Inlägg från: Coca cola light |Visa alla inlägg
  • Coca cola light

Bugaboo-tråd nr 21

Hej! Jag har precis varit och köpt mig en Beg cameleon 2009 för fyndpriset 1200 kr. Jag upptäckte tyvärr när jag var hos säljaren att chassiet släpper ca 2 cm på höger sida när jag har handtaget i annat läge än det längsta. Jag har läst om detta problem och var beredd på det pga det låga priset. Vi hade lite svårt att förstå varandra per telefon när jag frågade om det var något problem med chassiet och hon förstod inte vad jag menade när jag påpekade problemet. Jag valde ändå att köpa vagnen, priset var ju kanon. Är det någon som fått reklamera ett chassi utan kvitto? Är det någon som tycker att man ändå utan säkerhetsrisk kan använda vagnen? 

Jag fick inte heller med någon instruktionsmanual och tyckte att vagnen blev väldigt stor ihopfälld. Hr någon någon bild på hur man fäller vagnen eller kan någon hjälpa mig om det finns någon sida där man kan ladda ner en manual. 

• Coca cola light
    modestyclara skrev 2010-08-08 18:30:50 följande:
    för 1200 kr tycker inte jag du ska remklamer vagnen... ett nytt chassi kostar ju över 3000 kr... det ä ringen säkerhetsrisk att chassit glider...stoppa in en gummisnodd så har du löst problemet...

instruktion finns på bugaboos hemsida...fick du med både sitt- och liggdel? annars skulle jag misstänka att det är stöldgods till det priset...
    Jag hoppas verkligen inte vagnen är stulen, det skulle inte känns bra. Vad menar du med att stoppa in en gummisnodd. Har du någon bild du kan visa?

Jag har hittat en instruktion på youtube på hur man fäller en vagnen
    ">

men jag kan inte fälla mitt styre på det sättet det som händer är att mina däck åker ihop och styret åker mer åt andra hållet. Ska man trycka på någon knapp för att få styret att fällas mot bakdäcken?
  • Coca cola light
    modestyclara skrev 2010-08-08 19:13:52 följande:
    fick du med sitt- och liggdelstyg?

klipp sönder en bit gummisnodd, öppna spännet som justerar handtagshöjden, kläm in gummisnodden i glipan där det glider, stäng.

för att fälla vagnen drar du två knappar på insidan av styret uppåt...
    Tack för ditt svar! Nu gick det att fälla vagnen. Ska testa gummisnoddstipset på en gång. Jag fick med både sitt och liggdelstyg men kommer bara att använda vagnen som sittvagn då sonen är 10 månader. 
  • Coca cola light

Nu är jag här igen med mina frågor. En dröm nu när jag har min egen vagn är att sy en suflett. Är det någon som har mönster till detta och som vill dela med sig av det? Jag såg att det fanns en tjej som sålde på Tradera men hela annonsen lät så konstig så jag skippar gärna det.

• Coca cola light
    Hugo Boss skrev 2010-08-12 11:09:32 följande:
    Ställde en fråga för ett par dagar sen, men ni är så snabba att fylla tråden att det var nog ingen som såg den.
    Försöker igen..hur stora har era barn varit som suttit i Cameleon?
    Till nästa barn skulle jag vilja ha en sådan, men sonen var en riktigt stor en. Han väger nu 17kg och är bara 2 år och 3 månader.
    Vi är inte gravida en, men jag försöker mjuka upp mannen till att vilja köpa en bugga =) Jag har förälskat mig totalt och bara SKA ha en.
    Men frågan är om man ska vänta till nästa barn är fött innan man köper ny vagn, kanske åka runt och testa med sonen i också..för att se rymligheten..
    Nu har jag bara haft min Bugga i några dagar men min dotter som är 3 år lite drygt sitter väldigt bra. Hon är iförsig ganska liten, väger 13 kg. Jag har dock sett bild på en femåring i vagnen. Hur mycket använder du vagn nu? Om du inte använder vagn så mycket nu är det kanske roligare att vänta och köpa ny till bebisen kommer.
  • Coca cola light

Kan man köpa en plastbågen som är det regnskyddet någonstans?

Om man vill köpa beg. klädsel är det Tradera som är bäst? Verkar vara så lite auktioner ute just nu så det är därför jag undrar. Kan man köpa enbart suflett någonstans eller får man en hel klädsel om man köper nytt?

• Coca cola light
    Helene OSV skrev 2010-08-20 23:40:08 följande:
    Å herregud!!
    Vad tusan ska det vara bra för?? Skulle ALDRIG få för mig att täcka över bäbisen när jag ammar! Så enormt onödigt!
    Kul reaktion att få när man försöker att vara snäll och tipsa om saker.
  • Coca cola light
    Asereht skrev 2010-08-21 18:08:04 följande:
    Håller med dig där. Det är synd att man måste smyga med något så naturligt och oförargligt. De felsta skyler sig faktiskt självmant och sitter inte och flashar hela tuttarna vid ammning. Men i media och här på FL låter det ofta som om det handlar om blottande.

Däremot tycker jag att det kan vara bra att täcka över ibland för att avskärma liten. Min lilla har nu haft en ganska lång period där allt som händer runt omrking är väldigt intressant vilket innebär att han släpper taget och ska titta sig omkring när det är mkt rörelse runt omkring. Då är det bra med något att skärma av med. Men jag använder oftast filten vi har i vagnen eller en sjal. Det är ju bara tillfälligt.
    Jag tycker inte heller att man ska skyla sig om man inte vill och jag gjorde det inte heller, men jag har fler vänner som tom avstått amning för att de har känt sig generade över sina egna bröst. För dessa vänner hade säkert denna filt varit bra. Jag tror också att denna filt kan vara bra för bebisar som är väldigt nyfikna. 

Jag fick den här filten i gåva efter att min amningsperiod var över och har använt den som vanlig filt, främst som hjälp mot solen och då är plastringarna perfekta. Nu när jag fick min bugga gick jag åter in på denna hemsida och såg att den hade andra smarta funktioner för oss med just den här vagnen.

Sen om det är en produkt som man inte kan överleva utan är väl en annan sak men hur många av de saker vi köper till våra vagnar som lattehållare, skötväskor i mängder mm är det. Jag ville rekommendera en bra filt och kände mig helt enkelt bara lite stött av kommentarerna några i tråden fällde. 
  • Coca cola light
    Helene OSV skrev 2010-08-21 17:35:29 följande:
    Jag blir bara så less på att folk tycker mer och mer att amningen bör skötas diskret och t.o.m. under en filt!
    Tycker att utvecklingen går åt helt fel håll!
    Jag ser mer på det hela att fler mammor som idag inte är bekväma med att amma offentligt kan hitta alternativ som gör att de inte behöver söka upp speciella rum eller tom väljer att inte amma sina barn om de är iväg någonstans.  Filten är nog inte skapad för att "folk" inte ska störas av amningen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21