Inlägg från: Annan84 |Visa alla inlägg
  • Annan84

Bugaboo-tråd nr 21

carooo skrev 2011-09-08 16:12:40 följande:
    Vi har också beställt en bugga med "paket" från pramworld. Tyvärr var mörkgrå bas slut i lager så vi får inte vagnen förrens i mitten av oktober... Frakten blev lite dyr men vi beställde vagnpaket+ massa tillbehör+ babysitter+bärsele och babynest från Troll. Men det blev iallafall tusenlappar billigare än vad det hade kostat i Sverige. Läste en del om pramworld och de som handlat där verkar supernöjda, även gällande byten och återköp, reklamationer.
    Ja vi har också tagit mörkgrå bas och får vänta till början av oktober. Men vi väntar barn i mitten av november så jag tror att det är lugnt! Jag ångrar mig lite att vi inte beställde mer saker som babysitter o sånt. Men men kul att ha lite saker kvar att handla/önska sig med!

Vad valde du för top set? Vi tog off white... hoppas det går att hålla rent!
  • Annan84

Googla, big baby har en artikel om hur man kan se om en bugaboo barnvagn är fake. Där står ett serienummer som ofta funnits på de som är falska. Har själv råkat ut för detta nämligen...man ska be om kvitto eller kolla upp chassinumret innan köp har jag lärt mig!!

• Annan84
    faceprimer skrev 2011-10-09 12:29:36 följande:
    Ang. pris, Jag köpte en jättefin cameleon för några veckor sedan som var från hösten 2010 för 5300 kr, ink varukorg, sitt o liggdel (svart bas och sand suflett) paraply, regnskydd, myggnät. Hittade min via blocket och fick den skickad via bussgods:) jag är supernöjd och enligt mig var det ett toppen pris. För en 06:a skulle jag inte betala mer än absolut Max 2500, om ens det faktiskt.
    Tyckte att det lät lite för bra för att vara sant. Är alltid lite misstänksam just pga att jag själv åkt på en nit med piratkopierad vagn via blocket. I sthlm speciellt finns det massa piratkopierade vagnar som är jättesvårt att skilja från en äkta om man inte har noga koll på smådetaljer som man inte kan vara när man kanske bara kännt på vagnen i en butik.

Tänkte bara kolla att du är säker på att den är äkta? Vår var nämligen också sandfärgad top med mörk grå bas. Det är många av kopiorna som har haft just den färgen. Kolla i liggdelen på "gavlarna" där det sitter avlånga "plastlinjaler" de ska vara svarta om det är en äkta. På den vi köpte via blocket var de vita. Det var så det började och sedan kollade vi upp serienummer m.m. Kolla detta på vagnen speciellt eftersom ni köpt den via bussgods och då inte träffat säljarna.

Hoppas att det är en äkta givetvis, då tycker iaf jag att det verkar vara ett fynd om den är från 2010 och är helt glidfritt i chassit osv!!
  • Annan84
    Annan84 skrev 2011-10-09 13:45:59 följande:
    Tyckte att det lät lite för bra för att vara sant. Är alltid lite misstänksam just pga att jag själv åkt på en nit med piratkopierad vagn via blocket. I sthlm speciellt finns det massa piratkopierade vagnar som är jättesvårt att skilja från en äkta om man inte har noga koll på smådetaljer som man inte kan vara när man kanske bara kännt på vagnen i en butik.

Tänkte bara kolla att du är säker på att den är äkta? Vår var nämligen också sandfärgad top med mörk grå bas. Det är många av kopiorna som har haft just den färgen. Kolla i liggdelen på "gavlarna" där det sitter avlånga "plastlinjaler" de ska vara svarta om det är en äkta. På den vi köpte via blocket var de vita. Det var så det började och sedan kollade vi upp serienummer m.m. Kolla detta på vagnen speciellt eftersom ni köpt den via bussgods och då inte träffat säljarna.

