Inlägg från: hej att |Visa alla inlägg
  • hej att

Bugaboo-tråd nr 21

Halloj på er!
    Vi har varit vilsna i barnvagnsdjungeln ett tag nu och det känns som vi börjar hitta ut - det blir nog en begagnad Bugaboo Cameleon.

Men det finns frågor kvar:

- Ska vi köpa med gamla eller nya chassit, eller spelar det ingen roll? Vad tänka på?
    - Vilka babyskydd passar till vagnen? (Är det en sånt där tokdyr bas till dessa?) Hur fäster man babyskydden på chassit?
    - Kan man byta ut ALLA tygdelar på vagnen?

Tacksam för svar!

www.ietthuspaeno.se - Blogg om en motivatoriskt utmanad vaginalsvensk.
  • hej att

Tack alla för era svar! Jag hade inte tänkt köpa en begagnad för 6000-8000 utan snarare en för 3000-4000 kr, från år 2005-2008 ungefär. Men vad jag förstår så finns det ett chassi att köpa för 2500 kr? Är det då med garanti?

Hur får man reda på vilka miljoner delar som återstår då? Har försökt titta på Bugaboo's hemsida, men hittar inte några exakta listor på det...

• hej att
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-04 11:16:03 följande:
    ja chassit är med garanti om du köper det nytt!
    menar du om du köper allt löst vad som då behövs till en komplett cam?
    Bakhjul
    framhjul
    chassi
    stödbåge
    ram
    suflettfästen x2
    suflett pinnar x2
    varukorg
    sittdelstyg
    liggdelstyg
    madrass
    topset (innehåller lock till liggdelen sittdelsöverdag(endast i vissa färger) och suflett)

Kan ha missat nåt men tror inte de  
    Ja så menar jag.
    TACK! Verkligen! Kyss
    mammageno skrev 2011-04-04 11:13:27 följande:
    Kolla på kidzshoppen! På reservdelar
    Där är jag och tittar nu minsann! Tackar!
    mammageno skrev 2011-04-04 11:10:58 följande:
    Om du plockar ihop alla delar så går det på 7200 men då har du inte fått toppset regnskydd och myggnät med Jag lyssnar...jag skall ju sälja den sedan och jag tvekade ju på limeswift då jag vet hur det kommer bli med leriga fötter... Tackar ödmjukast för alla råd!
    7200 kr nytt? Det var helt ok! (Är helt skadad nu med alla hutlösa vagnpriser jag på intet sätt verkar komma under...)
    Tänkte dock försöka klämma resterande delar, förutom chassit, begagnat om det finns.
    Tror jag mailat varenda säljare på blocket nu, måste ju veta om de kan skicka. Det skulle kosta en halv barnvagn för mig att hämta vagnen personligen, eftersom jag bor på Gotland. (Alla kostnader räknas i barnvagnar just nu... )
    Nej, arbete om 30 minuter!

Det blir med spänning jag kollar mailen ikväll.
  • hej att
    Ben10 skrev 2011-04-08 15:47:23 följande:
    Ok då vet jag på ett ungefär. Kan ju inte väga så mycket men blir ju lite otympligt med ramen.
    Har skickat mail till säljaren får se vad jag får för svar.
    Ska du slå till? Jag har också frågat om att få det skickat, och hon sa att det var en före som var intresserad, antar att det är du?
    I så fall pyser jag vidare och kontaktar någon annan - ett evighetsjobb snart! Tur man gått på HP nu så man kan hålla på med det här heltidsarbetet istället...

Jag har lagt i en varukorg på kidzshop nu, med chassi, hjul och ram. Men hjul och ram kan man alltså tryggt köpa begagnat säger ni? (Ni är så duktiga som kan!) Spännen till suflett förstod jag inte mycket av, vadå höger och vänster? Är det olika?

Sen kollar jag på blocket och tradera efter sittdel, liggdel och allt det där, men jag vet inte vad jag vill ha för färg riktigt... Men det känns bra med Bugaboo som vagn nu i alla fall, trots att jag aldrig provkört en. Det känns tryggt med alla reservdelar som finns och all kunskap man kan få ta del av!
  • hej att
    mammageno skrev 2011-04-08 19:40:01 följande:
    Hjul hade jag köpt nya det är inte många som är fina efter vintern tror jag.
    Hmm, eller så köper jag en begagnad komplett vagn... hu så svårt!
  • hej att
    mammageno skrev 2011-04-08 20:38:21 följande:
    Vad hade du tänkt ge? Det finns en helt ny i Malmö för 5500:-
    Det beror helt på skick, men jag är så sugen på att ha eget tyg så egentligen är det nog lite dumt att köpa en dyr vagn om jag ändå tänkt byta tyget. Men eftersom vi börjar bli lite smått uppgivna så har vi höjt taket lite hela tiden...
    Den för 5500 i Malmö känns okej, men är det seriöst? Jag fick lite vibbar om att det kanske var en chansning det där... men jag å andra sidan är ju inte allt för bevandrad i det där med rimliga priser.

Sambon vill ha en brio sing som säljs komplett med babyskydd + bas för 6000 kr, och det är ju lite svårt att slå... Men jag vill verkligen inte ha den vagnen, har mätt och kommit fram till att jag kommer slå upp dörrlisterna totalt med den.

Tack för hjälpen verkligen! Har sett annonsen för 1300 också, det kanske... *räkna*
  • hej att
    Ben10 skrev 2011-04-09 09:33:18 följande:
    Vagnen för 1300 e såld tyvärr inte till mig:(
    Aj aj då, precis som 50% av alla andra vagnannonser på blocket - sålt sålt sålt... *slita hår*
  • hej att
    Ben10 skrev 2011-04-09 13:00:33 följande:
    Då vart man bugaboo ägare:)
    Grattis! (eller vad man säger) Får man fråga vilken? *nyfiken*
  • hej att
    Ben10 skrev 2011-04-09 13:31:06 följande:
    Den i Malmö blev min:)
    Vad skönt att du slipper leta nu! Ska den skickas eller hade du sån tur att du bodde i närheten?
    Jag ringde på en annan, men de ville helst inte skicka så jag får vänta på att den inte blir såld, tänkte ifall det var den!
    Men denim är snyggt måste jag säga.
  • hej att
    Ben10 skrev 2011-04-09 14:32:15 följande:
    Det ända som inte va färgen mörkt grå så inte denim som det såg ut på bilden. Men helt ny i låda fick en helt ny svart åkpåse med oxå. Jag e super nöjd.
    Vad roligt!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21