• Alisa

Bugaboo-tråd nr 21

Har börjat titta på en Bee. Men behövs en Bee när man har en Cam?  {#lang_emotions_undecided}
    (känner att jag ställer frågan i rätt forum  ;)

• Alisa
    Xst skrev 2010-04-14 14:17:19 följande:
    Man behöver ha minst en cam, en bee, en gecko och en frog. På det bör du ha minst 2 syskonvagnar, rekommenderar P&T och UJ. Sen bör du ha en singelUJ ifall att. Just det, en sulky hos mor/farföräldrar. OCH en gammal EL CC för off road
    Haha! Visste att jag kunde få ett oberoende, objektivt, neutralt men ffa givande svar som lät precis som jag ville!!!  
  • Alisa

Hej alla kunniga!

Jag har en fråga kring glidande chassihandtag.. Vårt handtag sitter som ett smäck när man kör osv men ska jag dra upp vagnen, ex upp i butik med enstaka trappsteg, glider det en aning. Detta beror på hur jag har vagnen samt hur hårt jag drar. Detta har gjort att jag alltid drar ut handtaget till max för att inte "slita" på det.
    Vad jag vet så var det endast chassin som gled vid visst tryck som ersattes, hur ska jag mäta det?

Tacksam för svar! 

• Alisa
    Ia 70 skrev 2010-05-16 13:34:15 följande:
    Jag har bytt två glidande chassin direkt med Bugaboo o det har aldrig  varit ngt problem med det eller att man behöver utföra några tester eller så. Däremot ska du inte dra upp vagnen för trappor och hålla i teleskophandtaget enligt Bugaboo. Du ska hålla nedanför i den fasta delen.
    Ja jag har ju lärt mig det nu... :-/
    Och nu drar jag alltid ut det, sambon tar alltid nedanför i den fasta delen.

Hur har du gjort reklamationen rent praktiskt? Mailat in problemet? Och sedan skickat det defekta chassit? Med eller utan hjul, osv. Känner mig alldeles villrådig.
  • Alisa
    Karo Lina skrev 2010-09-01 09:19:58 följande:
    Ungefär hur gamla var era barn när ni övergick från liggdel till sittdel?
    Strax efter 4 månader, fungerade riktigt bra! Dottern kom upp lite och kunde se mer 
  • Alisa
    StaffenAssar skrev 2010-09-29 15:40:38 följande:
    Ville bara göra tummen upp för bugaboos service! Jag mailade i söndags om mitt glidande chassi plus att bromsvajern gått av, och fick svar redan i måndags att jag kunde skicka bild och att de behövde mitt kvitto samt adress och telnr. Svarade direkt på kvällen och frågade om jag skulle fota kvittot eller faxa, och om de ville ha film på glidande chassit också. Fick svar idag att de bara behöver foto på bromsvajern för bara den är anledning till nytt chassi, så ingen film behövs, och att foto på kvittot går bra. Så nu har jag mailat igen och hoppas på snabbt svar

Enda problemet är att kvittot blivit ganska blekt tyvärr, så jag vet inte om de vill att jag ska försöka ta bättre bilder. Tog först bild på hela kvittot, men då var det svårt att se, så då fotade jag det i delar också där man såg det som var längst ner på förra bilden överst på nästa bild och så bifogade jag alltihop. Hoppas det räcker.  
    Attans!
    Hos oss gick bromsvajerna också av, men jag läste på bugaboos hemsida och tolkade som så att fel som uppkommer av användning (slitade tänkte jag) täcktes inte av garantin.
    Ett nytt chassi hade ju inte gjort något, då vårt handtag glider lite grann men troligen inte tillräckligt för ett byte..
    Bromsvajen fick vi fixat hos våran cykelhandlare.
  • Alisa
    MissR skrev 2010-10-02 08:33:45 följande:
    NI som har bugaboo cameleon vad har ni för skötväska?
    Går det absolut inte att hänga den på handtaget?

Någon som har en jujube all??
    Kanske med sånna connected eller vad dom nu heter=)
    Jujube connected med en Juju-between när dottern var liten. Nu använder jag krokarna fortfarande för att hänga min handväska på handtaget. Fungerar finfint!  =)
  • Alisa

Är det bugaboos internationella sites mailadress man ska använda vid problem. Nu har något lossnat på riktigt i vagnens broms (har den "dåliga" varianten) så nu glider den vid minsta drag... 

• Alisa
    Alisa skrev 2010-11-02 18:39:01 följande:
    Är det bugaboos internationella sites mailadress man ska använda vid problem. Nu har något lossnat på riktigt i vagnens broms (har den "dåliga" varianten) så nu glider den vid minsta drag... 
    Har nu mailat service@bugaboo.com  Undrar om de vill ta emot reklamationen även om garantin gick ut i augusti... ?
  • Alisa
    lillkorpen skrev 2010-11-17 00:28:45 följande:
    Hej alla! Följt den här tråden ett tag och nu är det äntligen min tur att skriva något, buggan kom på posten idag!

Har en fråga då, givetvis, har ni skötväska hängandes på vagnen, och i så fall hur fäster ni den? Om ni fäster den. Jag har en Cameleon och en skötväska av den äldre modellen, tänkte jag skulle hänga den på styret men då läste jag i manualen att "All belastning på styret har en negativ inverkan på barnvagnens stabilitet.", vågar man hänga den där ändå?

Är så kär i vagnen att jag nästan är orolig för att använda den.  
    Jag hade skötväska på styret (med fästen från JuJuBee) men med mycket packning i skötväskan blev vagnen svårstyrd. Eftersom vagnen i sig är lätt och med liten bebis så drog väskan med sin tyngd då jag svängde. Nej, bäst blev det när vi hade en tygpåse med grejer som vi lade i varukorgen. Om man bortser från det negativa att varukorgen endast tål lite vikt, så är den grymt rymlig eftersom man kan knyta ihop den som en säck.  
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21