Hoppas att det är en äkta givetvis, då tycker iaf jag att det verkar vara ett fynd om den är från 2010 och är helt glidfritt i chassit osv!!
    Eller ja, det var ju inte så många tillbehör när jag läser nnoggrannare. De tillbehören du skrev upp är ju dem som alltid medföljer alla vagnar förutom kopphållare och papaply. De två är dock ändå inte så dyra såsom skötväska, vinterhjul, åkpåse tex... så 5300 är kanske inte orimligt om man vill ha den såld relativt snabbt. Så ett bra pris men inte orimligt, men av mina erfarenheter blir jag ändå lite misstänksam :)
  • Annan84

Å neeej! Det är en fake alltså! Jag som startade misstankarna, synd att det ver en fake verkligen! Jag om ngn vet hur du känner! "Vår historia" är mkt lik din faktiskt! Vi köpte vår till ett bra pris i södra sverige under vår semester - lite av ett impulsköp. Vi fick den lite billigare än din men utan myggnät o papaply o ingen mugghållare. Chassit gled pyttelite på ena sidan. Därför reaggerade jag inte över det lägre priset. Dock var vagnen lite svår o fälla ihop och ja, det kändes som om mkt kunde gå sönder. Vi kände att vi hellre ville ha en helt ny vagn för att få garantierna om ngt går sönder. Så vi ångrade oss och sålde den vidare i sthlm. Det var därför vi köpte den av impuls från början eftersom vi visste att vi kunde få igen pengarna om vi ångrade oss, vilket vi då gjorde.... Efter ett par veckor blev vi kontaktade  av dem som köpt den av oss att vi sålt en fejk vagn och vi blev polisanmälda.

Till saken hör att polisen gör inget åt det här. Om det ska gå vidare så måste det vara systematiskt och bevisbart etc och att säljarna tjänar stora pengar på detta - då skulle det handla om bedrägeri. Men i vårt eller somi ditt fall får man gå till tingsrätt och driva målet privat vilket kostar mer än det smakar. Det är köplagen som gäller när man köper och säljer mellan privatpersoner. Och det ger inget stort skydd alls för köparna. Annat är det med konsumentköplagen då privatperson köper från en näringsidkare.

Vi hade själva inte upptäckt att vagnen var fejk det då vi hade vagnen i ca 2 v innan vi sålde den och vår bebis är inte född än. Vi hade ingen lust att bara sådär på en gång ge tillbaka pengarna för den eftersom vi också blivit lurade och ville såklart inte stå där utan både pengar och vagn, när vi inte ens använt den! Så vi kontaktade dem vi köpt den av och de hade precis som med din vagn använt den i över ett år och köpt reservdelar till som passat på! De hade köpt sin via bussgods från sthlm från allra första början så det var dem som blev lurade i botten. Till slut löste sig det hela genom att de vi köpte vagnen av köpte tillbaka den och skulle försöka gå till botten med det. så de vi sålde den till fick också tillbaka pengarna. Vi gjorde det i 3 led liksom.  De vi köpte av kännde väl ett ansvar eftersom de sålt den från början och faktiskt använt den osv. Och så fick de dåligt samvete eftersom det hela blev en sådan hemsk historia och vi blev polisanmälda och utsattes för många elaka nästintill hotfulla sms av dem vi i vår tur sålde till. Jag vet inte om ni hänger med, men det var helt galet...för en BARNVAGN liksom! Det är verkligen HEMSKT att folk tjänar pengar på att lura spädbarnsföräldrar på detta sätt!

Det rådet jag kan ge är att först be om att få häva köpet av henne ni köpte den av. 
    Om inte det går så kolla upp försäkringsbolaget. De kan ibland ge en ersättning om man kan visa att man har gjort en polisanmälan. Isåfall gör en polisanmälan, så även om det inte kanske kommer leda till ngt så kan det hjälpa er få pengar tillaka och det kan sätta press på dem ni köpte av att få häva köpet.

