Noiis skrev 2011-10-13 14:23:34 följande:
alltså jag tycker att de är lite väl hetsigt om fake vagnarnas vara eller icke vara! JA de finns fake vagnar på blocket e-bay osv. enklaste sättet att kolla upp om vagnen är äkta är att kräva ett kvitto när man köper en vagn (vilket man alltid ska göra så den inte heller är stulen) samt att kolla grundläggande saker som att färgen stämmer med angiva på kvittot och kolla så butiken vagnen är köpt i är ÅF för just bugaboo.
Polisen säger att man alltid ska kolla kvitto och leg! Ofta står namnen på kvittona.
Jag tycker att det är trist att de känns som att var och varannan människa är livrädda för att vagnen dom köpt är fake.
Pramworld är en riktig buktik som säljer äkta varor!
Det blev väl lite hysteri i tråden, men det blir ju lätt så när många människor är ovana och ja, naiva. Jag kan erkänna att jag var naiv när jag köpte vår cam via blocket för några veckor sedan. Jag trodde fake vagnarna var sådana uppenbara och ovanliga fall att man inte behövde oroa sig och kolla kvitton och liknande när man köpte en vagn av vanliga människor som bor runt hörnet. Sedan känner man ju sig såklart lite korkad i efterhand att man inte kollade upp mer noggrant (oavsett om vagnen visar sig äkta eller fake) för då hade man inte suttit och oroat sig över att man sålt sin gamla vagn, som var 1 år gammal med nypris 11 000 kr, för att köpa en fakevagn och ha slängt pengarna i sjön.
Men man lär sig av sina "misstag"!
Någon annan van bugaboo'are som vill titta på mina bilder jag postade för två sidor sen och bara lugna mina nerver lite? Har jag åkt på en fejk så lever jag iofs inte länge till, då slår min gubbe nog ihjäl mig :P