Bugaboo-tråd nr 21
Är det någon som vet om om man någonstans bara kan köpa en röd suflett? Jag har bara hitta där jag måste köpa sittdelsklädsel samt liggdelslock också och det är jag inte intresserad av.
Är det någon som vet om om man någonstans bara kan köpa en röd suflett? Jag har bara hitta där jag måste köpa sittdelsklädsel samt liggdelslock också och det är jag inte intresserad av.
Tror ni att det finns någon möjlighet att kunna reklamera ett dåligt chassi från 2009 utan kvitto? Om det är ett konstruktionsfel borde ju inte kvitto spela någon roll.
Har varit i kontakt med tjejen jag köpte vagnen av idag ifall hon kunde hjälpa mig med en ev. reklamation. Vi har en del kommunikationsproblem(pga språket) och det jag fick ut av henne var att hon hade köpt vagnen i en butik i Stockholm 2009 men den har gått i konkurs. Vet ni om det finns någon butik i Stockholm som har sålt Bugaboo av modell 2009 men nu gått i konkurs? Mitt hopp var att hon hade hittat sitt kvitto men det hade hon ej.
Är det någon här som har köpt symönster av hon som säljer på Tradera? JAg blir lite skeptisk då jag inte ens förstår texten i objektbeskrivningen plus en del negativa omdömen. Jag skulle så gärna vilja sy en suflett, men det mönstret jag försökte göra själv blev inte något bra.
Jag tänkte komma med ett tips för er som kan tänka er andra tillbehör än Bugaboos orginal. Jag har stört mig på att det inte finns ett vindskydd/fottsack till vagnen då jag hellre har det nu ett tag innan det blir dags för vinteråkpåse. Jag provade min footsack som passar min Emmaljunga scooter och det satt riktigt bra och fyllde väl sin funktion idag under den blåsiga promenaden. Jag blev väldigt glad då jag nu kan skydda lillprinsen från hårda vindar.
Som vintervagn är en robust Brio med lufthjul helt suverän. Min vagn plöjde igenom allt. Det finns många fina beg på Blocket. Kan vara skönt för barnet att slippa åka framåtvänd om det blåser och snöar också. Visst blir det tyngre än med buggan en skön dag på asfalt, men ni får väl tänka att det är gratis motion:)
Hej alla!
Igår provade jag min Bugga på vinterväglag för första gången då jag tog med den in till Uppsala och jag måste säga att den är väldigt smidig på plant underlag men jag upplever den helt värdelös så fort det är snö eller lite ojämnt. En gång fick jag tvärstopp och höll på att flyga över hela vagnen.
Nu känner jag snart att jag skulle vilja sälja den vidare men vad tror ni att man kan få för en fräsch 09a, utan liggdel och med ett glidande chassi. Att chassiet gled nämdes ej i annonsen när jag köpte vagnen beg. men jag kommer självklart nämna det i min annons. Den enda gången jag har märkt av det är när jag ska ta mig ner för en hög kant och glömmer att hålla lite längre ner på handtaget. Jag vet att man ska kolla Blocket osv. när man vill kolla beg.priser men min vagn har ju en liten defekt.
Skulle ni våga flyga med er Bugaboo? Jag har ingen transportväska till min vagn utan tänkte använda mig av en sådan där påse som man får köpa på Arlanda. Är det lätt/svårt att få ersätting om det händer något med vagnen?
Jag tror inte heller att detta avsnitt är så kul för Bugaboo. Säkerheten är ju väldigt viktig för många föräldrar och en sådan här sak kan nog få en del att tveka.
Har bestämt mig för att sälja min Cameleon 09 då jag knappt har använt den sedan jag köpte den. Vi bor på landet och här är det skönare att köra Emmaljunga Scootern med fyra ordentliga hjul. Min vagn är köpt begagnad och har ett chassi som glider lite på höger sida. När jag köpte vagnen så stod det inget om det i annonsen utan jag märkte det när jag var och provkörde denm men pga priset valde jag att köpa den ändå. Jag har ärligt aldrig upplevt detta som ett problem och går jag ner för en kant håller jag bara lite längre ner så då märks det inte. Tror ni att det ens är lönt att sälja en sådan vagn, tänker sälja det billigt? Kan ni tipsa mig hur jag ska kunna beskriva detta i en annons? Jag har inget kvitto på vagnen och har sålt av en del orginaltillbehör som liggdel och regnskydd. Kommer min annons uppfattas som att jag säljer stöldgods tror ni om bara sittdel ingår?
OBS detta är inte en annons!!!