Inboxa mig om du vill ha mer hjälp. Jag är ganska rejält insatt i detta! Och den veckan som allt detta hände på var en mardröm för en blivande förälder!!! Man känner sig så arg och dum och ja...man har veeeerkligen lärt sig en läxa!! 

Nu är vi dock glada igen och väntar vår bebis om ca en månad och i vardagsrummet finns en alldeles ny och ÄKTA bugaboo!! :) 

• Annan84
    faceprimer skrev 2011-10-10 14:10:04 följande:

Måste dock rätta en sak, och ja, jag är oerhört klantig och kumpig som inte dubbeltkollade just då, men nu spelar ju ingenting nån roll känner jag, det var inte kvittot på vagnen hon skickade med. När jag fick vagnen kollade jag i genom allt och såg ett kvitto och läste "bugaboo..." de var köpt i en butik i Malmö. Och sen la jag ihop allting igen, alla broshyrer och allt, så jag trodde helt enkelt det var kvittot för vagnen. Och sen kollade jag inte mer på det, började försöka få ihop vagnen etc. Men sen senare igår kväll när jag hade skrivit att jag hade kvittot och när misstankarna började dyka upp, så gick jag och kollade och såg att "fan, det var ju inte kvitto för vagnen" utan kvitto för diverse tillbehör. Och sen sa hon att den dessutom att den var köpt i Göteborg och ajg fick inte ihop någonting. När jag sen frågade henne om jag kunde få garanti eller kvitto bara för att få se att den var köpt på riktigt, så visste hon inte vart det var. Och det ÄR konstigt. Man sparar sånna kvitton! Speciellt om den bara är 1 år! Men ja, oerhört klantigt av mig, jag borde ha kollat det direkt, skäms nästan för jag var så säker på att den var äkta, men tji fick jag! Jag har lärt mig en läxa nu kan jag ju säga, även om det känns jävligt tråkigt att råka ut för detta.
    men jag var bara så ivrig när jag fick vagnen att jag bara skummade igenom alla papper och broshyrer, så jag la ingen större vikt i att gå igenom dom ordentligt. Förutom igår när jag granskade allt,och såg då att det inte var för själva vagnen. Så i nuläget vet jag ju inte vart den är köpt. Men som hon sa hade hennes svärföräldrar köpt den i Göteborg och det lät som om det var i en butik eftersom hon då fick välja vilka färger hon ville ha till de silvriga chassit. Så kan ju vara en fejk butik, eller ett fejk företag? Svärföräldrarana kanske beställde den nånstans? 
    Men jag väntar på att hon ska höra av sig. Uppdaterar vad som händer och sker seanare.

Usch jag lider med dig! Det är ju bra att hon svarar och så iallafall! Se till att spara allt, namn, adress mail-konversation. Kanske är det så att hon motsäger sig själv osv att det bevisligen är så att hon undanhåller information. Som sagt detta är inte ett polisärende då jag undersökte saken när vi blev anmälda. Pratade med jurister osv. När köplagen är inblandat blir det en civilrättslig tvist. Men du ska absolut anmäla ändå för om det är uppenbart att de visste om att den var fejk tex att hon ljuger runt med olika historier som motsäger varandra då handlar det om bedrägeri och DÅ kan det bli en polissak. Om hon däremot har sålt vagnen i "god tro" dvs att hon inte undanhållit information om vagnen då har du tyvärr ingen rätt att häva köpet. Hon kan hävda att hon inte visste att vagnen var fejk. tex en grej hon kan hävda är att hon köpt äkta delar till den som passat. Vilket hon kanske inte skulle gjort om hon hade vetat att det är fejk. Det är alltså mkt ord mot ord och att hon sålt den till er och visste OM att det var en kopia - det måste NI kunna bevisa, vilket blir svårt. Så om du kan, spela in telefonsamtalen etc!!

Och som sagt kolla upp med ert försäkringsbolag. För de som vi sålde vagnen till berättade i efterhand "när vi var vänner igen" :) att de hade endast gjort polisanmälan pga att deras försäkringsbolag krävde det för att de skulle få ersättning.

