Inlägg från: stjernan |Visa alla inlägg
  • stjernan

Bugaboo-tråd nr 21

Jag har läst i eran FAQ nu, men kan inte hitta svar på denna fråga:

Passar FROG sittdel på ett Cameleon chassi?

Min första tanke är att det borde göra det, fästena är väl desamma oavsett modell på bas och chassi? Eller har jag fel?

Tacksam för snabbt svar... (håller på att sälja ett chassi till en som har Frog sittdelsbas..)

Älskade HUGO 2007-07-13
  • stjernan
    stjernan skrev 2010-05-06 22:04:43 följande:
    Jag har läst i eran FAQ nu, men kan inte hitta svar på denna fråga:Passar FROG sittdel på ett Cameleon chassi? Min första tanke är att det borde göra det, fästena är väl desamma oavsett modell på bas och chassi? Eller har jag fel?Tacksam för snabbt svar... (håller på att sälja ett chassi till en som har Frog sittdelsbas..)
    Puffar lite för min fråga också...! Någon som vet?
    Älskade HUGO 2007-07-13
  • stjernan

Jag har Bugaboos egna ståbräda. Fördelen med den är att den är väldigt lätt att ta av (den nya varianten), men en stor nackdel är att man inte kan gå bakom vagnen när den är på för den sticker ut så mycket. Man måste gå lite på sidan av vagnen. Nu har jag inte prövat nån annan ståbräda men det ser ju ut som att man kan undvika detta problem med andra modeller...

Jag velar och velar om jag ska beställa vinterhjul eller inte! Nån som kan spå hurdan vintern kommer att bli i Sthlm?

• stjernan

Hörni. Vinterhjul (nya) till buggan kostar ju 900. En beg UJ kan man få för 1500...

Men jag funderar över en sak... Kan man ha ståbräda på UJ när den är fälld till liggläge, får syskonet plats då på brädan?  (Kanske konstigt att fråga om UJ här men jag chansar på att nån haft/har en)

Iofs får man väl ganska bra betalt för vinterhjulen när man sen ska sälja dem, så det kanske är värt det, eller vad säger ni?

• stjernan

Paraflaxdrinken: oj det låter inte bra... Jag som just köpt vinterhjul! Vad är det som gör buggan dålig även med vinterhjul i snö? Tror du det funkar bättre med någon annan fyrhjulig vagn utan svängbara framhjul? Jag menar, i vintras var det ju extremt mkt snö så då var väl ingen vagn riktigt bra, eller?
    Någon annan i tråden som har vinterhjul och kan berätta lite om hur de funkar i snö?

• stjernan

Paraflaxdrinken: annars sägs ju UJ vara en bra vintervagn, det är mitt alternativ om buggan inte kommer funka i vinter. Finns fina beg för runt tusenlappen

• stjernan

Oj vad konstigt det blev... Nytt försök! Då får den här vintern utvisa vad jag kommer ha för vagn, visar det sig att vinterhjulen inte funkar så bra så får det kanske bli en ny vagn...

• stjernan

Jag satte på vinterhjulen idag och fattar inte hur jag skulle tagit mig hem från dagis utan dem. snöstorm och en halv dec blötsnö, ett barn i vagnen och ett på ståbrädan. Som ett träningspass:)

• stjernan

Jag vet också dem som försöker sälja sina buggor och inte blir av med dem...
    När jag köpte min 2008 så var de begagnade nästan lika dyra som att köpa en ny från Holland...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21