Inlägg från: Miss Lau |Visa alla inlägg
  • Miss Lau

Bugaboo-tråd nr 21

Jag vet att det finns (har funnits?) en Bee tråd men eftersom jag inte hittar den testar jag att fråga er experter här istället. Har jag förstått det rätt, att man inte kan fälla ihop Bee om man har sittdelen vänd mot den som kör?

Jag håller på att bli tokig på att man måste ta av sittdelen på Frogen och tänkte att en Bee vore den perfekta vagnen att byta till, men sen förstod jag det som att jag ändå kommer få lov att plocka isär vagnen.  Och då är det ingen vits att byta, för oss.

• Miss Lau
    Stargirl skrev 2010-03-17 13:33:20 följande:
    Joho....det går utmärkt att fälla den med sittdelen vänd emot sig. Inga problem alls.
    Perfekt, precis vad jag ville höra

Då ska jag köpa en Bee på studs för jag är så trött på att inte bara kunna slänga in vagnen i ett stycke. Och säg inte att Bee är krånglig att fälla ihop.....för jag lastar vagnen i och ur bilen minst 4-5 ggr/dag.
  • Miss Lau

Skiljer sig yttermåtten på gamla och nya Bee när den är ihopfälld? 

• Miss Lau
    Fröken Småland skrev 2010-03-25 06:22:07 följande:
    valmar: nya Bee är femton mm bredare än gamla. Kolla in hos www.toddler.se och sök på bee, där står jättebra info.
    Tack, det var ju inte mycket. Fast för vår del blir det nog ändå den gamla. Har Frogen som extravagn och Bee blir extra-extra och för min del känns 6000 kr som för mycket att lägga på en sån vagn. 
    Vad tror ni, kommer priserna på beg. Bee att sjunka när nya modellen kommer?
  • Miss Lau
    Fröken Småland skrev 2010-03-25 09:20:26 följande:
    Det tror jag absolut, det kommer ju att säljas ut ännu fler demo-modeller från butik också och det drar ju ned priset på marknaden. Jag skulle väntat tills det finns demo för 3.500 eller en beg privat för 2.500. Men du ser ju varifrån jag är
    Bra, jag är visserligen inte från Småland men naturligt sparsam
  • Miss Lau

Jag brukar handla massor på både Blocket och tradera och det har aldrig hänt att sakerna inte kommer. Två gånger har jag köpt beg. Bugabooprylar. En åkpåse av en tjej här på FL som "kom bort" någonstans på vägen och nu en suflett via Tradera som också verkar ha "kommit bort".  Säg att jag haft otur och att det går att köpa även tillbehör till Bugaoo och få dessa skickade för idag är jag ledsen

• Miss Lau
    Fröken Småland skrev 2010-03-29 15:00:22 följande:
    Du har haft extrem otur tycker jag, tråkigt Jag har också handlat mycket på Tradera och Blocket men jag brukar alltid använda mig av Schenker när jag köper dyrare saker eftersom man då får en spårbar och försäkrad försändelse. Alternativt att man ber säljaren att rekommendera brevet (kostar bara 38 kr extra om det är skrymmande). Det hjälper ju inte dig nu men kan vara ett tips i framtiden. En endaste gång har jag råkat ut för att ett paket kom bort med Posten, jag var avsändare. Köparen hade bara massor av positiva omdömen på Tradera så jag erbjöd mig omgående att stå för halva förlusten men vi efterlyste det såklart först men det blev aldrig hittat. Som tur var rörde det sig bara om en hundralapp eller två.
    Tack för tipsen, ska absolut använda mig av något säkrare än "bara" vanligt brev nästa gång. För även om det inte handlar om jättemycket pengar är det trist att lägga över tusen spänn på exakt ingenting. Plus att det givetvis var grejer jag verkligen ville ha.....
  • Miss Lau
    Honey1982 skrev 2010-11-09 10:59:49 följande:
    Har ni bytt till vinterhjulen ännu? Hur mycket snö ska det vara för att det är nödvändigt?
    Jag körde hela förra vintern utan. När det var som värst vände jag handtaget och körde med de stora hjulen först. Personligen tycker jag att hela vitsen med vagnen försvinner om man sätter på vinterhjulen men det är jag
  • Miss Lau
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-18 09:20:05 följande:
    Jag måste bara fråga hur gamla era barn är som sitter i bugaboon?
    Jag tycker det låter lite konstigt att man skulle kunna använga buggan tills barnet är ungefär fyra år gammal (17kg).
    Min kille är 1,5 år och är inte alls lång för sin ålder men tycker redan nu att hans huvud är i höjd med toppen på ryggstödet, förstår ni vad jag menar?
    kan inte förstå hur han skulle kunna få plats i vagnen i ytterligare ett par år, menar benen kan man ju hålla böjda vid knäna när man sitter men hur blir det när barnet sover? Om rumpan är på sittdelen så måste väl huvudet sticka utanför ryggstödet tillslut eller =)?
    Min son åkte i lillebrors vagn då och då förra vintern när han var 4 år. Han är en liten kille och förra vintern vägde han 13-14 kg (ca 95 cm lång). Men han såg alldeles för stor ut för vagnen, det såg helknäppt ut.
  • Miss Lau
    straw2008 skrev 2010-11-19 10:02:23 följande:
    Vi hade en CAM men bytte ut den för sonen var galet arg så fort man la honom i sittdelen, tvärflrbannad! Vi hade absolut inga problem att kör under vintern men tycker att vagnen är sjukt jobbig att fälla ihop o upp.... Blev liksom aldrig rätt, allt ramlade ur varukorgen ner på gatan, handtaget blött skitigt av att alltid hamna neråt på något sätt. Har en bee nu :0)
    Hade kunnat vara jag som skrev, exakt samma sak för oss

Vad har du tänkt köra med i vinter? Jag har försökt hitta en liten smidig vintervagn att ha istället för Bee men det är helt omöjligt!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21