Jag hoppas det löser sig.. berätta hur det går! Det känns ju väldigt skumt om hon undanhåller vart den är köpt och så för det kan ju omöjligen vara så svårt att ta reda på. Du borde ju kunna få prata isåfall med svärföräldrarna kan jag tycka, de vet ju säkerligen vart den är köpt!! Och om du inte får det eller att hon bara säger att de inte vet då har hon garanterat lurat dig! Det luktar som om hon undanhåller information tycker jag! Hur trevlig hon än verkade.
  • Annan84

Jag skulle tycka att bugaboo borde försöka göra ngt mot allt detta. De måste ju förlora massa pengar på detta! Och de har resurser att driva rättliga ärenden som privatpersoner inte har. Det borde egentligen inte vara så svårt. Tex på blocket verkar det finnas flera fejk-vagnar varje dag ute! Och blocket har väl ngn slags kontaktinfo till personerna som säljer. Och de skulle även kunna ha "låtsasköpare" för att få kontakt med dem som uppenbarligen säljer fejkade vagnar... hehe... jag kanske spårar ur nu men jag blir så arg!!!!

Det som är så sjukt är att de kan ju fortsätta med detta i alla oändlighet utan att bli straffade för att det finns för lite bevis och mkt ord mot ord och som en jurist sa till mig och även polisen. Att det inte är dels en polissak och även om det var det så skulle de lägga ner anmälan pga att det inte samhällsekonomiskt försvarbart. DVS det kostar alldeles för mkt skattepengar att lägga ner arbete på "småbrott" som detta. Det gör ju att dessa bedragare kan fortsätta utan att vara "rädda"och det drabbar oskyldiga småbarnsföräldrar!

Som sagt, bugaboo borde varna mer och hjälpa kunder som blivit lurade! Det borde gagna dem också!!

• Annan84
    Viickii skrev 2011-10-10 14:37:00 följande:

Vill så gärna ha tips o åsikter om Bugaboo Cameleon, e den bra?
    Jag är ganska kort 1,55 o undrar då om jag är för kort för handtaget?
    I min stad säljer dom inte denna, så har inte provkört den än. Så ville höra med er experter där ute...

Såå tacksam för er hjälp...

Jag är 1,60 så det är nog inga som helst problem att köra den! Handtaget är ju ställbart och dessutom är ju liggdelen rätt låg jämfört med andra vagnar. Jag tror nog mer den passar kort än riktigt riktigt långa personer. Fast min man är är 1.90 och det går bra med. Kanske att om han ska ta ut stegen och gå snabbt så slår han ev i chassit. Vi har inte provat det då vi inte kört den ute och bebis inte kommit än. Men 1,55 tror jag funkar jättebra!
  • Annan84
    Äntligen dax skrev 2011-10-10 16:23:57 följande:
    Jättetråkigt att du blivit lurad . Jag tycker att du ska sätta lite press på henne iaf. Som någon påpekat är nog din enda möjlighet att stämma henne för att lösa tvisten om hon inte frivilligt går med på att häva köpet. Men många brukar faktiskt ge med sig om man hotar med att dra igång en process. Förlorar hon får hon ju både betala tillbaka pengarna och betala rättegångskostnaderna. Och hon riskerar definitivt att förlora eftersom det räknas som ett "fel i vara" enligt 17-18 §§ Köplagen.
    Jo fast fel i varan kan hon inte hävda om säljaren inte förväntades veta om felet när hon sålde den. Dvs om säljaren inte undanhöll information. Köplagen ställer stora krav på köparens undersökningsplikt. Så därför menar jag att det är otroligt viktigt att faceprimer sparar ev bevis osv. För hon måste kunna bevisa att säljaren visste om felet i varan när hon sålde den. Annars har hon inte rätt att häva köpet för säljaren handlade i god tro och förväntas inte veta om felet. Jättesnurrigt....

