Inlägg från: Annan84 |Visa alla inlägg
  • Annan84

Bugaboo-tråd nr 21

Hej alla Bugaboo-ägare. Jag har precis köpt en begagnad bugga cam på blocket. Jag börjar bli nojjig att det inte skulle va en äkta utan en kopia. Jag har inte ägt ngn innan o de ska visst vara mkt svåra att skilja åt. Nu läste jag på nätet o såg en jämförelse. O det som gör mig rädd är att de hävdar att plastbrickorna i liggdelen vid fot o huvudända är svarta på de äkta o vita på kopiorna! O våra har en plastig/vitaktik färg o inte svarta!!! Snälla kan inte några av er titta på era o skriva vilken färg era har?? Vår ska vara köpt 2010 o är i fint skick o jag skulle aldrig gissa att det är en kopia om jag inte hade läst detta! Tacksam om några av er kunde kolla detta! Bugaboo kan ju ha ändrat detta efter att artikeln va skriven. Tack!

• Annan84

Ja men det är den sidan jag kollade på. Men jag menar Bugaboo kan ju ha ändrat färg på "linjalerna" eller?? Allt annat stämmer med en riktig. Dragkedjan ser inte grov ut... Men jag har ingen extra liggdelstopp att prova med. Enl art ska inte de passa på de fejkade vagnarna. Därför jag vill att några ska kolla på sina vagnar vad de har för färg! Vill inte lita blint på artikeln... Min liggdelbasfärg e grå om det kan spela roll.

• Annan84

Ska lägga om bild sedan om ngn kan jämföra däckmönster etc. Eller förresten, vart står serienumret på vagnen? Det ska man ju kunna kolla upp! Tack alla snälla som hjälper till :)

• Annan84

Lindadjo: den har tvättråd... Har inte kollat alla delar men iaf suffleten har det...

• Annan84

Telgebo: Undrar detsamma. Jag håller på o beställa en CAM från england. Får barn i mitten av nov. Har köpt en fleeceoverall, alltså inte jättetjock o säkert inte vindtät. Men jag tänker att barnet ligger skyddat för vind i en Åkpåse o under liggdelslocket. Men vad säger ni? Tror ni att det räcker med en tunnare overall o buggans egna åkpåse? Sedan undrar jag om någon kan hjälpa mig. Beställer från pramworld.uk och de ska ringa upp mig imorn. De har på sin hemsida två olika åkpåsar! På bilderna tycker jag att de ser lika ut men skiljer i pris. Vilken ska man ha?!?! Vilken är den nya? Vilken är varmast? För o nackdelar med de två olika? Kan någon hjälpa mig så jag vet vilken jag ska ha när de ringer!

• Annan84

Tack för svar!! Jag kan inte citera, skriver från mobilen. Jag har läst förut att snodden skiljer dem åt. Men kolla den här länken. Har inte båda snodd? Hur ska jag veta att jag tar rätt!! www.pramworld.co.uk/index.html&searchtype=prodNameID&quicksearch=bugaboo%footmuff&sortType=1?utm_source=pramworld&utm_medium=lander_bugaboo&utm_campaign=footmuffs Lååååång länk :) tack snälla bugga-proffs!! Ja en lammskinnfäll kanske man ska ha med ja....

• Annan84

Men konstigt att den till vänster är billigare än den andra då! Om den är nyare menar jag! Borde vara ngn hake... Kanske är mindre eller tunnare el ngt... Hmmm

• Annan84

Telgebo: då har du en gammal om den är utan snodd. Den med Snodden verkade komma 2010 typ. Men då är den till vänster i min länk troligen en ännu nyare modell som kommit nu 2011 samtidigt som donkeyn. Men det konstiga är att den är billigare än den till höger som troligen är äldre! O de beskriver dem annorlunda i texten. Jag undrar vad skillnaden är! Känns som ngt eftersom den är billigare.... Ni som har Donkey, har ni den???

• Annan84

Jag har beställt min från pramworld england. Vill man bara ha enbart vagn är babytrader från hollan snäppet billigare men pramworld hade jättebra paketpriser om man ville ha Åkpåse o babyskydd osv. Dessutom köpte vi tillbehör sp som Skötväska o vinterhjul etc o då förhandlade vi lite om det totala priset!! Fick bland annat mugghållaren gratis :) sedan finns det säkert ännu billigare ställen men jag valde på dessa två då så måna verkar köpa från dem och de verkar vara jättegenerösa med garantin o snabba på att svara på mail etc. O det i sig är värt em del att om ngt går sönder el glidande chassi så börjar de inte bråka o vägrar svara etc. Lycka till

• Annan84

Ben10: Jag betalade 40 pund för frakten. Så mer än det blir det ju inte om du inte vill ha babyskyddet o så tex.
    Men som sagt, ska du bara ha vagn så skulle jag beställt från babytrader tror jag... det blev ca 500 kr billigare då. Men de hade inga fina paketpriser o ville inte dra ner ngt på priset när man köpte mkt så därför valde vi pramworld. Men du tjänar nog på Babytrader. Har som sagt bara hört bra om de båda!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21