Inlägg från: november09 |Visa alla inlägg
  • november09

Bugaboo-tråd nr 21

Tack för alla tips!
    Läste att det var farligt för barnet med mögel! Tror ni det även är de om man får bort fläckarna? läste någonstans att de kunde sitta kvar även om de mesta av fläckarna försivnner.. men jag har ingen koll alls..
    Ja jag pratade med säljaren. Hon sa att de inte fanns när hon hade vagnen där hemma.. Eller hon erkände att de fanns på sitsen nere vid fötterna. Men att de var stänkfläckar. Men det är ju exakt samma fläckar som finns inne i sufletten, under sitsen, och på sidan.  Sen sa hon att det måste ha kommit efter vagnen lämnde hennes hem. Min svärfar hämatade den med sin bil från älvsjö åkte till skanstull där de bor. Sen hade de vagnen inne i lägenheten 4 dagar och kom hit med den.. så så är det inte..
    Säljaren hade inte använt vagnen sista tiden så den har säkert stått någonstans och samlat fukt.. typiskt att jag råkar ut för sånt här.. hehe

• november09
    Asereht skrev 2010-06-09 07:37:32 följande:
    Ja du kan ha alla tyg delar från Cam på en Frog, sitter lite lösare iom att cammen är lite större i ramen. Det är mer en estetisk fråga än en funktionell så om det inte stör dig så funkar det fint.

Man kan ha cammens suffletter också (både sommar sufflett och övriga) men då måste man byta ut sufflettfästena (som bågarna sitter i) till cam fästen. Ingen dyr historia.
    Hur stor skillnad rör det sig om? har du någon aning?
    Så mycket så det kommer hänga tyg?
  • november09

om man köper ett topset som då innehåller suflett, sittdel, lock. Är det hela sittdelen?? På vissa vagnar ser jag att det ser ut som att den är uppdelad. Alltså ryggdelen en färg och sitsen/fotstödet en färg. Förstår ni vad jag menar?
    Men när jag tar av tyget på min sittdel så är de ju ett sammanhängande tyg.. Har jag fel?
    Eller är de skillnad på frog och cameleon.. För om jag köper topset får jag inte hela sittdelen då?
    *förvirrad*

• november09

ja okej... då forstår jag..
    Men om jag inte får bort mögel så går det inte att rädda? Kan jag köpa en ny bas eller?
    Verkar ju knappt finnas att köpa topset till frog.. 

• november09
    Asereht skrev 2010-06-10 12:34:42 följande:
    Topset och basklädsel är två olika saker. Toppklädseln för sittdelen täcker bara en del av sitsen inte hela. Själva klädseln som sitter på ramen är en bas.

Så topset är en uppiffning av befintlig basklädsel och ger möjlighet att variera lite färg och utseende men basen är fortfarande din grundfärg. Om du tex har en marin bas och ett orange toppset så blir ryggdelen på sitsen orange, suffletten orange men nedre delen av sitsen förblir marin eftersom det är basklädseln. Hänger du med?
    måste oxå fråga.. Om jag köper en bas cameleon.. (Asså hela sittdelen, så jag säger rätt)till min frog är det samma som gäller med topsetet då?
    Att det funkar att ha på den men att den kommer vara lite stor?
  • november09
    Asereht skrev 2010-06-10 12:52:46 följande:
    Det är svårt att hitta basklädslar till Frog, maila Kidzshop och fråga om de har några kvar i källaren. De var bland de sista som hade.

Topset finns inte alls till Frog men man kan använda de som är till Cam. Även suffletterna går att använda på Frog om man byter ut froggens sufflettfästen mot cameleons. Så har jag gjort, har en Frog.
    november09 skrev 2010-06-10 12:44:56 följande:
    måste oxå fråga.. Om jag köper en bas cameleon.. (Asså hela sittdelen, så jag säger rätt)till min frog är det samma som gäller med topsetet då?
    Att det funkar att ha på den men att den kommer vara lite stor?
    Japp. Vad man också kan göra om man vill är att köpa en cameleon ram (det som klädseln sitter på) och ha på froggen då sitter alla camgrejor som en smäck. Men jag stör mig inte på att cammens klädsel sitter lite lösare, jag tycker det funkar fint.
    BRA! förställede mig att det skulle vara stor skillnad och bara hänga tyg ner.. hehe även fast du sa innan att de inte va så stor skillnad.. Är det cm eller dm de skiljer sig med? Men såå jobbigt med allt de här. Så surt då jag lika gärna kunde ha lagt 2tusen till som jag nu nästan måste göra iaf och fått en cameleon med massa tillbehör.
    Aja.. men då ska jag köpa en bas på blocket, sen suflettfästen så fixar de sig antagligen.

Har iaf gjort försök 1 på möglet.. funkade inte så bra.. dags för galltvålen! 
  • november09

så.. nu är hela sufletten mögelfri! Tog klorin som sista försök efter galltvålen som faktiskt fick bort en del.. Klorin fick bort allt från de ljusa tyget..
    Sittdelen har fortfarande fläckar kvar.. men ska ta en till omgång med klorin. vågade inte låta de ligga för länge så det blektes. Tyget ser ut att ha klarat sig.. men nu är frågan.. När de svarta fläckarna e borta e de då mögelfritt??? vågar man ha sin stösta skatt där i?

• november09

tog ut de här plastsakerna som finns i sittdelen. (ryggen)  Nu kommer jag inte ihåg om de är den släta som ska vara mot hans rygg eller den andra? Antar den släta men tycker den e mer böjbar åt de andra hållet så måste kolla mer er..

• november09

Någon som upplever att vagnen blir baktung när man har skötväskan på? Fast de är inte så stort problem tills jag ska ta ur min son ur vagnen.. då kan den nästan tippa känns de som.. Jag har plockat ut massa från skötväskan och har endast de nödvändigaste.. Någon som har ett bra tips? kanske byta fästen? läste någonstans om nån jojo krok eller nått.. (ni får ursäkta mig om det är helt fel namn p åkroken)

• november09

AnPa & thisissarah:
    jaa mystiskt är det verkligen! Satt och kollade för det är dags för mig att skaffa dubbelvagn så skulle se vad vagnarna låg på. Hoppas det inte är en stulen vagn! För kopia ser det som du sa inte ut som...

• november09

AnPa: hehe nej faktiskt ingen åsna här.. Skulle gäärna vilja dock :P Ska faktiskt köpa en babyjogger! Billigt från england. Men planerar att gå tillbaka till bugaboo inom något år. hehe.  Visste inte ens att de fanns bevakning på blocket. Kanon ju!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21