Hon kan ha förväntats veta om felet om hon:
    * tex jobbar med barnvagnar och har stor kunskap om just dessa barnvagnar.
    * Hon kan förväntas ha vetat om det om hon själv köpt den för säg 2000 kr som är orimligt lågt och sedan sålt den med förtjänst. Då borde man bli misstänksam och inse att det är ngt fel.
    * Hon kan även förväntats ha veta om "fel i varan" dvs kopia om hon motsäger sig själv och snärjer in sig i långa orimliga historier - därav viktigt att faceprimer sparar "bevis" för detta.
  • Annan84

Faceprimer: Hoppas hon häver köpet iaf. Jag föreslår att du läser på köplagen noga. Det är krångligt med paragrafer hit och dit. Och i slutändan handlar det om att kunna bevisa saker annars är det ord mot ord och kommer inte leda ngnstans! MEN om du är påläst om köplagen och dess paragrafer så kan du sätta press på henne tillsammans med en polisanmälan. Hon vet ju inte om du kanske är gift med en jurist eller har en i familjen. Så även om hon vet att det inte blir ett polisärende så blir hon skrämd av att du har koll på lagen och att du kan dra det till tingsrätt. Juristhjälp är extremt kostsamt i rätten men som sagt du kanske själv är eller har jurist i familjen. Det vet ju inte hon.

• Annan84
    faceprimer skrev 2011-10-10 17:33:34 följande:
    Håller på att prata med henne, hon visste inget att vagnen är falsk, dom köpte den helt ny och oöppnad av en annan privatperson. Så hon har själv blivit lurad. Har fått ett kvitto bifogat (med underskrifter) på när hon köpte vagnen av denna privatperson. Så hon har i sin tur kontaktat denna säljare.
    Vi får se vart detta slutar nånstans. Mina pengar ska jag ha tillbaka iallafall. 
    Men varför drog hon historien om svärföräldrarna och att den var köpt i butik?!?!
  • Annan84
    Arlene86 skrev 2011-10-12 14:55:12 följande:
    Kollade regnskyddet och varukorgen och alla lappar såg ut att vara i sin ordning, men fick lite panik där ett tag. Trodde bara det vara nya bugaboos som såldes som var fejk, inte begagnade och använda.

Ja de skramlar som fasiken på kullersten och sånt. Hjälper det med smörjning alltså?
    Min falska hade också tvättråd etc... Och äkta reservdelar passade.

Min grå bas och varukorg var snäppet ljusare än den äkta mörkgrå.

Kan du inte lägga ut en bild på den? Tex närbild på hjulen alt. kolla om står det "bugaboo" på insidan av ena hjulet? Det gjorde det inte på min fejk.

Stämde chassinumret med det i bid babys artikel? Mitt chassinummer var exakt samma!
  • Annan84

Arinene: jag tycker din vagn ser äkta ut. Min grå var som sagt lite ljusare. Serienumret var samma som på faceprimers och det stod inte Bugaboo på mina hjul. Har inga bilder att lägga ut då jag inte längre har den kvar. Detta var ett tag sedan! Tror du kan vara lugn, inget som tyder på att den är fejk. Varför fick du ingen liggdel till? Hade den som sålde den köpt alla delar löst eller? Annars får man ju alltid liggdel med! Det jag funderar på när en vagn säljs okomplett med bara liggdel el sittdel o inte har en bra förklaring är att det kan vara stöldgods vilket man också ska akta sig för. För om vagnen står parkerad utanför ett fik tex så har man ju endast ligg- el sittdel med sig. Hur gör ni vana Bugaboo-ägare när ni inte får ta med vagnen in på vissa ställen? Har ni ngt bra lås till den? Kan ni tipsa om ett bra som ändå är smidigt att ha med? Bör man även låsa fast den i ngt? Känns ju knepigt med buggan som går att plocka isär så lätt. Sätter man den runt hjulet kan man ju bara plocka bort det! Jag kommer nog inte våga ha min i barnvagnsförrådet iaf. Tyvärr... Jag bor i Sthlm också, känns som det är mkt problem med stölder här med.

