Inlägg från: HugoochVilma |Visa alla inlägg
  • HugoochVilma

Bugaboo-tråd nr 21

HugoochVilma skrev 2010-09-10 10:36:54 följande:
    Fröken Småland skrev 2010-09-10 07:44:36 följande:
    Har du den gamla brädan? Du vet att det skall sitta fästen på vagnen och att man skall snurra in hela brädan i fästena va? Vagnen skall ned på sidan och ligga för att detta skall vara möjligt. Om du har den nya brädan så passar jag över bollen till någon annan för den vet jag inget om.
    Jag köpote den gamla varianten begagnat och det var likadant då jag satte den på buggan! Det visade sig att säljaren glömt skicka med fästena som måste sitta på vagnen om det ska fungera...

I bruksanvisningen står följande:
    ....." Click the two clips onto the aluminium bar, then slide them as far as possible to the left and to the right across the plastic of the wheel sockets (see fig.1)"
    Bilder:

~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • HugoochVilma
    lolo21 skrev 2010-09-13 11:43:37 följande:
    Hur bäddar ni i liggdelen till cam i vinter? Kommer ju om allt går bra ha en nyföding i januari, det känns som det är himla kallt då.. Finns det ngt gosigt tillbehör som håller den lill* varm eller är det bara att bylsa på med overall, täcke och locket över?
    Vi får en nyföding i november/december. Har flera alternativ - åkpåse med fårskinn, åkpåse i fleece, ulloverall, tjockare overall. Sedan har jag X antal filtar att använda Skrattande.

Allt beror på hur kallt det blir i Stockholm!
  • HugoochVilma
    lolo21 skrev 2010-09-13 12:25:30 följande:
    Åh det låter verkligen som du är väl förberedd Skrattande Är det bugaboos åkpåsar du har, eller passar även andra?
    Haha, ja jag är Miss Förberedd Flört! Ändå är BF 1/12 först, haha...

Jag köpte min bugga begagnad så då fick jag med 2 åkpåsar av den tjejen - därav 2 åkpåsar. Nej, det är One Tree Hill och ngt annat märke. Har privat båda i vagnen och de passar fint.

Filtar har jag kvar sedan sonen, + att jag köpt några fler. Filtar tycker jag inte man kan ha för många av!
  • HugoochVilma

haberg skrev 2010-09-19 09:26:12 följande:
    hej alla buggaproffs !  nån som orkar hjälpa mig med min ståbräda? har en cameleon från -07 och köpte en ståbräda på blocket,men får det inte att funka . Den ligger så löst på så den åker av,går inte att stå på den, då ramlar den åt sidan. Går inte o hänga upp den m snodden, då åker den av. Vad är fel, nån del måste saknas....

snälla hjälp en okunnig! mvh/ Hanna
    Jag köpte den gamla varianten begagnat och det var likadant då jag satte den på buggan! Det visade sig att säljaren glömt skicka med fästena som måste sitta på vagnen om det ska fungera...

I bruksanvisningen står följande:
    ....." Click the two clips onto the aluminium bar, then slide them as far as possible to the left and to the right across the plastic of the wheel sockets (see fig.1)"

• HugoochVilma
    Stargirl skrev 2010-10-29 21:41:36 följande:
    VARNING VARNING......kopia, en dålig sådan. Oäkta så det stinker om det!!!!
    HUR ser man att den inte är äkta....?? Jag skulle nog gått på det.
  • HugoochVilma

Nu är lillasyster Vilma här (1/12) och Buggan har premiärrullat i snön (med vinterhjul!).

Det ända problemet är att skötväskan är i vägen.... har en oioi hobo.

Så: Är nu  på jakt efter Skip Hop Saddle Bag till ett bra pris - någon som har tips om var jag kan finna lyckan?

• HugoochVilma
    Joddan skrev 2010-12-20 12:33:20 följande:
    EmeliLundin

Jag älskar mina Hobos. Provat den med en ju ju be connect krokar? Sitter mycket bättre då!

