Inlägg från: hej att |Visa alla inlägg
  • hej att

Bugaboo-tråd nr 21

Ännu en fråga: Om det är ett helt företag att byta från ligg till sitt, hur är det då att byta från ligg/sitt till babyskyddet? Om man vill byta lite snabbt innan man går in i affären tänker jag...

www.ietthuspaeno.se - Blogg om en motivatoriskt utmanad vaginalsvensk.
  • hej att
    mammageno skrev 2011-04-09 22:46:15 följande:
    Kolla tradera där finns en komplett ram nu!
    Tackar!
    Såg den förut, la ett bud tidigare ikväll. Frågan är vad reservationspriset kan vara på om köp nu är 1500 kr? (med frakt)
    Tänkte vänta någon vecka och se om det dyker upp något, sen lägger jag en beställning på ram, chassi och hjul nytt istället om jag inte hittat någon vagn. (och resten från tradera vid tillfälle)
    AnPa skrev 2011-04-09 21:37:37 följande:
    Blåhallon: babyskyddet klickar du på en adapter som du sätte på ramen istället för ligg/sittdel, den blir då "låset" för chassit. Med andra ord behöver du inte ta av tyget från ramen :)
    Aha! Ja det verkar lite smidigare!
  • hej att
    passau skrev 2011-04-10 07:57:36 följande:
    Så var man bugga-ägare igen då
    Vilken vilken vilken? *börjar bli besatt*
    Ben10 skrev 2011-04-10 09:49:12 följande:
    Va det mer än acta graco o maxi cosi babyskydd som passar?
    Acta graco e ju gigantisk o vi har ju två bar till som ska få plats o maxin e ju megafon dyr:o
    BeSafe eller nåt sånt, har jag för mig.
  • hej att

Nu har jag lagt beställning på chassi, hjul och ram på kidzshop, och kan ta det lite lugnt med resten. Inte det billigaste alternativet men efter att ha bott vid datorn sista tiden och känt hur förvirringen stegrat med alla regler för transporter, fraktavgifter, internetgiro och all sköns merarbete (bor ju på en öde ö uppenbarligen), så gav vi helt enkelt upp och la en beställning på nya delar istället.
    Hade loppis igår och sedan följde en natts spy- och febervaka över sonen så idag var det faktiskt inte lika svårt för oss att bestämma hur vi skulle göra...

Mjaha, nu till det roliga som jag väntat på - var köper man symönster till suflett? Eller är det eget knåp som gäller med det också?

• hej att

Halloj på er!
    Har köpt en bugaboo varukorg på tradera, och nu när den kom hem såg jag att det var till gecko. Är det någon skillnad? Passar den även cameleon?
    Tänkte inte alls på det...

• hej att

Någon som provat Gecko varukorg på Cameleon? Passar den? Drömmer
    Har kollat i FAQ, och såg inget där. Har googlat, men hittade ingenting.

• hej att
    annacec skrev 2011-05-02 12:25:48 följande:
    Fråga!
    Jag ska köpa en Bugaboo från Babyhuys i Holland (försäljare via nätet) är det någon som gjort det och har erfarenhet? Vet någon vad som händer om vagnen går sönder, måste repareras elelr byta ut någon del om man köpt den via nätet?
    Det undrar jag med!
  • hej att
    Kajsan skrev 2011-05-02 19:13:16 följande:
    Man får helt enkelt kontakta butiken man handlat ifrån
    Nej, jag undrade alltså om någon här handlat där!
  • hej att
    Duntoffla skrev 2011-05-07 13:28:01 följande:
    Believer- på babytrader blir det 8000
    Det fick jag fram MED en ståbräda till. (Swedbanks valutaomräknare.) Fast jag genomförde aldrig beställningen så helt säker är jag ju inte...
  • hej att

Nu har vi en vagn hemma, och håller på för fullt med monteringen. Köpte en där åkbräda ingick, men efter att ha letat en bra stund börjar jag inse att det inte följt med några fästen till den. Inget snöre heller.
    Kan man köpa det löst någonstans?