• Annan84

Safeman alltså, är det specifikt barnvagnslås eller ett vanligt cykellås?

• Annan84
    spigg skrev 2011-10-13 14:53:07 följande:
    Jag tycker det är jättebra att man kan ställa frågor här inne om man är orolig över att ha köpt en vagn som man inte vet är äkta Bugaboo eller inte. För det ÄR ju en stor grej för den som drabbas, det är ju ingen budgetvagn det handlar om.

Dessutom tycker jag att det verkar bli vanligare med kopior på Blocket? Och om jag bara ser tillbaka på hur jag var när jag skulle köpa min första vagn, visst hade jag lite frågor men ändå: noll koll. Så är de nog för de allra flesta förstagångsföräldrar och då tycker jag att det litegrann är vårt ansvar att markera om vi ser någon som försöker luras. Att be Blocket stänga ned en annons är så enkelt gjort men det kan ju göra enorm skillnad för den stackare som annars hade betalt dyra pengar för en vagn som kanske är osäker för deras barn att åka i!
    Jag håller med!

Alltså här inne i tråden kanske det är ett välkänt problem att det finns fejkade vagnar men de allra flesta som inte hänger i forum och lusläser har ingen aning om att det skulle finnas piratkopierade vagnar!

Jag är en extremt noggran person. Jag hade läst på massa om olika vagnar, för- och nackdelar provkört, kännt och klämt på dem i affären osv. Jag blev ändå lurad. De jag köpte av hade ju också blivit lurade och att det skulle vara stulen är inget som jag oroade mig för eftersom det känns osannolikt att man skulle kunna stjäla en helt komplett barnvagn med regnskydd, både ligg och sittdel samt broschyrer och intruktionsbok! Dessutom hur skulle man kunna tro att en helt vanlig småbarnfamilj på landet skulle sälja en piratkopierad vagn, när man inte ens visste att ngt sådant kunde existera! (De var också lurade och hade ingen aning om att det var en kopia)

De personer som jag berättar den här historien för blir också lika chockade! De har aldrig hört talas om att det fanns piratkopierade vagnar! 

OCH det kanske inte anses vara så "farligt" för dem som inte är drabbade men jag kan säga att det är inte kul att slänga ut flera tusen på en vagn som man kanske  varken vill köra eller kan sälja. Orsaken till att man köper begagnat är kanske att man inte har råd eller tycker det är värt att lägga 10 000 på en ny. Och då känns det rätt tufft att ha kastat 5-6000 i sjön!! Och att man är "naiv" samt att man borde "kolla upp" att den är äkta eller inte är också lätt att säga när man vet om problemet. Men som sagt har de allra flesta ens ej hört att det finns piratkopierade vagnar! Man kan ju inte förväntas kolla upp ngt som man inte vet om.... förstår ni? Att man sedan ska kolla att den inte är stulen osv känns ju självklart och att man ska undersöka varan och ställa frågor osv.... Men som sagt det är otroligt lätt att bli lurad.

Så ja jag tycker att om man kan hjälpa andra att slippa hamna i samma situation så ska man det! Men frågan är hur? För de som blir lurade hänger oftast inte här! Det man kan göra är som en del gjort maila till blocket om problemet så att de stänger ner annonser, men man skulle vilja göra ngt mer... iaf jag...
  • Annan84
    Noiis skrev 2011-10-13 15:32:24 följande:
    Det är skit tråkigt att folk blir lurade, det är verkligen det! 
    Men vi kan inte ta ansvar för att folk köper i godtro när det t.om är lagstadgat att godtro inte längre existerar.
    Väljer man själv att chansa på att köpa nåt oavsätt vad det än är utan att kolla om varan är äkta och snodd så får man själv stå för riskerna!
    Skit tråkigt men det är så det ser ut!
    Personligen anser jag de vara helt idiotiskt att köpa nåt utan att kolla upp varan. och då inte bara pga. äkthet utan även pga. stöld. Om du köper en vara som visar sig vara snodd så kan DU åka på straffet!
    De finns så många bugaboo vagnar på blocket så har den ena inte kvitto borde de inte vara så svårt att köpa en annan med kvitto så man kan vara säker på allt.
    Jag stödjer vare sig fuskmarknad eller stöldmarkand. Jag tycker att båda är lika illa!  
    Fast det finns andra sätt att kolla att ngt inte är stöldgods än bara kvitto. Om säljarna också köpte vagnen begagnad är det inte så konstigt om de inte har kvitto. Men som sagt, en okomplett vagn hade jag aldrig köpt utan kvitto, så som en vagn utan intruktionsbok, endast sitt- el liggdel etc. Men hur skulle ngn kunna stjäla en vagn som har regnskydd, ligg- och sittdel och instruktionsböcker!! Kan inte tänka mig att en ända person går runt med allt på stan!

