Inlägg från: Arlene86 |Visa alla inlägg
  • Arlene86

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!

Jag är en nyfrälst bugaboo ägare :) Köpte en Bee (ej +) begagnad för ett tag sen och har nu sålt vår Teutonia så att jag kan köpa en begagnad Cam :) Går allt bra så får jag den på fredag! Wohoo!

Jag har dock två frågor till er proffs (ska läsa igenom så mycket av tråden som jag kan sen, men det är ju typ 1700 sidor...Förvånad) :

1. Vi får ingen liggdel till camen, behöver ingen nu då dottern är 13 månader, men om vi ska ha fler barn sen - hur gör man då? Går det att ha nån mjuklift till camen? Verkar ju inte gå att köpa en liggdel separat?

2. Hur servar jag vagnen? Skulle gärna vilja putsa till den lite och sånt där när jag får den, men jag har aaaldrig servat en vagn innan och vet inte ens vad man ska göra och använda! Vad är era bästa tips?

• Arlene86

Förresten, läste i tråden om buggorna från 09 med nått nytt chassi som glider? Den jag ska köpa är köpt i slutet av 09, men enligt annonsen så har den chassit som inte glider. Hur kan jag kolla så det stämmer? Köper jag i andra hand så kan jag ju inte precis reklammera till bugaboo om chassit strular.... *orolig*

• Arlene86

Faaan hörrniii! Nu fick jag magont och ångest, tänk så är min blocket cam fejk? Verkar tydligen VÄLDIGT lätt att köpa en sådan :s

Köpte den för 4500 kr, det är en 09a och liggdel ingick inte. Enbart parasoll och regnskydd. Har svårt att kolla om den är fejk enligt listan på bigbaby.se eftersom jag inte har en liggdel. Mörkgrå bas och sand topptyg...
     Mailade bigbaby chassinumret men sitter nu här och biter på naglarna.

Har köpt ny orginalsufflett som sitter som ett smäck och inget att anmärka på annars än att handtaget vickar lite uppåt också och framhjulen "skramlar" lite grann. Borde jag vara orolig?

• Arlene86

Kollade regnskyddet och varukorgen och alla lappar såg ut att vara i sin ordning, men fick lite panik där ett tag. Trodde bara det vara nya bugaboos som såldes som var fejk, inte begagnade och använda.

Ja de skramlar som fasiken på kullersten och sånt. Hjälper det med smörjning alltså?

• Arlene86

Det står bugaboo på hjulen, fast på utsidan av bakhjulen. Chassinumret stämde inte alls med artikelns, men det behöver ju inte betyda att den är äkta? :s

Hade din falska typ fyra olika lappar i varurkorgen? Eller tre kanske det var jag hade...
    En med tvättråd, nån med något om eld/brand och en som det bara var bugaboo namnet på.

• Arlene86

Här är bilderna från annonsen iaf...
  • Arlene86

Annan84: Jag frågade faktiskt inte varför det inte fanns nån liggdel till...., men jag anser mig vara en rätt bra människorkännare och det var ett par  i min ålder - kanske lite äldre som bodde i närheten av mig, och vi bor i ett rätt posh område - slog mig inte som typen som snor vagnar och säljer.
    Men man kan ju aldrig veta :s 

• Arlene86

Jag får väl sluta nojja över vagnen, väntar bara på svar från bigbaby eller vad dom hette så har jag det svart på vitt. Har dock känslan av att den är äkta, så får väl lugna mig lite och fortsätta njuta av min vagn istället för att gå runt och försöka hitta massa fel på den:)

Förresten, vet nån av er hur 7 A.M åkpåsar passar i cam? Har en bugaboo åkpåse men den känns rätt tunn, kommer ju inte funka när det blir riktig vinter...

• Arlene86
    Noiis skrev 2011-10-13 14:23:34 följande:
    alltså jag tycker att de är lite väl hetsigt om fake vagnarnas vara eller icke vara! JA de finns fake vagnar på blocket e-bay osv. enklaste sättet att kolla upp om vagnen är äkta är att kräva ett kvitto när man köper en vagn (vilket man alltid ska göra så den inte heller är stulen) samt att kolla grundläggande saker som att färgen stämmer med angiva på kvittot och kolla så butiken vagnen är köpt i är ÅF för just bugaboo. 
    Polisen säger att man alltid ska kolla kvitto och leg! Ofta står namnen på kvittona.
    Jag tycker att det är trist att de känns som att var och varannan människa är livrädda för att vagnen dom köpt är fake. 

Pramworld är en riktig buktik som säljer äkta varor! 
    Det blev väl lite hysteri i tråden, men det blir ju lätt så när många människor är ovana och ja, naiva. Jag kan erkänna att jag var naiv när jag köpte vår cam via blocket för några veckor sedan. Jag trodde fake vagnarna  var sådana uppenbara och ovanliga fall att man inte behövde oroa sig och kolla kvitton och liknande när man köpte en vagn av vanliga människor som bor runt hörnet. Sedan känner man ju sig såklart lite korkad i efterhand att man inte kollade upp mer noggrant (oavsett om vagnen visar sig äkta eller fake) för då hade man inte suttit och oroat sig över att man sålt sin gamla vagn, som var 1 år gammal med nypris 11 000 kr, för att köpa en fakevagn och ha slängt pengarna i sjön.

Men man lär sig av sina "misstag"!

Någon annan van bugaboo'are  som vill titta på mina bilder jag postade för två sidor sen och bara lugna mina nerver lite? Har jag åkt på en fejk så lever jag iofs inte länge till, då slår min gubbe nog ihjäl mig :P
  • Arlene86

Alltså, hur fasiken får man rent liftbygeln? Minsta lilla kladd lämnar märken som sen inte går bort hur man än tvättar och putsar. Helt värdelöst material för en bygel som ofta kommer i kontakt med smutsiga barnhänder, snoriga näsor och mat. Samma med ramen egentligen, fast den blir ju inte lika skitig. Någon som har ett bra knep för att få rent bygeln? har provat med våtservetter, svamp och diskmedel. Vill inte gärna köpa en ny för 300 spänn för att sen behöva byta ut den 3 månader senare....., kan inte heller sticka - så något bygelskydd kan jag inte göra :)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21