• hej att
    hej att skrev 2011-05-09 14:09:31 följande:
    Nu har vi en vagn hemma, och håller på för fullt med monteringen. Köpte en där åkbräda ingick, men efter att ha letat en bra stund börjar jag inse att det inte följt med några fästen till den. Inget snöre heller.
    Kan man köpa det löst någonstans?
    En äldre ståbräda alltså, hade en lite tanke på en såndär sadel att sätta på nämligen. (Det ska bara gå till de gamla har jag för mig.) Men den ståbrädan kanske inte har fästen ens? Det ser dock inte speciellt säkert ut utan...
  • hej att
    Fröken Småland skrev 2011-05-09 14:50:05 följande:
    Köpte du en begagnad vagn och ståbräda? För i så fall sitter fästena sannolikt på chassit, på bakre staget. Kolla gärna in i mitt galleri på ståbrädebilderna, det är inte lätt att förstå med hjälp av en skriven beskrivning. Vagnen skall läggas på sidan för att man skall kunna få på ståbrädan. Som sagt - kolla i mitt galleri så blir du klokare och i bästa fall hittar du dina fästen på vagnen

Grattis till din nya vagn!
    Japp, köpte en på blocket! Har minsann hittat ditt galleri genom google , men kom fram till att det inte ser ut som där...

Här är en suddig bild på hur det ser ut:

Ska kolla in ditt galleri igen!
  • hej att
    Fröken Småland skrev 2011-05-09 18:04:54 följande:
    Nej, tyvärr saknas dina fästen. Köpte du ståbrädan från samma säljare? För annars skall du kontakta säljaren som du köpte ståbrädan av, många säljer brädan i god tro utan att veta att fästena sitter kvar på vagnen, de tror helt enkelt att de skall sitta där och att brädan inte behöver fästen.
    Ja det är samma försäljare, har mailat och frågat men inte fått svar än.
    Tack för grattiset förresten! Äntligen en vagn!
  • hej att
    withhope skrev 2011-05-09 20:27:58 följande:
    Jag sålde minståbräda på tradera och trodde att jag skickat med allt. Det var när jag skurade vagnen dagen efter då jag upptäckte att jag hade glömt att ta av dem. Tog direkt kontakt med köparen (som tyckte precis som du att det såg konstigt ut) och skickade iväg dem. Så jag hoppas för din skull att det är en lika yr säljare som mig och att du får tag på dem :)
    De har svarat nu och det finns inga fästen med, de har inte själva använt ståbrädan men tror att det ska gå att sätta fast den i bakaxeln. Sonen provade att ställa sig på den men det blev en tokvurpa. Osis!
    Tant Pruselius skrev 2011-05-09 20:27:48 följande:
    hej att skrev 2011-05-09 14:35:58 följande:
    En äldre ståbräda alltså, hade en lite tanke på en såndär sadel att sätta på nämligen. (Det ska bara gå till de gamla har jag för mig.) Men den ståbrädan kanske inte har fästen ens? Det ser dock inte speciellt säkert ut utan...
    jag köpte oxå en utan fästen, på barnbutiken beställde dem hem nya fästen till mig för 50kr...
    Får man fråga vad det var för butik? Har googlat runt för fullt utan att hitta någonstans...
  • hej att
    withhope skrev 2011-05-09 20:31:33 följande:
    Blå Hallon, fattade tydligen fel. Du har  köpt vagnen som har haft ståbrädan, och de sitter inte på vagnen? Hoppas att säljaren har lagt undan dem i ngn påse el så annars be om pengarna tillbaka eller vad en reservdel kostar..
    Missade detta inlägg! Ja det stämmer, men säljaren har mailat och frågat om vi kan lösa det på något sätt. Jag är bara så himla glad att äntligen ha en vagn hemma, men givetvis spelar åkbrädan en stor roll för oss och för sonen. (Som fortfarande åker vagn men nu måste hoppa över till ståbräda.)
    Har mailat den där barnbutiken och frågat om fästen, annars kanske säljaren kan kika i staden där hon bor.
    Jag bor ju blott på en öde ö....
  • hej att

Jag har bara fått ett svar på mail från kidzshop (men skickat ett antal...) däremot har de varit trevliga och tillmötesgående i telefon. Jag är dock mer en mailperson, hatar att prata i telefon...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21