Sedan tror jag ingen av dem som mailat blocket har gjort det utan att maila säljaren först alt. att det är överöppenbart att det är en fejk. Men får man då konstiga svar från säljaren så tycker jag man kan anmäla annonsen till blocket. Sedan leker de inte gud för de som mailar bestämmer inte att annonsen ska tas bort. Jag tror inte att blocket själva stänger ner ngns annons utan att kontakta säljaren om varför samt kontrollera osv. Då kan säljaren förklara sig för blocket och får då säkert lägga in annonsen igen och kanske då får en chans att "rätta" det som är fel  annonsen - kanske att de skrivit "black" istället för "dark grey"

En annonssida, minns inte vilken, kontaktade mig en gång pga att en lägenhet i andra-hand lagts ut på sidan. Grejjen var att det var en centralt belägen lght i Sthlm med en lite för billig hyra, dock inte osannolikt låg! Då var det en bedragare som använt sig av mitt nummer och lurade folk att han var utomlands osv... iaf tyckte jag att det var superbra av annonssidan att ringa upp "säljaren" och fråga lite frågor om annonsen och lägenheten. Då kunde de genast stänga ner annonsen och folk slapp bli lurade. Så om man mailar blocket om piratkopior så kanske de får upp ögonen för problemet och kontrollerar dessa annonser bättre!

Jag är iaf tacksam att de ringde och kontrollerade korrektheten i annonsen och jag tror inte vagnförsäljare skulle ta illa upp av ett samtal eller mail från blocket som kontrollerar att "annonsen är som den ska"

Sedan kan jag hålla med om att man är lite väl nojjig när man köpt vagnen från riktiga butiker, men som sagt det handlar om mkt pengar så då blir väl folk oroliga!
  • Annan84

Hej!

Jag har en Bugaboo Cam och ska nu köpa till en Babyjogger city mini som nättare resevagn. Jag undrar om ngn har Bugaboos Organizer och provat den på andra barnvagnar - tex Babyjoggers city mini? Kan man fästa det runt handtaget? Men kan man då hålla eller hamnar den i vägen?

Baby jogger har nämligen sin egna organizer "parent console"  men den kostar lika mkt och är mkt fulare :) Dessutom har jag ju en cam och det vore ju toppen att kunna ha den till båda vagnarna!

Tacksam för snabbt svar då jag tänkt lägga en beställning i veckan!

• Annan84
    Annan84 skrev 2012-04-16 11:45:15 följande:
    Hej!

Jag har en Bugaboo Cam och ska nu köpa till en Babyjogger city mini som nättare resevagn. Jag undrar om ngn har Bugaboos Organizer och provat den på andra barnvagnar - tex Babyjoggers city mini? Kan man fästa det runt handtaget? Men kan man då hålla eller hamnar den i vägen?

Baby jogger har nämligen sin egna organizer "parent console"  men den kostar lika mkt och är mkt fulare :) Dessutom har jag ju en cam och det vore ju toppen att kunna ha den till båda vagnarna!

Tacksam för snabbt svar då jag tänkt lägga en beställning i veckan!

puffar!!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21