaa känns som hela allt.. åååååå! :( :(
Jag som blev mer och mer nöjd med vagnen.. drömde tom om den ;) hahaha
Nej men förstår ni hur ledsen man kan bli för såna små saker.. ibland ler inte livet åt en!