Inlägg från: HugoochVilma |Visa alla inlägg
  • HugoochVilma

Bugaboo-tråd nr 21

hej hej tråden!

Jag har precis blivit ägare till en (beg.) Bugaboo Camelon! JIPPI!

Nu ska jag bara köpa en ståbräda till också. Har sett en modell där barnet kan sitta som på en stol - har någon koll på vad det är för modell, och var den kan köpas?

~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • HugoochVilma
    lilyanna skrev 2010-07-30 11:07:05 följande:
    Vad roligt! Vad blev det för någon, har du bilder?
    Inga bilder än, då den inte är hämtad. Det är en lite äldre version, 2007:a, grå bas och topptyg i rosa! Lillasyster är beräknad 1 december så jag är ute i god tid Glad
  • HugoochVilma
    bohusbebis skrev 2010-07-31 08:05:02 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_stabrada_och...

Det var nån som letade ståbräda med sittplats. Här var ju ett bra pris! (inte min annons)
    TACK för tipset!

Vilka märken på ståbräda passar annars till Bugaboo Camelon, de flesta eller!?
  • HugoochVilma
    Armani skrev 2010-08-03 21:04:07 följande:
    yrväder skrev 2010-08-03 19:51:27 följande:
    Dra upp bågarna från fästena, sen drar du bara ut bågarna ur tyget.
    Tack tack!

Fick hem vagnen nu ikväll men den hade tyvärr inget liggdelslock, vart kan man köpa det tro? Annars ser den helfin ut och imorrn får det bli premiärtur
    Var det till en Cam du sökte liggdelslock?

Såg en annons på Blocket:
    http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_tillbehor_28133308.htm?ca=11&w=3

[inte min annons!]
  • HugoochVilma
    Tullemi skrev 2010-08-05 21:28:58 följande:
    Jag har 2 fästen till mugghållare i lådan här hemma (nr 1 och nr 2). Är det nån som vill ha eller är det bara till att kasta?
    I WANT!!! Fick med en mugghålalre utan fäste (hon visste inte var den var...) till min beg. bugga.

Vagnen är från 2007.
  • HugoochVilma
    HugoochVilma skrev 2010-08-06 07:23:14 följande:
    I WANT!!! Fick med en mugghålalre utan fäste (hon visste inte var den var...) till min beg. bugga.

Vagnen är från 2007.
    Attans, redan tagna.... Någon annan kanske har några liggandes på lager?
  • HugoochVilma
    Joddan skrev 2010-08-06 09:57:46 följande:
    De kostar ju bara någon 20a annars hos vanliga butiker Glad
    Jaha, gör de? Hade jag ingen aning om, haha. Tack för upplysningen.
  • HugoochVilma
    SNABB FRÅGA!!!!
    jag har precis köpt en beg. ståbräda med sittpall till Bugaboon. men den går ju inte att fästa.... enligt bilden ska jag klicka dit två "clips" på vardera sida först innan jag sätter dit brädan (trro den gamla versionen då jag måste vända brädan upp-och ned enligt bild...).

HJÄLP mig - vad är detta för "clips"? Tjejen jag köpt av säger att hon aldrig haft sådana.... 
  • HugoochVilma
    HugoochVilma skrev 2010-08-09 18:55:40 följande:
    SNABB FRÅGA!!!!
    jag har precis köpt en beg. ståbräda med sittpall till Bugaboon. men den går ju inte att fästa.... enligt bilden ska jag klicka dit två "clips" på vardera sida först innan jag sätter dit brädan (trro den gamla versionen då jag måste vända brädan upp-och ned enligt bild...).

HJÄLP mig - vad är detta för "clips"? Tjejen jag köpt av säger att hon aldrig haft sådana.... 
    Har fått svar - de satt kvar på vagnen . Skönt, då löste det sig...
  • HugoochVilma
    jesste skrev 2010-09-09 23:54:42 följande:
    Hej!
    Satte på åkbrädan idag på min bugga men den hoppar ur hela tiden, någon som vet varför?
    Fröken Småland skrev 2010-09-10 07:44:36 följande:
    Har du den gamla brädan? Du vet att det skall sitta fästen på vagnen och att man skall snurra in hela brädan i fästena va? Vagnen skall ned på sidan och ligga för att detta skall vara möjligt. Om du har den nya brädan så passar jag över bollen till någon annan för den vet jag inget om.
    Stargirl skrev 2010-09-10 09:58:10 följande:
    Då kan den inte sitta rätt. Har du verkligen satt på adaptrarna på chassit?
    Jag köpote den gamla varianten begagnat och det var likadant då jag satte den på buggan! Det visade sig att säljaren glömt skicka med fästena som måste sitta på vagnen om det ska fungera...

I bruksanvisningen står följande:
    ....." Click the two clips onto the aluminium bar, then slide them as far as possible to the left and to the right across the plastic of the wheel sockets (see fig.1)"
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21