Grattis till bebis!
    Hmm, jag har några krokar jag fick med då jag köpte vagnen (begagnat...) men fattar inte hur jag ska fästa väskan? Har du möjligen en bild på din?
  • HugoochVilma
    Lite snabb hjälp här! Har precis satt på stäbrädan på bugaboo cam, men hur/var fäster jag den med tillhörande snodd när den inte ska användas??? snodden räcker ju knappast upp till handtaget....
  • HugoochVilma
    Miniigirl skrev 2011-01-11 12:40:24 följande:
    man fäster snoden i stången som sitter under sitsen/liggdelen....den stången som går över varukkorgen
    Fröken Småland skrev 2011-01-11 12:45:33 följande:
    HugoochVilma skrev 2011-01-11 12:11:33 följande:
    Lite snabb hjälp här! Har precis satt på stäbrädan på bugaboo cam, men hur/var fäster jag den med tillhörande snodd när den inte ska användas??? snodden räcker ju knappast upp till handtaget....
    Kardborren skall fästas på pinnen ovanför varukorgen, den som är det centrala staget i chassit.
    TACK! Ska prova när lillan vaknar. Storebror älskade iallafall sin ståbräda - eller sittstol kanske jag ska säga eftersom det är med sittpall på.
  • HugoochVilma
    LHUF skrev 2011-01-11 16:49:15 följande:
     ah du har en med sittpall på, köpte du den i butik eller på nätet?  vad fick du betala för den?  har funderingar på e sådan med pall på till dottern. 
    Näh, köpte den faktiskt på Blocket! Fick betala hela 1000:-, men tyckte det var värt det ändå. Sonen älskade den så det känns som ett bra köp.

• HugoochVilma
    LHUF skrev 2011-01-12 08:37:54 följande:
    åh så smidigt, kanske får leta något sådant, din son såg ju ut att vara runt 2,5-3? eller ser jag så galet
    stämmer! han blir 3 i mars .
  • HugoochVilma
    thisissarah skrev 2011-01-22 19:15:50 följande:
    Vad har det varit för problem då?
    Googla "bugaboo handtag glider" så hittar du lite!
  • HugoochVilma

hej hopp,
    Snart dags för oss att byta ut liggdelen mot sittdel (+ byta til ny fin vårsuflett med tillbehör Glad ) - är det svårt att göra det? Har ju bruksanvisningen, men tnkte ändå fråga här i experttråden!

• HugoochVilma
    Frågor från mig:
    Hur "bäddar" ni er sittdel (Camelon) nu när värmen smyger sig på (igår var det 18 grader här med sol...).
    "Behöver" man en sommarsuflett - blir det alldeles för varmt annars på somarhalvåret? 

//emelie 
  • HugoochVilma
    AnPa skrev 2011-04-19 10:29:05 följande:
    Emelie: bäddar har jag aldrig gjort men en dyna kan ju vara skönt för Bebben/barnet att sitta på :) Sommarsuflett klarar man sig utan men det är klart att det blir luftigare med (sen är det lätt att motivera för den andra föräldern hemma att man behöver en) hihi. För många sufletter "behöver" man
    Ok, bytte precis till sittdel nämligen - åkpåse blir för varmt nu dessa dagar - men har en dyna + filt. Se bildtråden...

Visst - JAG vet ju att en sommarsuflett behövs, men min sambo är nog inte lika övertygad nämligen ... Vad kostar de typ? 
  • HugoochVilma
    thisissarah skrev 2011-04-19 17:44:18 följande:
    Jag är på jakt efter ett skynke med öglor som man kan kroka fast på sufletten när solen ligger på, så att det blir mörkt i vagnen när dottern ska sova. Nån som har nån aning om var man kan hitta det?
    http://handbymima.blogspot.com/
  • HugoochVilma

Ska sälja min Bugaboo ståbräda med sittpall. Är det någon här som vet om ståbrädan (den äldre versionen) passar någon annan vagn än Bugaboo? Och vilka Buggor passar den till - även de nya? Min bugga är från 2008.

• HugoochVilma
    Sassa82 skrev 2011-09-13 20:23:12 följande:
    Halloj.
    Har kollat in bildtråden och undrar hur ni gjort eller fått tag på dom fina bumper skydden med blommor och likande. skulle behövas då dottern tar satts och ska bita på den på en gång då hon hamnar i vagnen.
    Detta har vi gjort efter:
    http://www.crochetra.se/patterns/2010/5/14/bumperskydd-till-bugaboo.html

Finns flera i tråden tror jag som syr på beställning.
  • HugoochVilma
    HugoochVilma skrev 2011-09-13 13:58:49 följande:
    Ska sälja min Bugaboo ståbräda med sittpall. Är det någon här som vet om ståbrädan (den äldre versionen) passar någon annan vagn än Bugaboo? Och vilka Buggor passar den till - även de nya? Min bugga är från 2008.
    Ingen som bättre koll än mig?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21